Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@10:02:48 GMT

درميدان کشتي اشک ريختم

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۶۴۵۸

درميدان کشتي اشک ريختم

خبرگزاري آريا - احد شيرو، شخصيت يکه‌تاز قصه سريال «عقيق» است. او تلاش مي‌کند از چاه سياهي بيرون بيايد و خودش را به آفتاب سرزمينش نزديک کند، اما در اين راه بايد سختي‌هاي زيادي را پشت سر بگذارد و همين موضوع باعث اتفاقات زيادي براي او مي‌شود. اين نقش را عليرضا آرا بازي مي‌کند و او با بهره بردن از تجربيات تئاتري‌اش تلاش کرده است اين نقش را بدرستي اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرا، تجربه بازي در چند سريال و تله‌فيلم همچون پشت‌بام تهران، زير پاي مادر و... را در کارنامه دارد. به بهانه بازي در سريال عقيق به کارگرداني بهرنگ‌ توفيقي که اين شب‌ها از شبکه سه پخش مي‌شود، با او به گفت‌وگو نشستيم.
شما در سريال‌هاي پشت‌بام تهران، زير پاي مادر و حالا عقيق، سه نقش متفاوت را داشتيد. همين نشان مي‌دهد علاقه‌مند هستيد هر بار مخاطب در لباس يک شخصيت تازه مشاهده‌تان کند. آيا فضاي متفاوت سريال عقيق باعث شد شما در اين مجموعه بازي کنيد؟
طبيعي است هر بازيگري چه در تئاتر، سينما و تلويزيون علاقه‌مند است نقش‌هاي متفاوت را بازي کند و از تنوع کاراکترها استقبال خواهد کرد. ضمن اين‌که نقش‌هاي تکراري هم جذابيت ندارد. به همين دليل ترجيحم اين است که نقش‌هاي متفاوت را انتخاب و بازي کنم. دلم مي‌خواهد توانمندي‌هايم را در اجراي نقش نشان بدهم. من 20 سال است که در صحنه تئاتر بازي مي‌کنم و در پرونده کاري‌ام ايفاي نقش بالغ بر 40 تا 50 کاراکتر متفاوت را دارم. خوشبختانه در کارهاي اخير تلويزيوني‌ام هم اين اتفاق افتاده و احد شيروي عقيق با صدراي زير‌پاي‌مادر و عبد پشت‌بام تهران، نقش‌هاي متفاوتي هستند. گرچه صدرا و عبد در ظاهر شباهت‌هايي داشتند، اما از درون متفاوتند. يکي از دلايلي که باعث شد نقش احد شيرو را بپذيرم همين متفاوت بودن است. اين نقش به حدي جذاب است که خيلي کم پيش مي‌آيد در دوره کاري يک بازيگر به او پيشنهاد شود. دليل ديگرم هم حضور سعيد نعمت‌الله است که قلمش را خيلي دوست دارم و چه قبل از همکاري و چه بعد از آن هميشه کارهايش را دنبال مي‌کردم و اين‌که اين نقش‌هاي متفاوت را بازي مي‌کنم، حاصل لطف و اطمينان او به من است.
شما که سابقه تئاتري 20 ساله داريد، فکر مي‌کرديد در تلويزيون بستري براي شما فراهم شود تا سه نقش متفاوت را پشت سر هم بازي کنيد؟
سابقه تئاتري من به سال 74 برمي‌گردد که به صورت حرفه‌اي تئاتر بازي مي‌کردم و هر سال چهار تا شش نمايش روي صحنه دارم. اين به معناي گريز از سينما و تلويزيون نيست. البته در اين سال‌ها در چند سريال و تله‌فيلم بازي کرده بودم، اما خيلي نگرفت يا براي من جذاب نبود و همين باعث شد بيشتر به تئاتر متمايل شوم، ولي در سه تا چهار سال اخير نقش‌هاي خوب و متفاوتي در کارهاي نعمت‌الله و توفيقي بازي کردم و تلويزيون برايم جدي‌تر شده است. نقش احد شيرو را هم خيلي دوست دارم و همه توانم را براي اجراي آن گذاشتم.
شخصيت احد شيرو فراز‌و‌نشيب‌هاي زيادي دارد و مخاطب به مرور شاهد تحولات بسياري در اوست. متحول شدن اين شخصيت که در ابتدا قاچاقچي ترياک بود و مدتي عهد برادري با شخصيت منفور قصه، جواد سرپرست بست و حالا در جبهه شخصيت مثبت داستان، يعني حسام قرار گرفته است. اين تحولات برايتان چه جذابيتي داشت؟
شما پاسخ سوالتان را داديد. شخصيت احد شيرو همه ويژگي‌ها را دارد و به همين دليل هيچ چيز براي بازيگر کم ندارد. ضمن اين‌که قصه اين شخصيت از سال 1308 شروع مي‌شود. يعني 80 تا 90 سال قبل و همين حس نوستالژي دارد. همه اين موارد دست بازيگر را براي اجراي نقش باز مي‌گذارد. درواقع احد شيرو تک‌بعدي نيست و چندبعدي است، يعني يک شخصيت واقعي. زندگي احد شيرو بالا و پايين دارد و مخاطب در ده قسمت سريال شاهد رفتارهاي مختلف از اوست. در قسمت‌هاي ابتدايي سريال، احد شيرو را ديديد که چه غوغايي در بازار و خرابه‌ها راه مي‌اندازد. من همه اين صحنه‌ها را خودم بازي کردم و از بدل هم استفاده نکردم. ضمن اين‌که ديالوگ‌هاي جذاب و باورپذير احد را خيلي دوست دارم. تحول او را از سياهي به سپيدي و از منفي به مثبت شدن را دوست دارم و اين ويژگي‌ها دستم را براي خلق نقش باز گذاشته است.
شما در اين سريال با لهجه آذري صحبت مي‌کنيد، آيا خودتان آذري هستيد؟
نه. من آذري نيستم، اما تعدادي از هنروران آذري‌زبان سريال بعد از اين‌که با زبان آذري در اين سريال صحبت کردم، فکر کردند واقعا آذري هستم و با من به زبان آذري حرف مي‌زدند و زماني که به آنها مي‌گفتم آذري نيستم، فکر مي‌کردند شوخي مي‌کنم. ضمن اين‌که يک نفر از گروه کارگرداني که اهل ميانه است هم به من کمک زيادي کرد. در مجموع تلاشم را کردم تا ديالوگ‌ها را درست ادا کنم. شخصا خودم آهنگ کلام آذري را دوست دارم.
احد شيرو در اين سريال در موقعيت‌هاي دراماتيک قرار مي‌گيرد. آيا صحنه‌اي بود که عواطف شما را خيلي درگير کرده باشد؟
بله. سکانسي هست که وقتي به آن فکر مي‌کنم، اشک در چشمانم جمع مي‌شود. وقتي احد شيرو قرار کشتي مي‌گذارد و وارد ميدان خالي مي‌شود، در يک لحظه فلاش‌بک مي‌خورد و او به ياد کودکي‌اش مي‌افتد که همراه مادرش پاي پرده‌خواني مي‌نشسته است. همين صحنه ناخودآگاه اشکم را درمي‌آورد. ضمن اين‌که بچه‌هاي صحنه هم عکس‌هاي کودکي‌ام را ديده بودند و به دنبال بچه‌اي مي‌گشتند که شبيه باشد. در مجموع اين سکانس را خيلي دوست دارم و براي هميشه هم براي خودم نگه مي‌دارم و هر وقت دلم تنگ شود، آن را نگاه مي‌کنم.
نقش مرجان قصه، دختري را که هميشه عاشقش بوديد، همسرتان شبنم مقدمي بازي مي‌کند. وقتي نقش مقابل را همسر واقعي‌تان به‌عهده داشته باشد، کار راحت‌تر مي‌شود يا سخت‌تر؟
قانون مشخصي در اين‌باره وجود ندارد که حالا بگويم سخت‌تر مي‌شود يا راحت‌تر‌. وقتي من قرار است نقش احد شيرو را بازي کنم ديگر عليرضا آرا نيستم و احد شيرو هستم، به همين دليل همه توانم را مي‌گذارم. ضمن اين‌که من اين نقش را با حس بازي کردم، نه تکنيک. برخي مواقع بازيگر براي ايفاي نقشش از تکنيک کمک مي‌گيرد و گاهي ديگر از حس و من از حس کمک گرفتم. البته بايد تاکيد کنم وقتي قرار است نقش مقابلم را همسرم بازي کند، طبيعي است که شب‌ها با او صحنه‌هايي را که با يکديگر بازي داريم، تمرين کنيم و اين کار را راحت‌تر مي‌کند. خوشبختانه بازخورد خوبي هم از مردم گرفتيم و از اين اتفاق خوشحالم. من ريشه‌اي به بازيگري نگاه کردم و وقت گذاشتم و با جان و ‌دل نقش‌هايم را بازي مي‌کنم. درمجموع سريال‌هايي که ساخته مي‌شود براي سرگرمي مردم است. اميدوارم مردم هم آنها‌ را دوست داشته باشند.
فاطمه عودباشي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۶۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال جدید شبکه سه مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، سریال «بدل» هم اکنون مراحل پایانی تدوین و صداگذاری خود را می‌گذراند و قرار است بعد از سریال «هفت سر اژدها» به روی آنتن شبکه سه سیما برود.

در سریال «بدل» بازیگرانی همچون شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی، داریوش سلیمی، اصغر حیدری، ساعد هدایتی، اشکان اشتیاق، فرزانه سهیلی، ابوالفضل رجبی و پریسا مقتدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این سریال به کارگردانی و نویسندگی علی مشهدی (علیرضا مسعودی) و به تهیه کنندگی رضا نصیری محصول سیما فیلم است و در فضایی طنز به تحول انسان پرداخته است.

دیگر خبرها

  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • عکس | واکنش بازیگر نقش روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • عکس| واکنش بازیگر روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال
  • (ویدئو) مجید و آقا معلم سریال قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال
  • علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!
  • دانلود پدرخوانده فصل ۳ قسمت ۱ اول ( قسمت 1 فصل 3 پدرخوانده ) با حجم نیمه رایگان
  • همه مرد‌های مجرد نون خ خواستگار این دختر بودند
  • سریال جدید شبکه سه مشخص شد
  • گزارش تصویری | قاب‌های ماندگار