Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت‌مدیره مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) گفت: خدمات مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) به زائران پیاده اربعین حسینی و زائران پیاده امام رضا(ع) در دو بازه زمانی متوالی در مدت زمانی ۲۶ روز ارائه می‌شود.

سیدمحمود تشکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد‌مقدس اظهار داشت: مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) از سال 83 فعالیت خود در امر خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) به‌ویژه زائران پیاده آن حضرت آغاز کرده و مدت 14 سال است که افتخار میزبانی از مهمانان ولی نعمتمان حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مجموعه در طول سال خدمات گسترده‌ای را به‌صورت شبانه‌روزی ارائه می‌دهد که اوج این خدمات‌رسانی‌ها در ایام ولادت و شهادت امام رضا(ع) در دهه کرامت و شفاعت بوده و بیش از 80 درصد خدماتی که در طول سال ارائه می‌شود در این دو دهه بوده است.

رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) با بیان اینکه همه ساله سعی شده که خدمت‌رسانی‌ها بهتر از سال قبل از آن باشد، خاطرنشان کرد: در این ایام به‌جز میقات مرکزی در جاده قدیم نیشابور به مشهد دو میقات جاده فریمان به مشهد هم فعال است و یک میقات هم در جاده قم به اراک فعال بوده که این مجموعه در کنار خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) به زائران پیاده اربعین حسینی هم خدمات‌رسانی می‌کند.

تشکری تصریح کرد: خدمات‌رسانی مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) به زائران پیاده اربعین حسینی و زائران پیاده امام رضا(ع) در دو بازه زمانی متوالی و پشت‌سرهم ارائه می‌شود و زمان خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی از شهادت حضرت رقیه(س) تا اربعین حسینی (5 تا 20 ماه صفر (3 تا 18 مهر ماه) و به مدت 16 روز) و خدمت‌رسانی به عزاداران رضوی از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا(ع) (20 تا 30 ماه صفر (18 تا 28 مهر ماه) و به مدت 11 روز) خواهد بود و در مجموع این دو خدمت‌رسانی در مدت 26 روز به‌طول می‌انجامد.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) راه‌اندازی میقاتی در محور چناران به مشهد بوده است، زیرا جمع زیادی از زائران پیاده امام رضا(ع) از این مسیر وارد شهر مقدس مشهد می‌شود و در جهت تحقق این امر نیازمند حمایت مسئولان امر و مشارکت خیران‌ نیک‌اندیش هستیم.

رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) با بیان اینکه همه ساله در میزان جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) شاهد رشد خوب و قابل قبولی هستیم، گفت: در سال گذشته بالغ بر 150 هزار زائر پیاده که از مسیر نیشابور وارد مشهد شدند در مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) مورد پذیرایی قرار گرفتند و برای امسال خدمت‌رسانی به بیش از 200 هزار نفر پیش‌بینی شده که رشدی 30 درصدی نسبت به سال قبل خواهد داشت.

تشکری با اشاره به حرکت زائران پیاده امام رضا(ع) از سراسر کشور به سمت مشهدالرضا(ع)، گفت: مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) تنها مجموعه زائرسرای بین‌راهی بوده که در تمامی ایام سال به‌صورت صلواتی و شبانه‌روزی به زائران امام رضا(ع) خدمت‌رسانی می‌کند و برنامه‌های آماده‌سازی این مکان برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده دهه شفاعت هم از عاشورای حسینی آغاز شده و تا اربعین حسینی که آغاز طرح خدمت‌رسانی به زائران پیاده رضوی خواهد بود به‌صورت 100 درصد آماده می‌شود تا بتوانیم میزبانی‌ای شایسته از مهمانان امام رضا(ع) داشته باشیم.

وی درباره نوع خدمت‌رسانی‌های مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) به زائران پیاده امام مهربانی‌ها، افزود: این خدمات‌رسانی‌ها شامل اسکان، غذای گرم و سرد در سه وعده و پذیرایی میان وعده، شست‌وشوی لباس زائر و خدمات فرهنگی و درمانی بوده است که این خدمات در تمامی بخش‌ها به‌صورت مجزا برای آقایان و بانوان ارائه می‌شود.

رئیس هیئت مدیره مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) گفت: در این ایام آمادگی پذیرایی و اسکان روزانه 15 هزار زائر را در 3 وعده غذایی داریم و به‌طور متوسط برای هر زائر بیش از 25 هزار تومان هزینه می‌شود که مجموع این ارقام بالغ بر 500 میلیون تومان بوده است و تمامی این هزینه‌ها توسط خیران نیک‌اندیش و خادمان بسیجی حرم مطهر رضوی تأمین شده است.

تشکری تصریح کرد: مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) آمادگی دارد کمک‌ها و نذورات مردمی را دریافت کرده و در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) هزینه کند، مردم نیز می‌توانند با مراجعه به این مکان به‌صورت افتخاری به زائران امام هشتم(ع) خدمت‌رسانی کنند.

وی ضمن قدردانی از تلاش رسانه‌ها نسبت به انعکاس اخبار مرتبط با زائران پیاده امام رضا(ع)، تأکید کرد: طی روزهای آینده تور بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از نحوه خدمت‌رسانی مجتمع فرهنگی میقات الرضا(ع) به زائران پیاده امام رضا(ع) برگزار می‌شود که هماهنگی‌های آن توسط روابط عمومی این مجموعه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ خوشحالی زائران در حرم‌ رضوی در پی حمله ایران به اسرائیل

ویدئویی از شادی زائران و مجاوران در حرم‌رضوی در پی حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی را مشاهده می‌کنید.

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات «آبرسانی» آستان قدس رضوی در پهنه سیستان
  • ۱۶ مجتمع خدماتی رفاهی در راه‌های بوشهر در حال ساخت
  • مردان انتقال در نوروز هم تلاش و خدمت رسانی را تعطیل نکردند
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • اجرای عملیات بهسازی پیاده رو‌ها و جداول منطقه عین دو اهواز
  • فیلم/ خوشحالی زائران در حرم‌ رضوی در پی حمله ایران به اسرائیل
  • برگزاری دوره‌های توانمندسازی مشاغل گردشگری در مشهد
  • ارائه خدمات علمی به مردم بهمئی توسط دانشجویان پیام نور
  • برگزاری مراسم دعای زائران رضوی برای پیروزی رزمندگان اسلام
  • استغاثه زائران رضوی برای پیروزی رزمندگان اسلام