Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین؛ علیرضا جزء قاسمی با بیان این مطلب که با بهره برداری از تصفیه خانه ابهر و خرمدره ، بخشی از آب شرب مصرفی این دو شهر از محل سد کینه ورس تأمین خواهد شد افزود: هم اکنون تأمین آب این دو شهر از محل سفره های زیر زمینی صورت می پذیرد و در صورت تامین اعتبار ، شرکت آب و فاضلاب این آمادگی را دارد تا پایان سال کار تجهیز و راه اندازی تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره را به پایان برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی و اصل 44 قانون اساسی گفت: در این راستا تا کنون در شرکت آب و فاضلاب استان زنجان میزان 1600 میلیارد ریال پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است که از این طریق هم محدودیت های اعتباری رفع شده و هم توانمندی های بخش خصوصی بکارگیری می شود.

رئیس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تکمیل تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب ابهر را با اعتبار 500 میلیارد ریال ، از جمله طرح های شرکت آبفا در سال جاری اعلام کرد که به بخش خصوصی واگذار شده و در سال آینده نیز این شرکت در نظر دارد ایجاد تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهرهای خرمدره ، هیدج و صائین قلعه با اعتبار 1100 میلیارد ریال را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی معرفی و برای جذب سرمایه ، رایزنی نماید.

پس از توضیحات مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استاندار زنجان،نماینده مردم شهرستان های ابهر،خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از مراحل پیشرفت پروژه تصفیه خانه شهر های ابهر و خرمدره بازدید کردند.

 تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره دارای ظرفیت 400 لیتر در ثانیه می باشد که با راه اندازی و بهره برداری خطوط انتقال این تصفیه خانه بخشی از آب شرب شهرهای ابهر و خرمدره از طریق 26 کیلومتر خط انتقال و 23 هزار متر مکعب مخزن ذخیره تأمین خواهد شد.

 

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان ساخت ۲ تصفیه خانه در حومه کشف رود تحولی در مسیر نجات این رودخانه است

مهدی اله‌پور گفت: از مهمترین اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ که با اهتمام و جدیت استانداری خراسان رضوی محقق شد می توان به مدیریت انتقال فاضلاب به حوضه کشف رود اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات قرارگاه تحول محیط زیست که با حضور دستگاههای ذیربط در محل استانداری بررسی شد اضافه کرد: با بررسی مشکلات ۲ طرح مرحله یک "پَرکندِ ۲" و تصفیه خانه فاضلاب صنعتی چرمشهر در نهایت با همت دستگاههای متولی این ۲ طرح پس از سالها معطلی به بهره برداری رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: عملیات اجرایی مرحله یک تصفیه خانه پرکند ۲ با ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب در شبانه روز از سال ۹۶ آغاز شده بود اما بنا به دلایلی به اتمام نرسیده بود اما در سال ۱۴۰۲ با جدیت و اهتمام شرکت آب و فاضلاب مشهد توانستیم مراحل ساخت ، توسعه و تجهیز دستگاهی کامل شود و در مدار بهره برداری قرار گیرد.

اله پور افزود:ساخت تصفیه خانه بزرگ فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر که نخستین تصفیه خانه صنایع چرم کشور است از سال ۹۵ شروع شد که به دلیل پاره ای مسایل امکان بهره برداری زودهنگام آن فراهم نشد اما خوشبختانه با اهتمام شرکت شهرک صنعتی با ظرفیتی معادل سه هزار متر مکعب در شبانه روز به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به این که آزمون نخست هر ۲ تصفیه خانه انجام و تجهیزات به طور کامل تامین شده است ادامه داد: با بهره برداری رسمی از این ۲ طرح در دومین سفر رییس جمهوری به خراسان رضوی می توان گفت که در شبانه روز افزون بر ۵۳ هزار متر مکعب فاضلاب خام، بای پس و یا کمتر تصفیه شده ای که تا قبل از این به کشف رود تخلیه می شد، وارد چرخه تصفیه می‌شود.

او در ادامه با اشاره به سایر اقدامات حفاظتی انجام شده از رودخانه کشف رود و مدیریت منابع آلاینده آن توسط این اداره کل اضافه کرد: در پی نظارت مستمر این اداره کل تعداد ۳۳۵ بازدید دوره ای و انجام نمونه برداری از رودخانه انجام شد همچنین از جمله اقدامات شاخص دیگر می توان به نهالکاری افزون بر ۱۹۰ هکتاری در حوضه کشف رود توسط شهرداری اشاره کرد.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: در زمینه رفع دغدغه کشت در حاشیه مسیر این رودخانه فصلی، برابر استاندارهای محیط زیست ، سازمان ملی استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی با انجام آزمایش بر روی فاضلاب و پساب ورودی به کشف رود، نوع کشت مجاز در این منطقه سطح بندی و ابلاغ شد.

اله پور افزود: به این ترتیب بزرگ مالکان و خرده مالکان توجیه فنی نسبت به نوع کشت شدند تا بر اساس نوع جریان آبی حوضه کشف رود بهترین بهره برداری زراعی و کشاورزی انجام شود و کمترین خطر را برای سلامت مردم شاهد باشیم.

وی با اشاره به عزم جدی دولت برای نجات کشف رود ادامه داد: اصلاح مرز این رودخانه تاریخی از بابت حریم مناطق حفاظت شده در مشهد با هدف بهبود شرایط انجام شده است.

اله پور افزود: بر اساس تصمیمات نشست شورای عالی حفاظت محیط زیست در ۲۱ آذر پارسال، بخش های ابتدایی و میانی رودخانه کشف رود که دارای تعارضات فراوان و داخل حریم مصوب شورای عالی شهرسازی شهر مشهد است از منطقه حفاظت شده خارج شد.

وی اضافه کرد: این رودخانه به دلیل ویژگی‌های خاص تاریخی و جغرافیایی از جمله عبور از حاشیه کلانشهر مشهد از دیرباز نقشی بسیار مهم و محوری در توسعه مراکز مسکونی، تولیدات صنعتی، کشاورزی و خدماتی در نیمه ابتدایی مسیر رودخانه داشته و به همان نسبت برخی معضلات از جمله حاشیه‌نشینی، تخلیه نخاله و فاضلاب و معضلات اجتماعی، سلامت و امنیتی را به ویژه در نیمه میانی رود دامن زده است.

او اظهار کرد: از مجموع ۳۳۷ کیلومتر طول کشف رود مشهد، ۱۰۵ کیلومتر در قالب مناطق حفاظت شده باقی مانده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی پیش از این با اشاره به ۱۰ اقدام مهم و کلیدی عمرانی این استان در سال ۱۴۰۲ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود: این استان از حیث برخورداری از بیشترین طرحهای عمرانی رتبه نخست کشور را در هفته دولت و دهه فجر سال گذشته به دست آورد.

جواد خدایی افزود: این اقدامات شامل ساخت بیش از ۱۴۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، ترمیم هزار و ۵۰۰ کیلومتر روکش آسفالت دچار خرابی شدید و ایمن سازی ۷۵ درصد از نقاط حادثه خیز جاده های استان، ساخت بیش از هزار و ۵۰۰ کلاس درس، بهره برداری از ۲ تصفیه خانه مهم در حوالی مشهد، بهره برداری از خط ریلی "خواف- هرات"، بهره‌برداری از فرودگاه گناباد، اتصال اینترنت به بیش از ١٠٠ روستا و همچنین روکش آسفالت معابر روستایی به میزان ۳.۵میلیون مترمربع، اتمام عملیات اجرایی سه واحد نیروگاهی جدید، اجرای شبانه روزی طرح خط لوله آب غرب مشهد و اجرای طرح ضربتی خط تقویتی انتقال گاز به تربت‌جام است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • مصائب سفیدرود؛ از صید غیر مجاز تا آلودگی +تصاویر
  • ۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب مهران اختصاص یافت
  • تامین آب باکیفیت برای ۳۳۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان
  • پایان ساخت ۲ تصفیه خانه در حومه کشف رود تحولی در مسیر نجات این رودخانه
  • پایان ساخت ۲ تصفیه خانه در حومه کشف رود تحولی در مسیر نجات این رودخانه است
  • تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران
  • طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران با ۱۵۰۰ میلیارد ریال تکمیل می‌شود
  • سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو