Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست ISC گفت: سهم ایران از تولید علم برتر دنیا به ۲. ۹ % در سال ۲۰۱۷ میلادی و ۲. ۲ % در سال ۲۰۱۶ میلادی رسید. به گزارش اداره روابط عمومی و همکاری‌های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دکتر دهقانی سرپرست ISC گفت: سهم ایران از تولید علم برتر دنیا به ۲. ۹ % در سال ۲۰۱۷ میلادی و ۲. ۲ % در سال ۲۰۱۶ میلادی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمان سهم ایران از کل تولید علم دنیا بر اساس پایگاه آی. اس. آی ۱. ۹ % در سال ۲۰۱۷ و ۱. ۷ % در سال ۲۰۱۶ است. 
دهقانی اظهار داشت: یک درصد از مقالاتی که در مجلات آی. اس. آی منتشر می‌شوند، ۱۸ % استنادهای دنیای علم را دریافت می‌کنند که به آن‌ها تولید علم برتر گفته می‌شود. مقالات یک درصد برتر هر دو ماه یکبار و بر اساس میزان استفاده از مقالات یا همان استنادهای دریافتی تعیین می‌شوند. اگر مقالات از کیفیت لازم برخوردار باشند در میان مقالات برتر باقی مانده، در غیراینصورت حذف می‌شوند و همچنین مقالاتی که قبلا در فهرست نبوده اند برحسب میزان استنادهای دریافتی در آن قرار می‌گیرند. این مقالات در پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ISI-ESI) ارائه می‌گردند. 

وی گفت: تعداد مقالات پراستناد و داغ کشور در سال ۲۰۰۷ میلادی تن‌ها ۵۶ مورد بود که این مقدار در سال ۲۰۱۵ به ۲۲۳ مورد و در سال ۲۰۱۶ به ۳۵۰ مورد رسیده است. در سال ۲۰۱۷ تاکنون تعداد مقالات برتر کشور ۱۹۷ مورد می‌باشد.

دهقانی ادامه داد: در سال ۲۰۰۷ تعداد مقالات پراستناد و داغ دنیا ۱۰۵۱۴ مورد گزارش شده است که تعداد آن در سال ۲۰۱۵ به ۱۵۳۴۷ مورد رسید و در سال ۲۰۱۶ به ۱۵۶۷۹ مورد افزایش یافت. سهم کشور از مقالات برتر دنیا در طول زمان افزایش یافته است بنحوی که از ۰. ۵ % در سال ۲۰۰۷ به ۲. ۲ % در سال ۲۰۱۶ و ۲. ۹ % در سال ۲۰۱۷ افزایش یافت.

سرپرست ISC گفت: کمیت تولید علم کشور در سال ۲۰۰۷ میلادی و بر اساس پایگاه آی. اس. آی ۱۳۴۷۶ مورد بود که در سال ۲۰۱۶ به ۴۷۰۴۷ مورد رسیده است. در سال ۲۰۱۷ تاکنون این رقم ۳۴۳۲۴ مورد است.
این در حالی است که در سال ۲۰۰۷ میلادی کل تولید علم دنیا ۱۸۳۰۶۰۲ رکورد بود که در سال ۲۰۱۶ به ۲۷۷۶۴۷۵ مورد رسیده است. همزمان با افزایش کمیت تولید علم دنیا سهم ایران از کل تولید علم دنیا نیز افزایش یافته است، اما سهم ایران از کل تولید علم برتر دنیا از کمیت تولید علم کشور پیشی گرفته است.
باید خاطر نشان کرد که مرجعیت علمی اولین بند از سند سیاست‌های کلان علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری بوده که برای دستیابی به این جایگاه لازم است بیش از هر چیز به جای تکیه صرف به کمیت تولید علم به دنبال افزایش کیفیت و نیز توجه به سایر شاخص‌ها از جمله تبدیل علم به فنآوری و نوآوری و نیز اثرگذاری اقتصادی با تاکید بر جنبه‌های کاربردی علم تولید شده اقدام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد

سعید تاجیک رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران در نشست خبری امروز گفت: در واقع با هم‌ترازی بین‌المللی استاندارد، این امکان برای شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های ایرانی فراهم می‌شود تا گواهینامه کیفیت قابل پذیرش در سایر کشور‌ها را صادر کنند که براساس آن هزینه و زمان تست و بازرسی کالا‌های صادراتی ایرانی کاهش خواهد یافت.

او افزود: پیش‌بینی می‌کنیم این هم‌ترازی ۲۰ میلیارد دلار از کالا‌های صادراتی کشور را تحت تاثیر قرار داده و با انجام عملیات تست و بازرسی کالا‌ها در داخل کشور، سالانه از خروج تقریباً ۵۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شود.

تاجیک‌ تصریح کرد: روند تولید خودروهای برقی در دنیا مشخص است. در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۳ درصد تولید خودرو در دنیا برقی بوده است، طبق پیش بینی انجام شده از سال ۲۰۳۰ دیگر خودروی فسیلی تولید نخواهد شد.

او بیان کرد: متاسفانه در کشور یک سیاست و یک نهاد گذار مطلوب برای خودروهای برقی نداریم، به طوری که ما عزمی درست در زیرساخت خودروهای برقی توسط وزارت نیرو را نمی بینیم و به نظر می رسد باید یک نهاد مطلوب در این زمینه دست به کار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد
  • خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است