Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از کرمانشاه، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان در نشست خبری که ظهر امروز در اداره اوقاف استان برگزار شد، با تشریح برنامه‌های موکب‌های وقفی اربعین حسینی اظهار داشت: موکب‌های مردمی اوقاف استان کرمانشاه آمادگی پذیرایی بیش از 100 هزار اربعین حسینی را دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه این حرکت و راهپیمایی عظیم اربعین حسینی از دیرباز وجود داشته و در سالهای​ اخیر شدت و عظمت بیشتری گرفته است گفت: در زمان خلفای بنی‌عباس بهای زیارت قبر امام حسین (ع) قطع دستهای زائران بود و زائران از شوق زیارت دستان خود را فدای این حضرت می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسیان با بیان اینکه در دوران رژیم بعث، صدام اجازه حضور زائران ایرانی را در کربلا نمی‌داد که خوشبختانه با سرنگونی حکومت صدام زمینه حضور زائران اباعبدالله الحسین(ع) به نحو مطلوبی برقرار شده است افزود: در سال گذشته بیش از 25 میلیون زائر در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه از دیرباز استان کرمانشاه میزبان زائران امام حسین (ع) است عنوان کرد: همه ایرانیان و به خصوص شیعیان شرق کشور از جمله هندوستان و پاکستان مرز رسمی خسروی و دروازه اصلی عراق را برای تردد خود به کربلا انتخاب می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تردد زائران از مرز خسروی به عنوان یک فرصت ویژه تاریخی و اقتصادی برای کرمانشاه محسوب می‌شود گفت: مردم کرمانشاه در طول تاریخ مهمان‌نوازی خود را به اثبات رساندند و یکی از سندهای محکم این موضوع موقوفات و کاروانسراهای استان از قبیل کاروانسرای ماهیدشت، بیستون و قصرشیرین برای زائران اباعبدالله است.

وی با بیان اینکه موقوفه مرحوم حاج محمد تقی اصفهانی به عنوان یک سند تاریخی پذیرایی مردم کرمانشاه از زائران امام حسین (ع) است بیان کرد: موکب امامزاده احمد (ع) سنقر در ایام اربعین حسینی به مسافران کرمانشاهی، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی که از این مسیر به شهرستان سنقر می‌آیند خدماتی از قبیل اسکان و پذیرایی داده می‌شود.

عباسیان با اشاره به اینکه در موکب امام زاده باقر (ع) بیستون با همکاری لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه خدمات خوبی به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود عنوان کرد: موکب شماره یک سیدالشهداء در منطقه چالابه در حال ارائه خدمات قابل توجهی به زائران اربعین است و در صبح روز گذشته تعداد 4500 پذیرایی صبحانه در این موکب به زائران اربعین داده شد.

وی با بیان اینکه موکب شماره ۲ سیدالشهداء در بخش ماهیدشت که برای سومین سال متوالی خدمات خود را به زائران ارائه می‌دهد بیان کرد: ظرفیتها و امکانات خوبی از جمله ظرفیت اسکان 2000 نفری در این موکب برای زائران، سرویس بهداشتی و حمام، پارکینگهای مناسب آشپزخانه مجهز، توزیع نهار و شام در بین زائران اربعین حسینی در این موکب برقرار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دو موکب نیز در شهرستان قصرشیرین از سوی موقوفات مردمی استان برپا شده است گفت: در این موکب آمادگی پذیرایی روزانه بیش از ۲۰ تا ۳۰ هزار زائر اربعین حسینی را داریم که در هر وعده ۱۰ هزار نفر صبحانه، نهار و شام پذیرایی می‌شوند و یک نانوایی با دستگاه فلافل‌پزی نیز در قصرشیرین مستقر است که در این موکبها خدماتی چون برقراری چادر خیمه معرفت، پاسخگویی به مسائل شرعی و اقدامات فرهنگی دیگری نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه موکب مستقر در نزدیک مسجد خسروی آماده پذیرایی (چای، دمنوش و آب) و خدمات فرهنگی به زائران اربعین حسینی است. بیان کرد: بنابر پیش‌بینی‌ها در قصرشیرین و خسروی آمادگی پذیرایی روزانه بیش از 70 تا 80 هزار زائر اربعین حسینی وجود دارد.

عباسیان با بیان اینکه یکی از موقوفات استان آذربایجان غربی مستقر در قصرشیرین روزانه ۱۰ هزار خورشت قیمه در بین زائران توزیع می‌کند گفت: 7 موکب مستقر در مسیرهای تردد زائران آمادگی اسکان روزانه 5 هزار زائر اربعین حسینی را دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه نحوه خدمت‌رسانی زائران اربعین حسینی در موکب شماره 2 سیدالشهداء به صورت زنده از رادیو اربعین و استانی به صورت زنده پخش خواهد شد افزود: برنامه‌های موکبهای قصرشیرین و خسروی نیز به صورت زنده از رسانه ملی پخش خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ روحانی و طلبه به امر تبلیغ‌رسانی در موکب‌ها مشغول هستند اظهار کرد: 27 نفر از روحانیون از قم اعزام شدند و 10 نفر آذری زبان و 7 نفر نیز بومی استان کرمانشاه هستند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است و امیدواریم در بازه زمانی مورد نظر روند اخذ ویزای زائران تکمیل شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،طبق سهمیه‌ای که عربستان سعودی برای کشورمان تعیین کرده، قرار است امسال 87 هزار و 550 زائر و عوامل اجرایی، با 5 هواپیما به سرزمین وحی مشرف شوند.

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر اعلام کرد که تاکنون بیش از 82700 زائر برای حج 1403 ثبت نام کرده‌اند و انتظار می رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است ، ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظرتکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفرهای عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تقدیر و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته های زائران توجه کرده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز با اشاره به روند معاینات زائران حج پیش رو،گفت: استطاعت 82164 زائر تاکنون تایید شده و 1500 نفر هم به کمیسیون های پزشکی ارجاع و تنها 143 نفر رد شدند. 

به گزارش تسنیم، 24 اردیبهشت ماه نخستین گروه از زائران حج تمتع عازم سرزمین وحی خواهند شد و از نیمه تیرماه عملیات بازگشت آنها به کشور آغاز می‌شود. 

استطاعت جسمی بیش از 65000 زائر حج تمتع تأیید شد

طبق قوانین و مقررات عربستان، کشورهایی که سهمیه اعزام زائرانشان بیش از 30 هزار نفر است باید به تدریج آنها را به عربستان منتقل کنند اما ازآنجایی که هواپیمای پهن‌پیکر نداریم که طی 10 روز بتوان عملیات اعزام را به سرانجام رساند، نهایتاً می‌توانیم با استفاده از 5 الی 6 هواپیما که 250 نفر ظرفیت دارند، اعزام زائران را انجام دهیم. این در حالی است که روزانه، فقط 2 مرتبه اجازه ورود به عربستان فراهم است.

با این حال مسئولان مربوطه در سازمان حج و زیارت در تلاش هستند میانگین طول سفر زائران را کاهش دهند، بر این اساس اگر میانگین سفر در سال گذشته 35 روز بوده امسال به 32 روز کاهش یابد البته ممکن است سفر یک زائر 30 روز و زائر دیگر 35 روز به طول بینجامد و در عین حال اگر فردی به دلایل خاصی مجبور به کاهش بیشتر مدت سفر باشد، شرایط را برایش فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی
  • اعزام زائران حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی