Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@06:14:15 GMT

نخستین حضور کله سرخ در جشنواره بین المللی

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۲۶۹۰

نخستین حضور کله سرخ در جشنواره بین المللی

رکنا: فیلم سینمایی «کله سرخ» در نخستین حضور بین‌المللی خود در یکی از مهم‌ترین و منحصر به فردترین جشنواره‌های فیلم جهان رقابت می‌کند.

«کله سرخ» دومین ساخته بلند کریم لک زاده از تاریخ 9 تا 19 نوامبر برابر با 18 تا 28 آبان در شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم مانهایم-هایدلبرگ آلمان و در بخش مسابقه اصلی آن رقابت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره که بعد از جشنواره برلین مهم‌ترین جشنواره کشور آلمان و یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم در جهان به شمار می‌رود به خاطر کشف و معرفی برخی از مهم‌ترین و متفاوت‌ترین فیلم سازان به جهان سینما از جایگاه بسیار مهمی در جامعه سینمایی بین‌المللی برخوردار است.

از جمله فیلم‌سازانی که نخستین آثارشان در این جشنواره پذیرفته شده و بعدها به چهره‌های شاخص سینمای جهان بدل شده‌اند می‌توان به نام‌هایی چون فرانسوا تروفو، راینر ورنر فاسبیندر، جیم جارموش، ویم وندرس، آتوم اگویان، توماس وینتربرگ، هو سانگ سو و رفی پیتس اشاره کرد. در این دوره  بیش از هزار فیلم سینمایی متقاضی شرکت در جشنواره بودند که در نهایت 48 فیلم در بخش مسابقه اصلی که تمرکز بر کشف زبان شخصی فیلم‌سازان جوان از سراسر جهان دارد به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین فیلم سینمایی «کله سرخ» از تاریخ 10 آذر ماه اکران خود در سینماهای گروه هنر و تجربه در سراسر کشور را آغاز خواهد کرد.

 

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد

همشهری آنلاین: لطیفی که برای اولین بار دبیری جشنواره هنری امام رضا را هم برعهده دارد، عنوان کرده این فیلم سینمایی را می سازد و با احتمالی در جشنواره فجر امسال هم حضور داشته باشد. «عشق آباد تا عشق آباد» یک فیلمنامه اقتباسی است که حامد عنقا نوشته و قرار است محمدحسین لطیفی کارگردان آن باشد. به گفته این فیلمساز، این فیلم کار سنگینی است پیش تولیدش همزمان با شروع جشنواره هنری امام رضا (ع) آغاز می شود.
آخرین فیلم سینمایی این فیلمساز «غریب» بود که در جشنواره چهل و یکم به نمایش درآمد.این فیلم درباره شهید بروجردی بود که بابک حمیدیان نقش اول را بازی کرد.

کد خبر 848140 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم جشنواره فيلم فجر فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است