Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین خواجه بیدختی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجموعه چشمه علی دامغان، خانه کلانتر و خانه طاهری سمنان، کاروانسرای میاندشت میامی، کارونسرای شاه عباسی دامغان و کاروانسرای شاه عباسی شهرستان آرادن برای بازسازی و بهره برداری فرهنگی به بخش خصوص واگذار شد.
وی بیان کرد: یک کاروانسرا علاوه بر موارد نامبرده در حال واگذاری به بخش خصوصی است و چهار بنای تارخی دیگر تا پایان سال 96 واگذار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که استان سمنان دارای 645 اثر تاریخی غیرمنقول ثبت شده است و از این تعداد 29 اثر کاروانسرا است، خاطرنشان کرد: کاروانسرای میاندشت میامی با سرمایه گذاری 27 میلیارد ریال با کاربری اقامتی و پذیرایی به بخش خصوصی واگذار شده و منجر به اشتغال 25 نفر خواهد شد.
وی گفت: کاروانسراری شاه عباسی شهرستان آرادن با سرمایه 6 میلیارد و 600 میلیون ریال با کاربری اقامتی و پذیرایی منجر به ایجاد 10 شغل ثابت و موقت می شود و کاروانسرای شاه عباسی دامغان با کاربری اقامتی پذیرایی منجر به اشتغال برای 15 نفر می شود.
خواجه بیدختی یادآور شد: بنای تاریخی خانه طاهری سمنان با حجم 6 میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه گذاری برای ایجاد کاربری پذیرایی و اقامتی به بخش خصوصی واگذار شده کخ برای 50 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: عمارت تاریخی خانه کلانتر سمنان با اعتبار هشت میلیارد و 200 میلیون ریال با کاربری ایجاد سفره خانه سنتی منجر به اشتغال 45 نفر شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اضافه کرد: تا کنون 2 همایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش میراث فرهنگی استان سمنان برگزار شده که منجر به انعقاد 53 تفاهم نامه با حجم سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریال شده است.
وی تصریح کرد: واگذاری بنای تاریخی چشمه علی دامغان با حجم سرمایه گذاری یک میلیارد و 200 میلیون ریال با کاربری اقامتی و پذرایی، موجب اشتغال 83 نفر مستقیم و غیرمستقیم شده است .
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اضافه کرد: چهار طرح واگذاری شده به بخش خصوصی با کاربری اقامتی و پذیرایی تا پایان سال 96 با ایجاد اشتغال برای 23 نفر به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان دارای بیش از هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده و تاکنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است، در سفر چند روز گذشته علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، چند طرح این حوزه افتتاح یا طرح توسعه آنها آغاز شد.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: بازدید از تمام بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی اصفهان، امروز  پنجشنبه ۳۰ فروردین به مناسبت «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» رایگان است.
شهرام امیری افزود: در بین بنا‌های تاریخی اصفهان، کاخ عالی‌قاپو به دلیل نصب حفاظ شیشه‌ای دیوارنگاره‌های این عمارت، تعطیل است و بازدید از آن میسر نیست.
وی گفت: در استان اصفهان ۳۰ بنای تاریخیِ قابل بازدید و زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی است که بیشترآن‌ها در شهرستان‌های اصفهان، کاشان، نطنز، نایین و اردستان قرار دارند.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی (یک هزار و ۹۴۰ اثر ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی) و بیش از ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی در کانون توجه گردشگران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد ۳۸ بنای تاریخی را احداث کرده است
  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید
  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند