Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه معرفی استاندار حق مسلم وزیر کشور است گفت: در انتخاب استانداران خود را بی نیاز از مشورت با ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، سیاسیون و معتمدین محلی نمی دانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا دخالت برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتخاب استانداران که در برخی محافل رسانه ای مطرح شده صحت دارد یا خیر و سازوکار انتخاب استانداران به چه گونه است؟ اظهارداشت: همانطور که می دانید استاندار نماینده عالی دولت در استان بوده و وظیفه هماهنگی تمامی دستگاه های دولتی را عهده دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: طبق قانون استاندار رئیس شورای تأمین، رئیس شورای برنامه ریزی استان بوده و اغلب شوراها و کمیسیون های مربوطه و به طور کلی و در یک جمله، استاندار اداره امور استان را هدایت می کند. لذا برای تعیین فرد مناسب جهت تصدی این پست مهم هر چه بیشتر دقت، شور و مشورت شود قطعا در رسیدن به فرد اصلح کمک می کند.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه برای تعیین استاندار ، شناخت وضعیت استان، نیازهای مردم و شرایط خاص هر استان ضروری است، ادامه داد: وزارت کشور در این راستا تحلیلی جامع از شرایط و نیازهای هر استان دارد اما خود را بی نیاز از مشورت با صاحب نظران، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان، سیاسیون و معتمدین محلی نمی داندو بر همین اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز خبرگان رهبری ، احزاب ، گروههای سیاسی و افراد سرشناس هر استان جزء افرادی اند  که بطرق مختلف نکته نظرات و دیدگاههای خودشان را به ما منتقل می‌کنند.

جبارزاده تاکید کرد: دریافت نظرات و پیشنهادات به منزله دخالت در تعیین استانداران نیست زیرا در این ایام افراد عادی و دلسوز از استان های مختلف  پیشنهاداتی دارند و تعداد زیادی رزومه و سوابق کاری اشخاص مختلف را به حوزه سیاسی وزارت کشور ارسال کرده اند.

وی با اشاره به برخی شاخص های مورد نظر وزارت کشور در تعیین استانداران تاکید کرد: ملاک ما در وزارت کشور انتخاب افرادی با مشی اعتدال، معتقد به برنامه های دولت و اهداف و شعارهای انتخاباتی شخص آقای رییس جمهور برای دولت دوازدهم و براساس برنامه اعلامی وزیر کشور هنگام کسب رای اعتماد از مجلس و اهداف تعیین شده توسط ایشان برای اداره امور داخلی کشور در ۴ سال آینده است.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: نظر مشورتی از افراد طبیعتا اگر همسو با این اهداف باشد مورد قبول است و نهایتا پاسخگو در برابر ملت و نمایندگان مجلس، وزیر کشور است و این حق مسلم و قانونی وزیر کشور است که فرد مورد نظر خود برای اداره هر استان را به هیات وزیران معرفی کند و مرحله بعدی آن تصویب  دولت است که منجر به انتخاب استاندار می شود.

جبارزاده با رد دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتخاب استانداران، گفت: از تمامی افراد؛ گروه های سیاسی ، بزرگان هر استان و سیاسیون و نمایندگانی که تا کنون وزارت کشور و دولت را در رسیدن به انتخاب اصلح کمک کرده اند و با وحدت و همدلی فضای سیاسی استان ها را مساعد کار و تلاش با روحیه جهادی و انقلابی نموده اند قدردانی می‌کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۹۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» در گردهمائی منطقه ای ائمه جمعه استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی در شهر «خان ببین» با اشاره به جایگاه مهم امامت جمعه، اظهار کرد: به طوری که دامن پر مهر امامان جمعه برای اقشار مختلف مردم آن شهر پهن باشد و مختص برای عده ای خاص نباشد.
 
به گفته وی؛ نماز جمعه جای یک جناح خاصی نیست چون ما تابع سیاست های کلی رهبری معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و در این راستا راهنمایی های مهم مقام معظم رهبری برای همه ما اصل و اساس است.
 
امام جمعه شهر گرگان با بیان اینکه شأن امام  جمعه این نیست که در هر مسئله ای وارد شود، تصریح کرد: امام جمعه نباید با گفتار خودش مردم را از نظام و نماز جمعه جدا کرده و عامل شکاف در بین افراد جامعه باشد.
 
وی افزود: عمیق ترین و موثرترین قشر در امت اسلامی علمای دین بودند که با سال ها خون دل خوردن ها و در به دری ها در کسب معارف اسلامی زحمات فراوان کشیدند.
 
به گفته وی؛ مسئولیت امامت جمعه سخت و دشوار است؛ چون علما میراث ‌داران میراث گرانبهای پیامبراسلام (ص) هستند.
 
آیت الله نورمفیدی با عنوان اینکه ائمه جمعه چون در جایگاه منصوب رهبری قرار دارند باید در رفتار، اعمال و گفتار خودشان مراقبت کنند، ابراز کرد: «اتکاء به خدا» اساسی ترین نکته ای است که باید مد نظر همه عزیزان ائمه جمعه قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: از روز اولی که نماز جمعه در کشور شروع شد ما نیز همزمان در گرگان این فریضه را شروع و اقامه کردیم.
 
قدیمی ترین امام جمعه کشور با تأکید بر اهل تحقیق و مطالعه بودن امامان جمعه، گفت: بر اساس سال ها تجربه  به عنوان قدیمی ترین امام جمعه کشور از شما عزیزان می خواهم خطبه هایتان برای مردم همراه با مطالعه، تحقیق و دقت کامل باشد تا اگر کسی هم اشکالی به آن وارد کرد شما نیزجای دفاع برای آن داشته باشید.
 
وی افزود: گاهی حرف هایی را از امامان جمعه در نماز جمعه می شنویم که پس از ایراد آن و تحلیل های مردم این عزیزان نمی توانند پای حرفی را که زدند بایستند که این یک اشکال اساسی برای ائمه جمعه به شمار می رود.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • امنیت سرمایه گذاری نیاز کشور است
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان