Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپاه پاسداران انقلاب با قدرت نرم چشمگیر محبوبیت بین مردم منطقه و برخورداری از قدرت سخت موشکی و پهبادی و سایبری و جنگ الکترونیکی مقام چهارم و پنجم جهانی و دکترین موثر برتر دفاعی مانعی جدی محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس، کاربرد پروپاگاندا بر خلاف تلقی عامیانه، به حوزه های سیاسی محدود نمی شود و در هر زمینه ای که با مخاطب سر و کار دارد قابل استفاده می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به باور بسیاری از صاحب نظران بهترین پروپاگاندا انتشار حقیقت است اما در موارد فراوانی از اطلاعات غلط یا گمراه کننده نیز برای اثرگذاری بر ذهن مخاطبین و انحراف اذهان آنان از حقیقت استفاده می شود. انواع پروپاگاندا براساس منبع انتشار به 3 گروه سفید، سیاه و خاکستری تقسیم می شود.

تبلیغات سیاسی، یک مدل تبلیغ (پروپاگاندا) نشانگر آن است که چگونه می‌توان عناصر اطلاع رسانی و ارتباط اقناعی را در تبلیغات غیر واقعی بطور موثری با یکدیگر تلفیق کرده و تهاجم به هدف را موجه جلوه دهد در این جریان رسانه ی تبلیغات سیاسی ممکن است افکار عمومی و رفتار افراد را تحت تاثیر قرار دهد و قضاوت آنها را دگرگون سازد در واقع ارائه نوعی اطلاعات هماهنگ و جهت‌دار از منابع متعدد اصلی و فرعی برای تأثیر گذاری بر عقاید و یا رفتار افراد یک جامعه می‌باشد.

 با یادآوری جمله ی معروف "پریکلس " حکیم سیاستمدار و فرمانده ارتش یونان باستان در مقدمه اگر شما در قبال سیاست بی تفاوت باشید این بدان معنا نیست که آرمان و منافع شما تضمین شده است به صورتی گذرا به شرح عنوان این مطلب می پردازم .

مراقبین تحولات استراتژی آمریکا علیه ایران گزارش می دهند که نشست های پی در پی شورای امنیت ملی آمریکا در واشنگتن، با فراخوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده" هربرت مک مستر" که مهمترین آنها در نوزدهم اکتبر سال 2017 برگزار شد نشان می دهد مهمترین قاعده تصمیم گیری در راهروهای کاخ سفید در مورد آنچه قواعد و راهبرد رسمی در سیاست عمومی آمریکا نامیده شده در صنعت تصمیم گیری ایالات متحده آمریکا علیه ایران بشدت فعال گردیده است.

واضح است که مشاوران امنیت ملی ابزاری برای تعریف چنین سیاستی برای کاخ سفید هستند. اما مهمتر از آن مرجع یا نظریه ای است که مشاوران امنیت ملی ایالات متحده به آن متکی هستند؟ و در تصمیم گیری رئیس جمهور آمریکا، دونالد، جی، ترامپ و تمام شاخص های حال حاضر نسبت به نظریه پرداز آمریکایی از پدر و مادر یهودی که همان صاحب تئوری تبلیغات در حال حرکت "ادوارد برنیز" است جریان دارد. از منظر این دیدگاه ما قادر خواهیم بود تبلیغ اغراق آمیز ضد ایران را پیش بینی کنیم که در عین حال ما بخشی از تصمیم گیری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

این تصمیم گیری می خواهد بر پایه ایجاد یک اجماع بین المللی آمریکایی علیه ایران عمل می کند و در ترکیبی سه گانه به ادغام روزنامه نگاری با تیتر سازی و ارسال گزارشات دروغین در رسانه ها و ابزار جامعه شناختی، بر اساس روانشناسی جمعیت با این زمینه منافع خود را که از دروازه سوء استفاده از برجام تسهیل شده جستجو می کند به عبارتی دیگر ایالات متحده آمریکا با چند عنوان برجسته شده زیر کار خود را دنبال می کند.

1. توافق عربی اسرائیلی در مورد خطر ایران که همه را تهدید می کند و قصد دارد به شدت به کشورهای عربی حمله کند.

2. اپوزیسیون ایرانی در خارج و داخل کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را بصورت روافزونی خطرناک تر از داعشی ها توصیف می کند که این روند توسط مریم رجوی در آخرین بیانیه سیاسی وی مشخص شد. که قبل از این گروهک مجاهدین خلق به تحریک دیدگاه های بین المللی علیه ایران از نظر احتمال تولید سلاح هسته ای پرداخته بود. برخی منابع جاسوسی داخلی که با شورای ایرانیان مقیم آمریکا و برخی رسانه های فارسی زبان و دیپلمات های خارجی در ارتباط بوده و ریز فعالیت های سپاه پاسداران را در داخل و خارج ایران بصورت اغراق آمیز برجسته کرده و به آنها انتقال می دهد مانند(تولید بمب کثیف و اعزام گروه های ترویستی به خاک آمریکا و اروپا و...) که با تهیه کتب، جزواتی و مقالات و گزارش های دروغین دراین پروسه همراه شده و در سایت ها وشبکه های مختلف منتشر گردیده است. شورای امنیت ملی آمریکا از همین موارد خوراک تبلیغاتی رسانه ها را علیه سپاه پاسداران تدارک می بیند.

3. فاصله انداختن بین نظام اسلامی مردم و ایجاد گروه های مخالف و معارض داخلی تحت عناوین مختلف در راستای براندازی به اصطلاح "رژیم دﻳﻜﺘﺎﺗﻮﺭی" اگر ﺍﺳﺘﺤﺎﻟه ی آن امکان پذیر نباشد و یا ایجاد هرومرج و ناامنی در آن کشور با فتنه انگیزی در قالب درگیری های قومی و تجزیه طلبانه است.

 ازسوی دیگر اظهارات اخیر مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد اسلام  با شیوه اختصاصی اعلام شد که باید با اسلام و مسلمانان مانند سرطان برخورد کرد زیرا این اسلام است، که در جسم 1.7 میلیارد مسلمانان جا گرفته است باید ریشه کن شود سپس او از شنوندگان دعوت می کند تا از طرح فراگیراین ایده نترسید! صرف نظر از این واقعیت که این اظهارات جدید و یا قدیمی است  اما آن طرح تمدید یک بیانیه بود که بسیار مهم است علت آن را بدانیم.


در واقع، چنین بیانیه ای جدید نیست، اما شامل دو چیز بسیار مهم است.

1. اسلام دشمن دائمی و ثابت دولت آمریکا است دموکراسی غربی به دنبال سلطه فکری و فرهنگی بر جهان است، در حالی که فرهنگ آنها در قالب فرهنگ اسلامی مانع رقابت و به هدف رسیدن ماست. و مواردی از جمله نیاز به ریشه کن کردن اسلام و مسلمانان در نظر گرفته است که برای تغییر فرهنگ و تسلط و تغییر هویت آن که با فرهنگ غرب و آمریکا ناسازگار است ترکیب شده است (تبصره ی نیز دارد) که از طریق ریشه کنی اسلام و نه ریشه کن کردن مسلمانان بایدصورت بپذیرد.

مکانیسم ها و ابزارهای این ریشه کنی، گسترش مدرنیته و سکولاریسم است تا فرهنگ اسلامی وجامعه ی مدنی و دموکراتیک اسلامی بگوید: "مدرنیسم سنت گرایی نیست که با غرب سازگار نباشد. این اقدام شامل ضرورتا دور زدن یا تغییر اعتقاد اولیه مذهبی یا انتخاب بعضی از عناصر آن می گردد.

مک ماستر و تیم او از مشاوران امنیت ملی ایالات متحده همه جوانب این طرح را بررسی کرده اند شورای مجاهدین خلق را جایگزین خوبی برای نظام اسلامی وسپاه پاسداران به ترامپ معرفی کرده اند زیرا این گروهک قرار است که مدافع مناسبی برای حفظ منافع اسرائیل و اعراب متحد اسرائیل، اروپا، روسیه، چین و مردم در معرض خطر ایران باشد؟ بنابراین با مطالعه ی گزارش تفصلی این طرح ترامپ براحتی می تواند پرونده ایران را به پنتاگون ارجاع دهد.

آنچه باقی مانده اجرای این طرح بر روی زمین است که نیازمند همان تبلیغات پروگاندائی است که همانند آن قبلاً در راهروهای کاخ سفید با سرعتی فوق العاده علیه عراق، افغانستان، سوریه، لیبی، یمن، مصر برای نابودی مستقیم یا نیابی کشورهایی که ویژگی استعداد مردمی اش بیداری و تنفراز استکبار و صهیونیزم ستیزی بود اجرا شده است و اگر بشود علیه ایران نیز اعمال شود.

اما در این راه سپاه پاسداران انقلاب با قدرت نرم چشمگیر محبوبیت بین مردم منطقه و برخورداری از قدرت سخت موشکی و پهبادی و سایبری و جنگ الکترونیکی مقام چهارم و پنجم جهانی و دکترین موثر برتر دفاعی مانعی جدی محسوب می شود. که باید با تخریب وجهه ی ملی، منطقه ی و جهانی و فرسایش اقتصادی تضعیف شود بنا به گفته ی برخی اندیشمندان آمریکایی ترامپ بدنبال جهان بعد از حقیقت است و بدیل حقیقت ابطال عقل است، جنگ جدید پروگاندائی علیه حقیقت و در راستای چگونگی مقابله با آن است  این عنوانی است که ترامپ فکر می کند می تواند مفهوم حقیقت را به (تاریخ) و گذشته بسپارد.

بقول نوام چامسکی آنچه که امروز در آمریکا شاهدیم روندی روبه رشد با تهدید (جانوران فاشیستی) در قالب فاشیست امپریالیستی روبرو هستیم او در ادامه می نویسد: ضد فاشیسم بودن هدیه ای عالی برای حقیقت است و در پایان نتیجه گیری می کند اصطلاحات سیاسی می تواند در طول زمان تغییر کند. اما خوب و شر مطلق هستندکه جایشان با هم عوض نمی شود.

در آخرین روز هفته ی گذشته "رابرت باری "تحلیلگر آمریکایی با نوشتن مقاله ی تحت عنوان ترامپ؛ عروسک نتانیاهو است. توضیح داد که اخیرا بسیار روشن شده است ترامپ تحت تاثیر ایران هراسی نتانیاهو که سپاه پاسداران مرکز این قضیه بوده قرار گرفته است و چگونگی برخورد ترامپ با این مورد اکنون بیشترین توجه سیاستمداران آمریکایی را بخود مشغول کرده است.

از سوی دیگر سفر وزیر امور خارجه آمریکا به عراق و درخواست خروج ایران از انجا و منطقه ی خلیج فارس در هفته جاری با اعلام هدف"مقابله با نفوذ ایران در منطقه" همزمان با تشکیل مجمع فرماندهان نیروهای ارتش اردن، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر در واشنگتن در دو روز آینده با دعوت رئیس ستاد ارتش ایالات متحده و همکاری نظامی با مشارکت "گادی ایزونکوت" رئیس ستاد ارتش اسرائیل در این کنفرانس دنبال می شود و این به بدین معنی است که جنگ پروگاندائی به اوج خود رسیده ولی سوخت و هزینه ی جنگ احتمالی خصمانه علیه ایران باید اعراب منطقه بپردازند.

در برابر این سناریوهای جنگ افروزانه چهار تن از تحلیگران برجسته ی عرب از جمله عبدالباری عطوان، دکترعبدالحی زلوم ضمن برحذر داشتن حکام عرب از افتادن در دام شیطنت آمریکا و اسرائیل آنها را از درگیرشدن در این ماجرا برحذر داشته اند و زلوم به حکام عرب یادآوری می کند کجایند آنان که به سرسپردگی به آمریکا و غرب دلخوش بودند سرنوشت زین العابدین ،حسنی مبارک، شاه ایران و نوریگا که عمری را در زندان فلوریدا بسر برد درحالی که همزمان مهره ـCIA و رئیس جمهور پاناما بود. آشکار کننده همه چیز است.

مایکل برسوم عزمى و عصام الزیات از دیگر تحلیگران عرب نیز در همین عرصه به دو نکته اساسی قابل توجه اشاره کردند.

مایکل برسوم عزمى با انتشار مقاله تحلیلی با عنوان همراهی ثروث و نادانی ترامپ را به مارکوس کراسوس رومی که به ایران حمله کر، تشبیه نمود او سرمست ثروت خود بود به پند حکمای روم گوش نداده و به ایران حمله کرد و ارتش مارکوس در ترفند نظامی سپاه پارت ایران به دام افتاده و شکست سختی را متحمل شد این نویسنده در پایان ضمن بازسازی صحنه ی تاریخی ومقایسه ی آن بازمان معاصر به ترامپ گوشزد می کند به قابلیت های فکری و تجارب گذشته رجوع کن ونه به پول و ثروتت است.

و عصام الزیات نیز در مقاله به عنوان بادستان خودمی توانی اراده ات را بردیگران تحمیل کنی به بررسی توانمندی و تاریخ موشکی ایران اسلامی پرداخته و می نوییسد: همین قدر که از توانایی موشکی ایران که آشکار شده پاسخگوی هرتهاجمی است آنچه که پنهان است بجای خود سیستم موشکی ایران تقریبا خطرناک ترین سیستم از نوع خود در جهان است و مهمترین سلاح دفاعی در دست جمهوری اسلامی است.

این نویسنده نتیجه می گیرد به این ترتیب جمهوری اسلامی نو ظهور موفق به تبدیل شدن به یک نیروی منطقه ای شده است که ابرقدرت ها را که قبل از اینکه بخواهند با ایران در بیفتند نه به یک حساب بلکه به هزار محاسبه  برای مقابله با آن در خاور میانه مجبور می کند درس ایرانی بسیارساده است با دست خودتان، اراده تان را به دشمنان تحمیل کنید.

عبدالمجید اورا

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۶۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت رویکرد دولت بایدن پس از حمله تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی، جلوگیری از درگیری گسترده‌تر در منطقه غرب آسیاست.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این که آیا دولت بایدن می‌توانست رویکرد سختگیرانه‌تری در قبال ایران داشته باشد، گفت: مشکل می‌توان به کار‌هایی که رییس جمهور بایدن انجام داده نگاهی انداخت و گفت که ما به نوعی به ایران آسان گرفته‌ایم.

کربی در گفت‌وگویی با خبرنگاران به سوالی پاسخ داد که با توجه به برخی انتقادات داخلی نسبت به عملکرد دولت بایدن در قبال ایران و تاثیر آن بر وقوع حمله مستقیم ایران به اراضی اشغالی مطرح شد.

ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به نقاطی در اراضی اشغالی حمله کرده و آن را حق مشروع خود برای دفاع در برابر اقدامات متجاوزانه و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانست.

این مقام کاخ سفید همچنین با اشاره به حمله تلافی‌جویانه بی‌سابقه ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، به شبکه سی‌ان‌ان گفت دولت بایدن به دنبال کاهش تنش در منطقه است و نمی‌خواهد شاهد درگیری گسترده‌تر در منطقه باشد.

کربی بیان کرد: این دولت پیشین بود که تصمیم گرفت از توافق هسته‌ای (برجام) خارج شود. حالا، ایران به طرز قابل‌توجهی و بیش از زمان انتخاب شدن آقای ترامپ به توانمندی هسته‌ای احتمالی نزدیک شده است.

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران نیز گفت: پول‌های بیشتری که در پی معافیت از تحریم‌ها در دسترس ایران قرار گرفت که دولت ترامپ اعمال کرده بود، تنها برای مصارف بشردوستانه قابل استفاده است.

در سال گذشته، طی توافقی تهران و واشنگتن برای تبادل زندانیان، پول‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های کره جنوبی به عنوان بخشی از این توافق با اعمال معافیت‌های تحریمی از سوی آمریکا آزاد شده و به حساب‌هایی محدودشده در قطر منتقل شد تا با نظارت قطر و آمریکا برای مصارف بشردوستانه مورد استفاده قرار بگیرد.

دولت آمریکا پیشتر در پاسخ به انتقادات داخلی از آزادسازی این پول‌ها که برخی آن را «سرازیر کردن پول نقد» به سوی ایران تلقی کرده بودند، توضیح داده بود که این پول‌ها بخشی از دارایی‌های ایران بوده است که به دلیل تحریم‌ها در بانک‌های خارجی مسدود شده بود و اکنون برای مصارف بشردوستانه آزاد شده است.

کربی همچنین گفت که این پول‌ها در اختیار ایران و حمایت ادعایی او از گروه‌های مقاومت منطقه قرار نمی‌گیرد.

دیگر خبرها

  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حمله سپاه به اسرائیل چرا با پهپادهایی که رسیدن‌شان چند ساعت طول کشید، آغاز شد نه موشک هایی که ۱۰ دقیقه ای به مقصد می رسند؟
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • آمریکا شدیدترین لوایح را علیه ایران تصویب کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد