Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@06:07:43 GMT

وجود 61 پایگاه اورژانس فعال در استان

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۳۷۵۲

وجود 61 پایگاه اورژانس فعال در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه نخستین پایگاه اوژانس استان در سال ٧٧ در بیرجند افتتاح شده است،گفت:پس از طرح تحول سلامت در حال حاضر ۶١ پایگاه اورژانس شامل ١٣ پایگاه شهری و ۴٨ پایگاه جاده‌ای در سطح استان فعال است.

** کاظم قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صبح امروز در آیین بهره برداری از پروژه های اورژانس خراسان‌جنوبی گفت:خراسان‌جنوبی  با مساحت ١۵٠ هزار کیلومتر سومین استان پهناور کشور بوده و ۴۶٠ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان،موقعیت ویژه‌ای  به این استان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از سال ٨٣ مصوبه استان شدن خراسان‌جنوبی تصویب شد،افزود:در حال حاضر این استان دارای ١١ شهرستان، ٢٨ شهر و ۶١ دهستان است.

کاظم قائمی با اشاره به اینکه نخستین پایگاه اوژانس ١١۵ استان در سال ٧٧ در بیرجند افتتاح شده است،گفت:پس از طرح تحول سلامت در حال حاضر ۶١ پایگاه اورژانس شامل ١٣ پایگاه شهری و ۴٨ پایگاه جاده‌ای در سطح استان فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود:در حال حاضر ۴٠٠ نفر نیرو در پایگاه‌های اورژانس استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس استان گفت:تعداد مأموریت‌های اورژانس استان در سال گذشته ٧٠ هزار مورد بوده که در شش ماهه امسال تعداد این مأموریت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٨ درصد افزایش داشته است.

کاظم قائمی با بیان اینکه اورژانس استان دارای ١٢١ یگان موتوری است،افزود:پس از طرح تحول سلامت تعداد آمبولانس‌های اورژانس استان از ۴۵ مورد به ١١٧ مورد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد:حدود ۵٠ درصد از دستگاه‌های آمبولانس اورژانس استان بالای ١٠ سال عمر دارند که با کمک مجمع خیران سلامت پایگاه‌های اورژانس منصورآباد، ثمن شاهی، شاهرخت و شعبانیه راه‌اندازی شده است.

وی یکی از اقدامات عمده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را توسعه و بهسازی فضای فیزیکی بخش اورژانس در راستای اجرای طرح تحول سلامت دانست و گفت:اورژانس ولی عصر بیرجند و اورژانس قاین در این راستا بهسازی شده است.

کاظم قائمی به فعالیت اورژانس هوایی در بیرجند و طبس اشاره کرد و افزود:اورژانس هوایی بیرجند از زمان فعالیت تاکنون ١٧٢ پرواز داشته و ١٩٣ بیمار را جابه جا کرده و اورژانس هوایی طبس نیز ۶١ پرواز داشته و ٨١ بیمار را جا به جا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:اکثر مأموریت‌های اورژانس هوایی استان مربوط به جا به جایی مصدومان تصادفات بوده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۳۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: برخورد یک دستگاه خودرو سواری پراید با یک تریلی در جاده بجستان به بردسکن یک کشته و سه مصدوم بر جای گذاشت.   محمد حسین اسماعیل زاده افزود: در این حادثه یک نفر از سرنشینان خودرو سواری بر اثر شدت جراحتهای وارده جان خود را از دست داد و سه نفر مصدوم شدند.   وی گفت: مصدومان حادثه بعد از مراقبتهای نخست درمانی به بیمارستان آیت الله مدنی بجستان منتقل شدند.   شهرستانهای گناباد و بجستان با ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.   شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان