Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌در جلسه هماهنگی ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، رئیس دانشگاه بر تامین امکانات و تجهیزات پزشکی و بهداشتی مورد نیاز زائران اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) کشور پاکستان تاکید کرد.

‌به گزارش ایسنا-‌ دکتر محمودرضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بسیار باعث خوشحالی است که هر سال میزبان زوار حسینی کشور پاکستان هستیم و به آنان خدمت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انجام بررسی‌های بهداشتی لازم جهت حفظ سلامت این افراد ادامه داد: تامین داروی مورد نیاز و واکسیناسیون و همچنین آماده باش بیمارستان‌ها جهت ارائه خدمات درمانی باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این جلسه گفت: امسال پیش بینی شده است که 30 هزار زائر کشور پاکستان از مرز میرجاوه جهت عزیمت به عتبات عالیات وارد کشورمان شوند.

وی افزود: تمامی زائران در بدو ورود به کشور واکسن فلج اطفال دریافت کرده و از نظر ابتلا به بیماری‌هایی مانند وبا و مالاریا بررسی می‌شوند تا در صورت ابتلا تحت درمان قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود 3 هزار زائر از مرز میرجاوه وارد کشور می‌شوند، ادامه داد: پیام‌های بهداشتی به 3 زبان فارسی، اردو و انگلیسی در محل‌‌های عبور این افراد نصب شده است.

در این جلسه در خصوص هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی زابل و دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر جهت تامین آمبولانس، هماهنگی با بسیج جامعه پزشکی جهت تامین تعدادی پزشک عمومی، استقرار اتوبوس آمبولانس در شهرستان میرجاوه، نظارت بر توزیع آب و غذای سالم، تصمیم‌گیری و دستورات لازم ابلاغ شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی از وصل شدن آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

گفتنی است، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد.

کد خبر 6088776 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است