Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - متأسفانه شرکتي همچون تويوتا بدليل شکستهاي پي در پي داعش از دست ما ناراحت و عصباني بوده و بخاطر اينکه شکست آن گروه موجب شده تا تويوتا مشتري بزرگي همچون داعش را از دست بدهد در صدد انتقام گيري از ايران برآمده است. به گزارش خبرگزاري تسنيم، محمدرضا سبزعليپور رياست مرکز تجارت جهاني ايران نسبت به عذرخواهي شرکت تويوتا از آمريکا بابت فروش يکدستگاه خودرو به سفارت ايران در هند واکنش نشان داد و گفت: چند روز پيش خبري در رسانه هاي دنيا مثل بمب منفجر شد مبني براينکه شرکت «تويوتا کرلوسکار موتورز ليميتد ( TKML)وابسته به تويوتا موتورز ژاپن که در هند فعال است، فروردين ماه سال 1396 يکدستگاه خودرو به سفارت ايران در هند فروخته که ارزش آن حدود 2 ميليون ين ژاپن (معادل 17.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

500دلار آمريکا) بوده فلذا بابت اين معامله خود با ايران، اخيراً بطور تلويحي طي نامه اي به «کميسيون بورس و اوراق بهادار ايالات متحده آمريکا»، رسماً از آن کشور عذر خواهي کرده و در نامۀ ارسالي خود تأکيد نموده است که از اين پس تصميم بر اين دارد تا فروش و معامله با ايراني ها را بطور کامل متوقف کند!! يعني به اين عمل خود بنوعي به ايران پشت کرده است.!!
وي افزود: البته شرکت تويوتا در گذشته نيز بارها به ايران پشت کرده و در مقطعي از زمان جهت همراهي با تحريمهاي اقتصادي غرب برعليه کشورمان، بطور داوطلبانه، تأکيد ميکنم بطور داوطلبانه و نه به اجبار صادرات خودرو و فعاليت تويوتا در ايران را متوقف و به حالت تعليق درآورده است لکن پس از گذشت قريب به 7 سال، هنوز فعاليت رسمي خود در ايران را آغاز ننموده است. برهمين اساس تمام خودروهاي وارد شده به ايران طي سالهاي اخير، غير رسمي بوده و غالباً بدون گارانتي ميباشند.!! ضمناً طبق اطلاعات موجود در سايت رسمي شرکت جهاني تويوتا، نامي از کشور ايران در بين کشورهاي آسيايي ديده نميشود و همچنين در بخش خاورميانه هم اين جمله به‌روشني ديده ميشود که فعاليت تويوتا موتور کمپاني(TMC) در کشور ايران متوقف شده و در حال حاضر هيچگونه معاملات تجاري با «ايرتويا» ندارد."
عليپور اظهار داشت: اين در حاليست که شرکت تويوتا از ابتداي شکل گيري گروه تروريستي داعش، يکي از اصلي ترين تأمين کنندگان وسائط نقليه موتوري و انواع و اقسام خودروهاي آنان ميباشد که آن گروه تروريستي با پشتيباني تويوتا و با استفاده از تجهيزات ساخت ژاپن به قتل و کشتار هزاران انسان بيگناه در سوريه و عراق و ساير کشورهاي جهان مبادرت ورزيده و در حال حاضر نيز مشغول قتل و غارت مردم ميباشند اما شرکت تويوتا بخاطر پشتيباني و همراهي گروه تروريستي داعش و همچنين کشته شدن دهها هزار مرد و زن و کودک، تاکنون هرگز از خانوادۀ مقتولين و مردم جهان عذرخواهي نکرده و همچنان به تجهيز داعش مشغول ميباشد.!! اما همين شرکت، براي فروش يکدستگاه خودرو به سفارت کشور صلح طلبي همچون ايران از دشمن ديرينۀ مردم کشورمان يعني دولت آمريکا عذرخواهي ميکند.!!
سبزعليپور گفت: عليرغم اينکه مقامات ارشد کشورهاي اروپايي و حتي "شينزو آبه" نخست وزير ژاپن در ديدارهاي چند روز پيش خود با آقاي روحاني در حاشيه اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد، از برجام حمايت کرده و بر اجراي کامل و دقيق اين تفاهمنامه تأکيد داشتند اما شرکت تويوتا با عذرخواهي خود از دولت آمريکا، نه تنها به ايران و ايراني بي احترامي و جسارت کرده بلکه با اين عمل خود بنوعي از سخنان ترامپ حمايت و برخلاف خواستۀ نخست وزير ژاپن، خواستار شکست برجام شده است!!
يعني شرکت تويوتا با اين عمل خود، چراغ خطرش را روشن کرده و بنوعي به کمپاني هاي ديگر جهان آلارم داده که از اين پس و بواسطۀ مخالفت ترامپ با ايران، ديگر با کشورمان مبادلات اقتصادي نداشته و از ايران دوري کنند يعني عمداً شرکتهاي بزرگ و کوچک جهان را ترسانده تا ديگر با ايران تجارت نکنند. ضمناً اگر شرکت تويوتا عذرخواهي از دولت آمريکا را رأساً و بدون هماهنگي با دولت ژاپن انجام داده پس با اين عمل خود، پا روي سخنان "شينزو آبه" نخست وزير ژاپن گذاشته و بر خلاف سياست خارجي کشور متبوع خويش اقدام کرده است. که در اينصورت يا دولت ژاپن با ايران همراه نيست و حمايت نخست وزير آن کشور از برجام دروغ و ظاهرسازي بوده و يا اينکه آن دولت دروغ نگفته و قلباً همراه ايران و برجام ميباشد پس بايد حساب شرکت تويوتا را از حساب دولت ژاپن جدا دانست.
وي يادآور شد: بجاي اينکه دنيا از نقش ايران در مبارزه با گروه تروريستي داعش استقبال کند، متأسفانه شرکتي همچون تويوتا بدليل شکستهاي پي در پي داعش که توسط نيروهاي نظامي ايران به آنان وارد شده از دست ما ناراحت و عصباني بوده و بخاطر اينکه شکست آن گروه موجب شده تا تويوتا مشتري بزرگي همچون داعش را از دست بدهد در صدد انتقام گيري از ايران برآمده است.!! به همين خاطر نه تنها خدمات مطلوبي به ايرانيان و مشتريان ايراني نميدهد بلکه با عذرخواهي خود از دولت آمريکا، ديگر شرکتهاي دنيا را به تحريم ايران و شکست برجام تشويق کرده است.
اگر شرکت تويوتا حامي بزرگ گروه تروريستي داعش نيست، پس چرا خدماتش براي گروه تروريستي داعش بي نظير و VIP است؟!! اما خدمات تويوتا براي مردم شريف ايران و هموطنان گرامي ما مستبدانه و زير صفر ميباشد؟!! چرا با ايرانيان رفتاري نادرستي در پيش گرفته اند؟ آيا غير از اين است که چون ايران عامل شکست داعش (يکي از مشتريان خوب تويوتا) ميباشد پس به همين خاطر ميخواهند از اين طريق دلخوري و ناراحتي خود را از ايران ابراز نمايند.!!
عليپور تصريح کرد: شرکتي همچون تويوتا که طي چند دهه گذشته صدها ميليون دلار خودرو به ايرانيان فروخته بايد عزت و احترام اين کشور و اين ملت را نگه دارد و از گل بالاتر به مردم ايران، چيز ديگري نگويد اما متأسفانه شاهد اين واقعيت تلخ هستيم که اين شرکتها "نمک را ميخورند و نمکدان را هم ميشکنند" فلذا بخاطر قدرنشناسي و بي حرمتي اين شرکتها، بايد دست آنان را از بازار بزرگ ايران کوتاه کرد و اجازه نداد تا از اين پس، حتي يک دلار هم نفعي از اين بازار به جيب آنان سرازير شود. در حال حاضر سالانه تعداد زيادي خودروي تويوتا از طرق مختلف وارد ايران ميشود که از اين بابت سود سرشاري نصيب اين کمپاني و عوامل آن ميگردد.
رئيس مرکز تجارت جهاني ايران در خاتمه اظهار داشت: از نظر اينجانب مقصر اصلي دولت و دستگاههاي ذيربط ميباشند که با بي توجهي و عدم نظارت خود زمينه سوء استفاده و برخورد نامناسب و تحقير آميز غالب شرکتهاي خودروساز خارجي با هموطنان عزيزمان را مهيا ميکنند!!! وظيفه ما و دولتمردان، خدمت به ملت و ارتقاء کرامت ايران و ايراني ميباشد نه اينکه مردم شريف ايران را بخاطر فربه شدن و به قيمت ثروتمند شدن عده اي تاجر نما، تحقير و دل نگران گنيم.!! مسئول بودن و مسئوليت داشتن در مبحث صنعت و تجارت ايران اين نيست که فقط نمايشگاههاي بين المللي خودرو در کشورهاي مختلف را بازديد کرده و با مديران شرکتهاي خودروساز خارجي قرارداد ببنديم و بازار بزرگ ايران را چشم بسته و بدون هيچ نظارتي در اختيار شرکتهاي خارجي قرار دهيم تا مديران بومي و رابطين آنها نيز از اوضاع نابسامان اقتصادي کشور سوء استفاده کرده و به قيمت خون به جگر کردن مردم، بار خود را ببندند و همه ساله صدها ميليارد تومان پول اين ملت را به جيب بزنند.
متأسفانه دولتمردان محترم ما از بس تمام وقت و هم و غم خود را صرف اجراي برجام نموده اند لکن از خيلي موارد غافل شده اند فلذا باعنايت باينکه عملکرد "شرکت تويوتا" نوعي بي احترامي و جسارت به ايران و ايراني بوده است از همين رو توقع مردم ايران از دولت محترم اين است تا با شرکت تويوتا قاطعانه برخورد کرده و اجازه ندهد تا از اين به بعد حتي يکدستگاه خودرو تويوتا چه توسط عوامل آن شرکت در ايران و چه توسط مردم عادي وارد کشورمان شود و چنانچه شرکت تويوتا خواهان ورود مجدد به بازار ايران است پس هر چه سريعتر بابت اين جسارت خود به ساحت ايران و ايراني، بايد از مردم ايران عذرخواهي کند تا اين عذرخواهي درس عبرتي هم باشد براي ديگر کمپاني هاي جهان که از اين به بعد فکر بازي کردن با اين سرزمين و تحقير کردن ملت بزرگ ايران هرگز به سرشان نزند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن

پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن

دیگر خبرها

  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • حامیان گشت ارشاد
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک ورزشگاه دیگر بیخگوش ایران!
  • پست معنادار داعش با انتشار تصویر یک بازیکن
  • عباس عبدی: ضربه ایران به اسرائیل پیروزی راهبردی بود /جذب حمایت مردم از این حمله در تعارض با برخورد با زنان در خیابان ها است
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • شوخی داریم، بی‌احترامی نه!
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد