Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان «نیمروز» با مشارکت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و با همکاری سفارت افغانستان در تهران، جمعه ۱۲ آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نمایشگاه هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان «نیمروز» که با حمایت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موزه هنرهای معاصر برگزار می شود، ۱۳۰ اثر در رشته های نقاشی، نقاشی خط، مجسمه، عکس، ویدیو و اینستالیشن از ۵۳ هنرمند مطرح افغانستانی از کشورهای فرانسه، آذربایجان، آلمان، آمریکا، استرالیا، افغانستان، ایران، پاکستان، سوئد، نروژ و هلند به نمایش درخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از برگزاری این نمایشگاه نزدیک کردن هنرمندان دو کشور ایران و افغانستان با تاریخ و فرهنگ مشترک، شناساندن هنرهای تجسمی کمتر شناخته شده افغانستان، احیای هویت و نمایش توانمندی به نسل‌های جوان‌تر افغانستان است.

 مریم کوهستانی هنرمند مجسمه‌ساز ایرانی مدیر هنری و اجرایی نخستین نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان «نیمروز» است.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه از کتاب آثار هنرمندان مطرح افغانستانی که از  سه نسل گردآوری شده است، رونمایی می شود. این کتاب مجموعه‌ای مفید از آثار و اطلاعات هنرمندان معاصر افغانستانی را شامل می شود .

نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی افغانستان با عنوان «نیمروز» تا تاریخ ۲۶ آبان ماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران دایر است. علاقه مندان می‎توانند برای دیدار آثار این نمایشگاه در روز‎های عادی از ساعت ١٠ الی ٢٠ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ الی ٢٠ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دست ساخته‌ها دانش آموزان در گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،  سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: با هدف آشنایی دانش آموزان با شغل‌های مختلف نمایشگاه آشنایی با مشاغل مختلف در گچساران برپا شد
جمالی افزود: این نمایشگاه‌ها با هدف کمک به دانش آموزان برای آشنایی با حرفه و شغل‌های مختلف در همه مدارس استان برپا می‌شود.
وی ادامه داد: امسال در ۶۰ آموزشگاه استان نمایشگاه آشنایی با مشاغل برپا شده است.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • برپایی نمایشگاه دست ساخته‌ها دانش آموزان در گچساران
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌هایتان درباره نستعلیق پاسخ می‌دهد
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • غلامحسین امیرخانی در مقابل خبرنگاران می‌نشیند
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود