Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان زنجان، سرهنگ ابوالفضل مرادی افزود: داخل این تابوت یک عدد مجسمه فلزی وجود دارد که از سوراخ های روی آن قابل روایت است.
وی شرح عملیات عنوان کرد: در پی اخبار واصله مبنی بر وجود شی تاریخی فرهنگی در شهرستان طارم و نگهداری آن توسط قاچاقچیان سابقه دار این اشیا ، یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی زنجان طی عملیانی ضربتی اقدام به کشف و دستگیری 6 نفر از قاچاقچیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ مرادی افزود: این قاچاقچیان سعی در فروش این تابوت و خروج از کشور داشتند که با اقدامات اطلاعاتی عملیاتی صورت گرفته از یک ماه پیش تا کنون موفق نشدند به مقاصد خود برسند.
مسئول پژوهش های اداره کل میراث فرهنگی زنجان با اشاره به اینکه نقوض و خطوط تابوت مذکور خیلی خوب کپی شده، افزود: جنس تابوت از سفال است که متنی به خط میخی فارسی باستان بر روی آن به خوبی کپی شده است. از سوراخ های موجود بر روی تابوت مجسمه فلزی درون آن قابل روایت می باشد.
وی ادامه داد: فعلا به علت بسته بودن در تابوت هیچ اظهار نظری در خصوص این مجسمه و اصل یا تقلبی بودن آن نمی توان نمود که پس از باز شدن آن ارزش تاریخی مجسمه دقیقا مشخص می شود.
عالی در خصوص نقوش روی تابوت اظهار کرد: در این اثر تلاش شده با کپی نمادها و خط میخی فارسی باستان آنرا متعلق به دوره هخامنشی نشان دهند. نمادهایی چون بزهای نشسته روبروی هم، آتشدان و گل های لوتوس از نقوش روی این تابوت است.

 

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با حضور جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نقی کریمی، رئیس شورا و ساسان ابراهیم‌زاده، عضو شورای شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.   این هتل با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

دیگر خبرها

  • می گوید: جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما...+ عکس | ماجرای ویدئوی جنجالی تابوت‌های باستانی خوزستان چیست؟
  • اسراری که گورهای تاریخی افشا کردند
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • «گردشگری دریایی» فقط یک وعده در روز خلیج فارس بود!