Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@22:34:59 GMT

داستان‌خوانی دینی و قرآنی در نمایشگاه مطبوعات

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۲۸۰۸

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نوروزنژاد، مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بدو پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد و از آغاز پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی با گذشت 36 سال با افزایش مستمر توانایی‌های خود و با ایفای نقش واسط میان حوزه‌های علمیه، نظام و نهادهای مردمی تلاش برای رفع نیازهای دینی و فرهنگی، جایگاه ویژه‌ای در میان سازمان‌های متولی فعالیت‌های فرهنگی کشور پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: سامانه مطبوعاتی دفتر شامل 23 نشریه است که می‌توان به علوم اسلامی (فصلنامه تخصصی در زمینه مباحث سیاسی و اجتماعی) وابسته به معاونت آموزشی و دانشگاه باقرالعلوم(ع)، تاریخ اسلام (فصلنامه تخصصی در زمینه تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی) وابسته به معاونت آموزشی و دانشگاه باقرالعلوم(ع)، آئین حکمت(فصلنامه تخصصی در زمینه مباحث الهیات و فلسفه) وابسته به معاونت آموزشی و دانشگاه باقرالعلوم(ع)، حوزه (دوماهنامه تخصصی ویژه حوزه‌های علمیه) وابسته به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) و چندین نشریه دیگر اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: نشریه پیام زن، سنجاقک، پوپک و سلام بچه‌ها از دیگر نشریات  دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم به شمار می‌رود. همچنین dte.ir پرتال دفترمان بوده که در این پرتال انواع خدمات الکترونیکی روی آن قرار گرفته است.

وی بیان کرد: برای کودکان و نوجوانان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید بحرکاظمی برنامه‌های جذابی همچون داستان‌گویی و مسابقاتی را اجرا می‌کند. این داستان‌ها برگرفته از داستان‌های قرآنی و دینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزنژاد اظهار کرد: برای خانواده‌ها قطب‌های فکری و فرهنگی را برگزار می‌کنیم که یکی از این قطب‌ها، سبک زندگی است. این قطب‌ها شامل پروژه‌های تبلیغاتی است و در این پروژه‌ها موضوعات مورد نظر گفتمان‌سازی انجام می‌شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)

به گزارش صدای ایران ازایرنا به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»



نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

وی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.



در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

"سید محمد شوالا حیدرا" همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشور‌های آفریقایی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • مراسم تقدیر از استادان برتر حوزه علمیه اصفهان
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • برگزاری نمایشگاه حمایت از غزه در دانشکدگان هنر‌های زیبای دانشگاه تهران
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل