Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@00:14:21 GMT

اعتراض داریم کجا بریم؟

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۷۷۳۶

اعتراض داریم کجا بریم؟

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از فرهیختگان، اعتراض نسبت به استاد، اعتراض به وضعیت سلف‌سرویس دانشگاه، اعتراض به زمان برگزاری کلاس‌ها، مشکلات دانشگاه درخصوص نحوه اطلاع رسانی، اخلال در سایت دانشگاه و... همگی جزء آن دسته از مسائلی است که گاه به دغدغه اصلی دانشجویان تبدیل می‌شوند؛ البته دانشجویان ترم اول در مواجهه با این مسائل بیشتر دچار نگرانی و سردرگمی می‌شوند، چراکه با پروسه پیگیری مطالبات خود آشنایی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند ممکن است دانشجویان در همه دانشگاه‌ها چه دانشگاه دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و چه دانشگاه‌های غیرانتفاعی نسبت به مسائل صنفی و آموزشی اعتراض داشته باشند، ولی در این گزارش سعی کردیم به چگونگی رسیدگی به اعتراضات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بپردازیم؛ از این رو سراغ علیرضا بدرنژاد، مسئول روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال رفتیم تا از پروسه این مهم اطلاعات بیشتری به دست آوریم.

بدرنژاد با بیان اینکه اعتراض دانشجویان مسائل مختلفی را دربر می‌گیرد و طبیعتا دانشجویان برای پیگیری هر کدام از مطالبات خود باید سراغ بخش مربوطه بروند، گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی سازمان بازرسی ندارد و تازه کارهای مربوط به ایجاد این سازمان در حال انجام است؛ در گذشته نیز دفتر پیگیری‌های ویژه را در دانشگاه داشتیم که به‌نوعی همان وظایف سازمان بازرسی را انجام می‌داد.»

مسائل مربوط به حوزه آموزش
بدرنژاد افزود: «دانشجویان می‌توانند مسائلی را که مربوط به حوزه آموزش می‌شود، مانند اعتراض نسبت به استاد، زمان برگزاری کلاس‌ها و... به معاون آموزشی دانشکده یا مدیرگروه خود منتقل کنند و آنها نیز قطعا اعتراض دانشجویان را پیگیری خواهند کرد؛ البته گاهی دانشجویان مسائلی را مطرح می‌کنند که اصلا در قالب اعتراض نیست.»

بدرنژاد در همین زمینه تصریح کرد: «به‌طور مثال گاهی دانشجویان عنوان می‌کنند که برخی استادان در بحث آموزش دروس یا کارهای تحقیقاتی و... سختگیری می‌کنند که این مهم جزء اعتراض تلقی نمی‌شود و دانشجویان نمی‌توانند در این خصوص اعتراضی داشته باشند.»

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال افزود: «البته اگر استادی مشکل اخلاقی داشته باشد یا مباحث ضد دین و ضدانقلاب را ترویج کند؛ حراست دانشگاه به‌سرعت و به‌شدت با این دسته از استادان برخورد می‌کند.»

بدرنژاد گفت: «گاهی دانشجویان نسبت به سلف و همچنین برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی اعتراض دارند که باید به معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه مراجعه و اعتراض خود را عنوان و پیگیری کنند؛ همچنین مشکلات موجود در حوزه خوابگاه‌ها به این معاونت مربوط می‌شود.»

شهریه
او ادامه داد: «گاهی نیز برخی دانشجویان نسبت به شهریه برخی از ترم‌ها اعتراض دارند که در این خصوص کاری از معاونت‌ها بر نمی‌آید؛ چراکه شهریه دست دانشکده‌ها نیست و موضوع کلی تلقی شده و امکان تغییر در آن وجود ندارد.»

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال خاطرنشان کرد: «یکی دیگر از مسائل مورد اعتراض دانشجویان بحث نحوه اطلاع‌رسانی دانشگاه است که مسئول این بخش حوزه روابط‌عمومی است و دانشجویان اگر سوال یا اعتراضی در این زمینه داشته باشند؛ می‌توانند به واحد روابط‌عمومی در دانشکده‌ها مراجعه کنند.»

اعتراض دانشگاه شهریه نقل و انتقالات

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی

روایت رسانه‌های فارسی زبان خارجی از جنبش دانشجویی در آمریکا که برای آزادی فلسطین درحدود ۶۰ دانشگاه آمریکا و چندین دانشگاه در اروپا آغاز شده و در حال گسترش است.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075842 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • اعتراض دانشجویان فرانسوی به نسل کشی در غزه