Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-16@13:15:47 GMT

اگر این قرص را بفروشید "مجازات "می شوید

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۸۲۳۵

اگر این قرص را بفروشید 'مجازات 'می شوید

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، یک کارشناس سازمان غذا و دارو گفت: قرص و سم فسفید آلومینیوم یک کالای قاچاق است و عرضه آن توسط فروشنده‌های سم و عطاری‌ها ممنوع و دارای مجازات است.
  الناز بهروز در هفته مسمومیت، خطرات قرص برنج را یادآور شد و اظهار داشت: به رغم حذف سم قرص برنج از فهرست سموم رسمی کشور و ممنوعیت عرضه قرص برنج در عطاری‌ها و سم فروشی‌ها، این سم توسط قاچاقچیان به کشور وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرید، فروش، توزیع و ارائه قرص برنج در عطاری‌ها و سم فروشی‌ها ممنوع و عاملین این امر مشمول مجازات خواهند شد.

کارشناس مسئول نظارت بر داروخانه‌ها و شرکت های توزیع دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول تأکید کرد: عواملی که می‌تواند در پیشگیری از مسمومیت های ناشی از سموم دفع آفات نباتی و مواد شیمیائی بسیار حائز اهمیت باشد اول، از سموم صنعتی و کشاورزی در محیط منزل استفاده نکنند، این سموم سلامت خانواده را به خطر خواهد انداخت.

دوم، آسیب ناشی از مسمومیت با قرص برنج می‌تواند جبران ناپذیر باشد، با جایگزین کردن این سم با سیر و نمک خانواده خود را محافظت کنید.

وی در پایان در خصوص عدم استفاده از قرص برنج تأکید کرد و گزارشی از آمار مرگ و میر این سم خطرناک ارائه داد و گفت : تنفس گاز متصاعد شده از قرص برنج می‌تواند منجر به مرگ شود.

بر اساس گزارشات واصله،افرادی در اثر استنشاق تدریجی گاز حاصل از قرص برنج داخل کیسه های برنجی که در گوشه اتاق نگهداری می‌کردند، فوت شدند.

بر اساس آمار بدست آمده از سازمان پزشکی قانونی کشور، در سال گذشته 19 درصد از موارد مرگ ناشی از مسمومیت در ایران، ناشی از سمومی از قبیل قرص برنج، سموم دفع آفات نباتی، الکل و جونده کشها و سیانور بوده است.

در صورت مسمومیت اتفاقی یا تعمدی با قرص برنج، مصدوم باید بدون أتلاف وقت به بیمارستان منتقل شود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۴ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن پارسال در استان ثبت شد.
شمسی پور از ثبت ۲۰۴ هزار و ۵۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ طی سال گذشته در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۳هزار و ۲۸۷ مورد منجر به اعزام آمبولانس به محل حادثه شد
وی همچنین  از ۳۱ مورد غرق شدگی در این مدت خبر داد.

دیگر خبرها

  • تولید کود و سموم زیستی از پسماند نخلستان‌ها
  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی
  • کاهش ۳۴ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
  • عضویت در گروه‌های مدعی تقلب و استفاده از ابزارهای ممنوعه مشمول مجازات می‌شود
  • امنیت آزمون سراسری مطالبه ملی است/ عضویت در گروه‌های مدعی تقلب مشمول مجازات می‌شود
  • استفاده از ابزارهای ممنوعه در کنکور سراسری مشمول مجازات می‌شود
  • سه دلیلی که نشان می‌دهد در معرض ابتلا به بیماری کبدی هستید
  • آمار عجیب از مرگ و میر در حوادث هفته گذشته
  • فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
  • لزوم مبارزه با شته در باغات جوان مرکبات در مازندران