Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از جویبار؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار برنا با بیان اینکه با هماهنگی های صورت گرفته با نماینده تعزیرات، بهداشت و جهاد کشاورزی بازدیدهایی از سورتینگ ها و انبارهای نگهداری مرکبات انجام شده، گفت: تاکنون هیچ پرتقال نارسی از باغات شهرستان خریداری نشده و فروش نارنگی ژاپنی با توجه به فصل برداشت آن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمان حاتم نژاد با اعلام اینکه هفته آینده نیز بازدیدی از این مراکز خواهیم داشت، اظهار داشت: عوامل خسارت همیشه توسط دلالان دیگر استان ها به بازار مرکبات وارد می شود این درحالی است که خود خریداران استان خریدی بیش از موعد محصول را انجام نمی دهند.

وی تعداد سورتینگ این شهرستان را ۱۲ مورد بیان کرد و گفت: هشت انبار نگهداری محصولات نیز در این شهرستان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار میزان تولید باغات مرکبات این شهرستان را چهار و ۸۵۲ هکتار بیان کرد و افزود: از این میزان حدود ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار باغات تامسون، کمتر از دو هزار هکتار انواع نارنگی و چهارصد هکتار تولید انواع سیاه ریشه است.

حاتم نژاد با اعلام اینکه بیشتر تولید مرکبات در این شهرستان به صورت سنتی انجام می شود گفت: ۳۰۰ هکتار از  باغات به صورت فنی و مکانیزه تولید محصول انجام می شود که عملکرد آن ۵۰ تن در هکتار است.

وی بیان کرد: پیش بینی عملکرد تولید در سال جاری ۸۵ تا ۱۰۰ هزار تن انواع مرکبات است و قیمت نوبرانه برای هر کیلو تامسون حدود ۹۰۰ تومان است و یکهزار  و ۵۰۰ تومان برای نارنگی است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار میزان صادرات مرکبات استان را ۱۰۰ هزار تن بیان کرد و خاطر نشان ساخت: صادرات این شهرستان بین ۱۲ تا ۲۰ هزار تن به استان های هم جوار و حدود ۲۰۰ تن به آسیای مرکزی صادر می شود.

خبرنگار: مونا معینی کوچکسرایی

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه فعالیت سامانه بارشی حاکم بر جو استان کرمانشاه، بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد.

بارش تگرگ در ساعات گذشته برخی محصولات باغی شهرستان پاوه را از بین برد و معابر روستایی را دچار خسارت کرد.

گفتنی است در پی بارش تگرگ تردد در برخی محورهای روستایی به سختی انجام می‌شد.

کد خبر 6098817

دیگر خبرها

  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها