Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام سید محسن موسوی با اشاره به پذیرایی اهالی دهلران از 900 هزار زائر در اربعین سال گذشته اظهار کرد: مردم و مسئولان شهرستان با عشق به اهل بیت(س) در خدمت به زائرین هر ساله سنگ تمام می گذارند.
وی بر ضرورت خدمت شبانه روزی اقشار مختلف مردم به خصوص فعالیت مستمر کسبه دهلران تاکید کرد و افزود:نصب تابلوهای راهنمای زائرین از دیگر موضوع هایی است که باید مد نظر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:نیاز است از بودجه اربعین استان به این شهرستان در جهت تسریع خدمت رسانی به زائرین توجه ویژه شود.

*دهلران از ورودی های اصلی حضور زائران اربعین است
فرماندار دهلران نیز محور اندیمشک - دهلران -مرز مهران را از مسیرهای پر تردد و اصلی زائرین اربعین برای عزیمت به کربلای معلی برشمرد.
سید حسینعلی موسوی روز چهارشنبه در نشست ستاد اربعین دهلران با اشاره به طرح های مناسب سازی راه های دهلران افزود: عملیات چهار خطه کردن دهلران به اندیمشک و دهلران به مهران در دستور کار جدی راه و شهرسازی است.
وی گفت:مجتمع خدماتی اربعین در ورودی شهر دهلران با مساحت2هکتار که 13 هزار متر مربع فضای آن اسفالته و برخوردار از امکانات مناسب است برای پذیرایی از زائرین اربعین اماده سازی شده است.
موسوی افزود: مردم این شهرستان مثل سال های گذشته با شور و هیجان به دنبال برنامه ریزی برای ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین هستند.
فرمانده سپاه ناحیه دهلران نیز اظهار کرد: اربعین فرصت خدمت به زائرین امام حسین (ع ) است و همه خود را در این مهم سهیم خواهند کرد.
سرهنگ علی آبدونی گفت: سپاه نیز از همه امکانات در راستای تسریع در خدمات رسانی به زائرین همراه مردم و مسئولان بهره می گیرد.
بسیاری از زائران اربعین حسینی به خصوص اهالی مناطق مرکز و جنوب غربی کشور از مسیر شهرستان دهلران وارد استان ایلام ومرز مهران می شوندکه فاصله دهعلران تا مهران 125 کیلومتر است .
شهرستان دهلران به عنوان دروازه ارتباطی استان ایلام با خوزستان 125 کیلومتر با اندیمشک فاصله دارد.

*** شورای فرهنگ عمومی باید عامل ترویج امر به معروف باشد
امام جمعه دهلران همچنین در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: شورای فرهنگ عمومی باید بستر ساز گسترش بیش از پیش ترویج معروفات در جامعه باشد.
به گزارش ایرنا،سید محسن موسوی تاکید کرد : اگرچه همه باید تلاش کنند تا معروفات گسترش یابند اما شورای فرهنگ عمومی در این زمینه وظیفه ای سنگین برعهده دارد.
وی استفاده از ظرفیت بزرگان و متنفذین در راستای پیشبرد اهداف مد نظر شورای فرهنگ عمومی مهم دانست و افزود: همه باید تلاش کنند تا از رسم های ناروا در جامعه جلوگیری شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دهلران توجه به کانون خانواده ها در همه زمینه ها را مهم دانست و گفت: خانواده ها باید در زمینه توجه به تربیت درست اسلامی و معیارهای سبک زندگی اسلامی دقت نظر داشته باشند.
امام جمعه دهلران دهم آبان سالروز آزادی دهلران و موسیان در عملیات محرم را یادآور شد و افزود: باید ندابیر لازم برای هرچه باشکوه برگزاری این مراسم و پوشش آن توسط رسانه ها و بویژه صدا وسیما انجام شود.
فرماندار دهلران نیز گفت:برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در نقاط مختلف شهرستان دارای تاثیرات مثبت خوبی است و این مهم باید مد نظر باشد.
سید حسینعلی موسوی گفت:پرهیز از سنت های ناروا و توجه به قانون و سنت های الهی می تواند نقش مهمی در رشد فرهنگ عمومی و دوری از سنت ها ناروا داشته باشد.
وی چاره اندیشی برای جلوگیری از آسیب ها اجتماعی را در شورای فرهنگ عمومی یادآور شدو افزود:این مهم باید مد نظر اعضا و بزرگان هر قوم باشد تا بتوانیم بخشی از مشکلات در این حوزه را مرتفع کنیم.
فرماندار دهلران با گرامیداشت دهم آبان ماه سالروز آزاد سازی دهلران و موسیان در عملیات محرم گفت: باید از همه امکانات برای هرچه باشکوه برگزاری این مراسم استفاده شود و از همه احاد مردم برای حضور در این مراسم دعوت شود.
موسوی بر ضرورت ثبت این روز در تقویم کشور تاکید کرد و افزود: باید تلاش شود این روز با توجه به اهمیت و نقش آن و نقش مردم دهلران و موسیان در دفاع مقدس در تقویم کشور ثبت شود.
فرمانده سپاه ناحیه دهلران نیز گفت: مراسم آزاد سازی دهلران و موسیان در عملیات محرم روز دوازدهم آبان ماه در شهر موسیان برگزار می شود.
سرهنگ علی آبدونی با دعوت از همه مردم برای حضور در این مراسم افزود: همه تدابیر لازم برای این مراسم اندیشیده شده و از همه امکانات در راستای هرچه باشکوه برگزاری این مراسم استفاده می شود.
این نشست در بخش موسیان با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی،جمعی از مسئولان و متنفذین و بزرگان منطقه موسیان با محوریت رسم و رسومات محلی و تدابیر لازم برای بزرگداشت عملیات محرم برگزار شد.
خبرنگار:علی رضازاده**انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7175 /6034

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام عصر چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت‌های آب و برق، سدها، انرژی، پسماند و حمل و نقل درون‌شهری استان با حضور دکتر هدایت مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور، با بیان اینکه اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است، گفت: سد چناره در چرداول که تأمین کننده آب شرب سه شهرستان سیروان، چرداول و ایلام است با وجود انجام مطالعات، توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از لیست اعتبارات خارج شده که درخواست رفع موانع آن را داریم.

وی افزود: شبکه‌های توزیع آب شهری خصوصاً در مرکز استان بسیار فرسوده است به طوری که ۴۰ درصد نشتی آب در این شبکه‌ها داریم که رفع آن اعتبار مناسب و کار شبانه روزی و جهادی می‌طلبد.

هژبری ضمن بیان اینکه شبکه انتقال ۲۳ کیلومتری آب از سد ایلام به مرکز استان و شبکه انتقال آب چشمه‌های گل‌گل فرسوده است، توضیح داد: برخی شهرستان‌های استان شبکه تصفیه خانه و دفع فاضلاب ندارند و ارتقای تصفیه خانه شهر مهران که گرانیگاه اربعین است به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی در حوزه حمل و نقل درون شهری نیز خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های درون شهری در ایلام بسیار فرسوده هستند و تقاضای اختصاص حداقل ۴۰ دستگاه اتوبوس جهت خدمت در اربعین و مرکز استان داریم که بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

کد خبر 6088259

دیگر خبرها

  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی
  • کشف کالای قاچاق در دهلران