Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نسبت به فاصله گرفتن دانش‌آموزان از کتاب‌های رسمی و افتادن در دام آموزش‌های غیررسمی هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا صابری تولایی در گفتگو با کاشمربصیر اظهار کرد: یک آسیب جدی که امروزه در آموزش و پرورش با آن مواجه هستیم جایگزین شدن آموزش و پرورش غیر رسمی به جای آموزش و پرورش رسمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: این یک آسیب جدی است که در بعضی شهرها مانند مشهد و یا مراکز قطب بیشتر وجود دارد به گونه‌ای که هم دانش‌آموزان و هم اولیای آن‌ها دانسته و ندانسته در دام این آموزش‌های غیر رسمی گرفتار شده‌اند و در همین زمینه شاهد هستیم که از مؤسسات آموزشی تا مراکز مطالعاتی غیر مجاز و سایر مراکز به انحاء مختلف ظهور و بروز یافته است.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این آموزش‌های غیر رسمی مانند خوره به جان آموزش و پرورش افتاده است و باعث شده که بسیاری از دانش‌آموزان ما از کتاب‌های رسمی خود فاصله گرفته و غرق در کتاب‌هایی شوند که صرفاَ با اهداف اقتصادی منتشر شده است و ما هم ناخواسته در این دام قرار گرفته‌ایم.

 

وی افزود: حتی شاهد هستیم که به درون مدارس ما هم ورود کرده و در حال یارگیری از نیروهای مجموعه آموزش و پرورش هستند، بنابراین این تهدید، آموزش و پرورش ما را به طور عجیبی تحت تأثیر خود قرار داده است.

 

صابری گفت: به عنوان مثال در تعطیلات نوروز می‌بینیم که دانش‌آموزان نواحی مختلف مشهد و یا برخی شهرستان‌ها کتاب‌های مختلف مؤسسات را در اطراف خود تلنبار کرده‌ در حالی که کتاب‌های اصلی خود را کنار گذاشته‌اند.

 

وی تصریح کرد: بروز این آسیب‌ها به این دلیل است که هدف‌گذاری ما و بسیاری از خانواده‌ها در همین حد بوده است که از دانش آموزان فقط یک نمره و رتبه خوب خواسته‌ایم و تک بعدی جلو رفتیم و افراد سوء استفاده‌گر هم گلوگاه‌ها را پیدا کرده و  ورود پیدا می‌کنند.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: مقابله با این آسیب کار سختی است، ولی معنی آن این نیست که ما تسلیم شویم؛ چراکه در صورت تداوم این شرایط، آموزش و پرورش ما به ناکجا آباد می‌رود و با وضعیت بسیار بغرنجی مواجه خواهیم بود و آنچه تلاش می‌کنیم آب در هاون کوبیدن خواهد بود.

 

صابری افزود: حل این معضل نیاز به یک کار فرهنگی و تغییر نگاه و نگرش دارد و باید سعی کنیم تمام تمرکز ما و دانش‌آموزان بر روی کتاب‌های درسی خودشان باشد؛ چراکه همه چیز در همین کتاب‌ها وجود دارد و همه اهداف آموزش و پرورش در همین کتاب‌ها که استاندارد است تجلی یافته و حتی چنانچه کسی می‌خواهد در کنکور موفق شود و یا معدل و میانگین نمره‌های خود را هم افزایش دهد باز هم باید بر روی کتاب‌های درسی خود وقت بگذارد.

 

وی خاطرنشان کرد: چنانچه دست‌اندرکاران آموزش غیررسمی فعال هستند به دلیل انفعال ماست؛ باید در آموزش و پرورش بستر را فراهم و هر جا امکاناتی مانند مراکز مطالعاتی، قرائت‌خانه، کتابخانه و فضا و مکانی در اختیار داریم ورود کنیم تا دانش‌آموز به جای آنکه ببرون به دنبال آمال و آرزوهای خود باشد در درون آموزش و پرورش آن‌ها را پیدا کنند.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در ادامه تعالی مدیریت در آموزش و پرورش را یکی از اهداف و برنامه‌های در دستور کار عنوان کرد و با اشاره به گروه‌های آموزشی، گفت: تقویت گروه‌های آموزشی به عنوان ستون اصلی پیشبرد اهداف آموزشی نیز مد نظر ما قرار دارد و تقویت این گروه‌ها با همان داشته‌های حداقلی در برنامه کاری آموزش و پرورش استان است.

 

صابری تصریح کرد: هم اکنون مشکلات زیادی در زمینه منابع انسانی، منابع مالی و منابع امکانات و تجهیزات دامنگیر آموزش و پرورش است، ولی ما علی‌رغم همه تنگناهای مالی و با دست خالی تلاش می‌کنیم از داشته‌های موجود بیشترین بهره را ببریم.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد در اولین جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش استان در سال‌جاری، گفت: تکریم معلمان گرامی باید در طول ایام سال مورد توجه باشد و فقط به یک بازه زمانی خاص محدود نشود.

وی ادامه داد: اردوگاه حضرت امیرالمؤمنین (ع) از اعتبارات آموزش و پرورش استان و اعتبارات سفر رئیس‌جمهور محترم حضرت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تکمیل گردد.

قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: سلامت نسل آینده در گرو خو گرفتن فرزندان با ورزش و دوری از سستی است.

استاندار همدان افزود: استعدادیابی دانش آموزان در دوران ابتدایی و متوسطه انجام شود و تفکیک رشته‌های ورزشی با توجه به علاقه‌مندی و استعداد افراد صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اصحاب رسانه و صداوسیما در زمینه‌ی ورزش دانش‌آموزان در خانه و مدارس فرهنگ‌سازی کنند.

قاسمی‌فرزاد گفت: دستگاه‌های اجرایی ظرفیت‌های ورزشی خود را در اختیار ورزش دانش‌آموزان قرار دهند.

کد خبر 6077368

دیگر خبرها

  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • باید هویت ملی و دینی دانش آموزان را به آنها یادآور شویم
  • ثبت‌نام آزمون استعدادهای درخشان تمدید شد
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است