Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:10:43 GMT

16 کشور مقصد کالاهای صادراتی گلستان

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۷۱۹۳

16 کشور مقصد کالاهای صادراتی گلستان

گرگان – ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که 16 کشور در 6 ماه اول امسال مقصد صادرات کالا از این استان بودند، در این مدت 193هزار تن به ارزش 94 میلیون دلار صادر شد.

به گزارش ایرنا حسینقلی قوانلو روز شنبه در دومین نشست کارگروه توسعه صادرات و دومین کمیته برون گرایی وجذب سرمایه گذاری خارجی اقتصاد مقاومتی استان در گرگان اظهار کرد: عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان، روسیه، هند، ترکیه، چین، پاکستان، ویتنام، ازبکستان، هنگ کنگ، تاجیکستان، گرجستان، نروژ و ایتالیا ؛ کشورهای هدف صادراتی استان بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی؛ از این میزان 86.5 میلیون دلار از گمرکات استان و 7.5 میلیون دلار از استانهای دیگر صادر شده است.
وی افزود: در این مدت بیشترین صادرات کالا از گلستان به کشور عراق با 45 میلیون دلار و ترکمنستان با25.7 میلیون دلار انجام شده است.
قوانلو گفت: توجه به تنوع بازارهای هدف صادراتی و توسعه کشورهای مقصد از برنامه های این سازمان در نیمه دوم سال جاری است.
وی؛ پنیر، رب، میله گرد، لبنیات، خوراک آماده طیور، پریفرم، ید، پودر شوینده، پلی استایرن، سنگ گرانیت و قطعات سوله را از جمله اقلام عمده صادراتی استان گلستان برشمرد.
رییس صنعت، معدن وتجارت گلستان گفت که واردات از محل گمرکات استان درنیمه نخست سال جاری 13 هزار و 587 تن به ارزش 17.5 میلیون دلار بوده است.
به گزارش ایرنا گمرک اینچه برون واقع در شهرستان گنبدکاووس، مرکز گمرکات استان گلستان است و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن، گمرک فرودگاه بین المللی گرگان است.
در سالهای اخیر با بهره برداری از راه آهن بین المللی اینچه برون (ایران- ترکمنستان- قزاقستان)، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان گلستان افزوده شده است.
استان گلستان با افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع وسعت در شمال کشور قرار دارد و با کشورهای آسیای میانه از طریق گمرک اینچه برون از طریق زمینی و ریلی ونیز دریای خزر ارتباط دارد .
6204/1648
تنظیم: علی اصغر تیموریان** انتشار: پری سالارنیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

به گزارش خبرآنلاین، معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: آبگرفتگی شدید بخشی از خط ریلی در محدوده شهرستان بندرترکمن به دلیل بارش شدید باران، قطار تهران- گرگان را وادار به توقف کرد.

محسن سوخته‌سرایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: قطار تهران به مقصد گرگان که شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود صبح امروز بعد از اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد در بندرگز متوقف شد.

وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی بوس از بندرگز در حال جابجایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899022

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد
  • سیلاب؛ قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان