Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بزرگترین مرکز ترومای خراسان‌جنوبی در بیمارستان امام رضا(ع) راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «کاظم قائمی» صبح امروز 6 آبان‌ماه در مراسم افتتاحیه مراکز اورژانس در بیرجند، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی با وسعت 150 کیلومتر به‌عنوان سومین استان وسیع کشور و 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان موقعیت خاصی برای استان خلق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نخستین پایگاه اورژانس استان سال77 در بیرجند با یک دستگاه اورژانس راه‌اندازی شد که هم‌اکنون با اجرای طرح تحول سلامت 61 پایگاه فعال شامل 13 پایگاه شهری و 48 پایگاه جاده‌ای است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: اورژانس استان هم‌اکنون 400 نیروی متخصص دارد و 117 آمبولانس، 2 بالگرد و سه دستگاه اتوبوس- آمبولانس در اورژانس استان در حال فعالیت هستند.

قائمی با اشاره به این‌که 51 اورژانس استان پس از طرح تحول سلامت به 61 پایگاه اورژانس افزایش یافته است، تصریح کرد: با افزایش پایگاه‌های اورژانس، مأموریت‌ها نیز افزایش یافته که در شش ماهه نخست سال مأموریت‌های اورژانس در استان 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: 50 درصد آمبولانس‌های استان بیش از 10سال سابقه دارد که باید از رده خارج شده و نیازمند مساعدت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: سال 92، 150 نیرو در اورژانس استان مشغول به کار بوده‌اند که هم‌اکنون به 400 نفر افزایش یافته که سال گذشته 92 نفر جذب این سازمان شده‌اند.

قائمی یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب کارگاه‌های مختلف و دوره‌های بسیار توسط اورژانس همواره مدنظر بوده است.

وی افزود: به‌منظور افزایش آمادگی جسمانی کارکنان اورژانس سالن ورزشی این مرکز امروز با حضور رئیس اورژانس کشور افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: توسعه و بهبود فضای فیزیکی بخش‌های اورژانس بیمارستان در راستای طرح تحول سلامت اجرایی شده است.

قائمی ادامه داد: با توجه به شعار عدالت در سلامت، اورژانس بیمارستان قائن بهبود و بهسازی شده و هم‌اکنون اورژانس بیمارستان فردوس در حال احداث است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: بزرگترین مرکز ترومای استان در بیمارستان امام رضا(ع) راه‌اندازی خواهد شد که این پروژه بعد اتمام پروژه اورژانس فردوس آغاز خواهد شد.

قائمی با بیان این‌که اگر جمعیت در مناطق مرزی خراسان‌جنوبی حفظ نشود، فاجعه‌آمیز است، افزود: مراکز بهداشتی و درمانی به‌عنوان پادگان‌های مرزی عمل کرده که اگر توجه خاص به آن‌ها بشود، در کنترل مرزها کمک خواهد کرد.

وی درخواست استقرار tell medicine را برای استان کرد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز اعزام شهرستان‌ها کمتر و به ارتقا سطح سلامت منطقه کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به پراکندگی جغرافیایی در استان نیازمند افزایش پایگاه‌های جاده‌ای استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بافت قدیمی شهر بیرجند اختصاص دو دستگاه موتورلانس برای تسهیل خدمات را نیازمند هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۵۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حادثه تصادف یک دستگاه تریلر با یک دستگاه خودروی سواری پراید حدود ساعت ۱۳:۳۰ امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۴ و بالگرد اورژانس هوایی به محل حادثه اعزام شدند.

  محمد علیشاهی افزود: همه مصدومان این حادثه به بیمارستان طالقانی و بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.   مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌ های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

 

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - دوشنبه ۳ اردیبهشت