Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:35:13 GMT

مراسم شب شروه در دوراهک بوشهر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۰۵۲۰

مراسم شب شروه در دوراهک بوشهر برگزار شد

بوشهر- ایرنا- مراسم شب شروه با حضور پرشور و گسترده مردم و شروه خوانان محلی و استانی در شهر دوراهک شهرستان دیر استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسامی شهر دوراهک به ایرنا گفت: این مراسم با حضور و شعرخوانی شاعران هم استانی و شروه سرایی گروه مفتون اجرا شد.
غلام کوهی صفت افزود: در این ویژه برنامه شروه خوانان نام آشنای استان از جمله حیدر احمدی، پولاد اسماعیلی، شهسوارگنجی، محسن سناسیری و ماندنی بجلی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این برنامه به همت شهرداری، شورای اسلامی و حوزه مقاومت جندالله شهر دورهک برگزار شده و دو شروه خوان دیری به نام سهولی و جاتوت و نی نوازی هاشمی دیگر هنرمند هم استانی نیز بر حزن و اندوه این آئین بزرگداشت افزود.
نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در این مراسم به مطالبی پیرامون شروه پرداخت و گفت: شروه به صورت گسترده در سراسر استان بوشهر رواج دارد.
در پایان برنامه لوح تقدیرهایی به رسم یادبود به شروه خوانان اهدا شد.
شهر دوراهک از توابع شهرستان دیر در 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر واقع است.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۰۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی

جشن تکلیف دختران همدانی با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر از ۲۵ مدرسه در حسینیه امام (ره) همدان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مراسم جشن عبادت دختران دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی با حضور مسئولان استانی در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد.

برنامه‌های متنوعی از جمله شعرخوانی، اجرای دکلمه و نمایش با محتوای شیوه‌نامه‌های دینی برای افراد مکلف برگزار شد و فرشته‌های زمینی، آعاز عبادت خدای رحمان و انجام اعمال و تکالیف الهی را جشن گرفتند. حضور دانش‌آموزان با چادر نماز و آراسته از دیگر جلوه‌های این مراسم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در این مراسم در گفت‌و‌گو با تسنیم، گفت: قابی که از حضور دانش‌آموزان دختر در جشن تکلیف در پشت من قرار دارد از زیباترین تصاویری است که انسان می‌تواند ببیند.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی عنوان کرد: از آموزش و پرورش تشکر می‌کنم که شرایطی را فراهم کردند تا بچه‌ها جشن تکلیف را در کنار یکدیگر تجربه کنند.از اقتضائاتی که مربوط به این جلسات هست استفاده شده و کادر مدارس و مجموعه افرادی که در برگزاری این مراسم مشارکت داشتند تشکر می کنم.

محمد ساده دل، سرپرست ناحیه یک آموزش و پرورش همدان نیز در این مراسم، اظهار داشت: برنامه جشن تکلیف دختران در راستای برنامه‌های تربیتی وزارت آموزش و پرورش به همت معاونت پرورشی در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: در این مراسم 1310 دانش آموز دختر از 25 مدرسه از همدان در این مراسم حضور دارند، امیدواریم با برنامه‌های خاص تربیتی در حال اجرا بتوانیم نسلی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد
  • مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبیینی دهه کرامت در بوشهر
  • برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود
  • اختتامیه دوره آموزشی متنا در علی آباد کتول برگزار می شود