Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@23:28:58 GMT

طرح تحول سلامت تحت هر شرايطي ادامه مي يابد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۴۳۸۴

طرح تحول سلامت تحت هر شرايطي ادامه مي يابد

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت: تحت هر شرايطي طرح تحول سلامت ادامه خواهد داشت اما ادامه آن منوط به اجراي يکسري اصلاحات اساسي است و براي به نتيجه رسيدن آن نياز به يک جهاد عمومي داريم.

به گزارش روز شنبه ايرنا از سازمان نظام پزشکي، علي نوبخت حقيقي در خصوص ادامه طرح تحول در شرايط کنوني افزود: منظور ما از اصلاحات اساسي علاوه بر اينکه بيمه ها بايد به تعهدات مالي خود عمل کنند، صرفه جويي کامل با رعايت قانون برنامه ششم مبني بر نظام ارجاع، استفاده از پزشک خانواده و به خصوص تکميل پرونده الکترونيک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوبخت در خصوص اينکه گفته مي شود اگر دولت و بيمه ها همکاري نکنند، طرح تحول با شکست مواجه مي شود؛ اظهار داشت: اين طرح بايد اجرا شود و ما همچنان معتقديم که مردم در مراجعه به بيمارستان ها و مراکز درماني نبايد دغدغه پولي داشته باشند.
وي ادامه داد: اگر براساس آنچه در قانون برنامه ششم تصويب کرديم، عمل مي شد با اين بودجه مي توانستيم طرح را به سرانجام برسانيم ولي اگر شرايط رها شده باشد به جايي نمي رسيم و بايد جلوي ولخرجي را بگيريم.
نوبخت در پاسخ به اين سوال که منظور از صرفه جويي به معني کم کردن تعرفه هاي پزشکان است، اضافه کرد: بحث تعرفه ها يک تست بسيار کوچک در برآوردهاي مالي است؛ ما مشکلات مهمتري داريم که بايد سروسامان داده شود؛ اگر پرونده الکترونيک عملياتي شود ما جلوي بسياري از هزينه هاي سرسام آور و اضافي را مي گيريم.
وي تصريح کرد: آزمايش هاي متعدد، سونوگرافي و راديولوژي هايي که مدام و بي هيچ دليلي مدام تکرار مي شود، که اگر بيماران پرونده الکترونيک داشته باشند بسياري از اين هزينه ها صرفه جويي مي شود و نيازي به اين حجم از آزمايش ها و سونوگرافي ها نبود.
اين نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ما همچنان به ادامه طرح تحول اميدواريم و اگر وزارت بهداشت، وزارت تعاون و رفاه اجتماعي، سازمان برنامه و بودجه، سازمان نظام پزشکي، کميسيون بهداشت و درمان مجلس و به خصوص بيمه سلامت ايرانيان و تامين اجتماعي اگر با هم همکاري نکنند با مشکل مواجه مي شويم.
نوبخت اضافه کرد: هر جايي که ببينيم از قانون برنامه بودجه ششم تخلف شده است از نظر ما شامل دخل و تصرف در بيت المال است و با آن برخورد قانوني مي کنيم.
رئيس کمسيون بهداشت و درمان مجاس اظهار داشت: البته خود اطباء و جامعه پزشکي هم بايد در اين بحث صرفه جويي همت کنند و ما براي به سرانجام رسيدن اين طرح به يک جهاد عمومي نياز داريم.
وي در خصوص دستور اخير مبني بر رعايت فارماکوپه توسط پزشکان نيز تاکيد کرد: در اين دستور العمل يک سوء تفاهمي بوجود آمد که برخي تصور مي کنند منظور از ليست دارويي فقط داروهاي ايراني است که اصلا اينطور نيست بلکه اين ليست دارويي توسط زبده ترين دانشمندان اين حوزه تهيه مي شود و ترکيبي از داروهاي ايراني و خارجي مورد نياز است و هر 3 ماه يکبار هم بر اساس استانداردهاي جهاني به روز رساني مي شود.
نوبخت در خصوص برخي صحبت ها مبني بر اينکه برخي داروهاي ايراني کيفيت لازم را ندارند گفت: برخي داروهاي ما رقابت جهاني مي کنند و هر کسي چنين ادعايي دارد بايد با سند و مدرک ثابت کند و اگر اثبات شود که دارويي بي کيفيت و بي اثر است حتما از ليست فارماکوپه حذف مي شود.
اجتمام ** 7268** 1569
تنظيم: مهناز بيرانوند ** انتشار: علي حبيبي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش عجیب بیرانوند برای اخرج احمدزاده

به گزارش ورزش سه در شرایطی که بازی دو تیم بالای جدولی پرسپولیس و سپاهان در نیمه دوم بسیار پربرخورد و نزدیک پیش می‌آمد و موقعیت گلی روی دروازه‌ها ایجاد نمی‌شد علیرضا بیرانوند سعی کرد تا با اخراج یک بازیکن از تیم حریف تعادل را بهم بزند.
دقیقه 60 مسابقه و با سانتر رضا شکاری و سپس ضربه سر رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده و علیرضا بیرانوند به هوا برخاستند که بیرو توپ را جمع کرد و برخودی بین دو بازیکن به وجود آمد.

این برخورد دقایق کوتاهی بعد از دریاافت اخطار فرشاد احمدزاده رخ داد و گلر ملی پوش سرخ‌ها سعی داشت با غلتیدن روی زمین و گرفتن سرش نشان دهد احمدزاده روی هوا به او آرنج زده واینطوری داور مسابقه را برای دادن کارت زرد دوم به این بازیکن مجاب کند اما حیدری از ابتدا تصمیمش را گرفته بود.

در عین حال احمدزاده خیلی زود اعلام کرد هیچ برخوردی با بیرانوند نداشته اما مشخص بود که کاملا ترسیده است. با این حال احمدزاده وقتی مطمئن شد کارت زرد دوم را نخواهد گرفت از صحنه دور شد و در شرایطی که لبخند تلخی داشت که به تلاش بیرانوند برای اخراج شدنش پوزخند می‌زد.

جالب اینکه بعد از این برخورد هیچ کدام از بازیکنان پرسپولیس هم به داور معترض نشدند و بیرانوند هم بعد از لحظاتی از جایش بلند شد و به بازی ادامه داد.

در مرور تصویر آهسته این برخورد مشخص بود که دست احمدزاده به شانه و حتی سر بیرانوند برخود داشته اما این بخورد آنقدر شدت نداشته که داور را برای جریمه کردن بازیکن سپاهان مجاب کند.

دیگر خبرها

  • تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف نسل کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایجاد شود
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ/ برنامه دولت در خصوص کالابرگ چیست؟
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • تلاش عجیب بیرانوند برای اخرج احمدزاده
  • هیچ نظر قاطعی در خصوص ربوده شدن «یسنا» وجود ندارد
  • تونی کروس تحت هر شرایطی، پاس خود را به مقصد می رساند! / انیمیشن عمر مومنی
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • قالیباف: آموزش و پرورش پرچمدار تحول در کشور است