Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخبر ویژه سازمان ملل که مامور تهیه گزارشی دربراه لهستان شده، هشدار داد که تغییرات قضایی صورت گرفته از سوی دولت محافظه کار این کشور استقلال دادگاه‌ها و تفکیک قوا را زیر سوال می‌برد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیه‌گو گارسیا سایان، مخبر ویژه سازمان ملل در امور استقلال قضات و وکلا گفت: من این مساله را به وضوح بیان می‌کنم؛ ایجاد اصلاحات صورت گرفته توسط دولت همانند یک بیماری بسیار بد، دستگاه قضایی در لهستان را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز، استقلال سیستم قضا و سایر معیارهای حساس دموکراتیک همانند تفکیک قوا در لهستان در معرض خطر قرار دارد.

وی پس از یک سفر پنج روزه به لهستان به خبرنگاران گفت: یک توافق عام وجود دارد که سیستم قضایی باید مدرن باشد و تقویت و اصلاح شود تا بتواند مسائل مختلفی را که با آن روبروست به خوبی حل و فصل کند اما هرگونه اصلاح در این سیستم باید با هدف بهبود تاثیر گذاری آن نه تضعیف استقلال و مشروعیتش باشد.

مخبر ویژه سازمان ملل که پیشتر وزیر دادگستری پرو بوده، ادامه داد: اقدامات اخیر در سیستم قضایی لهستان بخشی از سیاست تضعیف این سیستم است.

با این حال وزیر خارجه لهستان صحبت‌های مخبر سازمان ملل را دیدگاه‌های شخصی وی خوانده و گفت: ما به این صحبت‌ها واکنش نشان می‌دهیم. او کارشناسی است که حق دارد نظر خودش را بیان کند و ما هم این حق را داریم که آنها را نپذیریم.

مخبر ویژه قرار است در سال آتی میلادی گزارش خود را به شورای حقوق بشر ارائه کند.

حزب حاکم "قانون و عدالت" لهستان از زمان روی کار آمدن در 2015 اصلاحات زیادی را در سطوح مختلف قضایی صورت داد که تظاهرات گسترده‌ای را در این کشور در پی داشت و زنگ هشداری برای کمیسیون اروپایی به شمار می‌رود.

حزب حاکم لهستان ایجاد این اصلاحات را در سیستم قضایی کشور برای مقابله با فساد بسیار ضروری می‌داند اما اپوزیسیون می‌گویند این حزب به دنبال کنترل بر دادگاه‌هاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تمرینات ویژه سیدحسین حسینی در کنار دخترش

سیدحسین حسینی این روزها درگیر حواشی عجیبی شده است و یک پایش در کمیته انضباطی است و پای دیگر در تمرینات استقلال.

کاپیتان استقلال پس از بازی با آلومینیوم اراک یکی از هواداران زن استقلال را در آغوش کشید و درنهایت با تصمیم کمیته انضباطی، جمعا به پرداخت ۳۳۰ میلیون تومان و محرومیت از همراهی استقلال در بازی با تراکتور محکوم شد.

تصویری از سیدحسین حسینی کنار دخترش منتشر شده که دیدن آن خالی از لطف نیست.

منبع: خبرورزشی

 

دیگر خبرها

  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • (عکس) تمرینات ویژه سیدحسین حسینی در کنار دخترش
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند