Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@10:51:34 GMT

۱۰ روستای هدف گردشگری در استان اردبیل به ثبت رسید

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۸۱۹۶

۱۰ روستای هدف گردشگری در استان اردبیل به ثبت رسید

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل از انتخاب ۶ روستای استان اردبیل برای ثبت به عنوان روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت باارزش در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰ روستای هدف گردشگری در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، فرهاد سبحانی صبح امروز در بازدید از روستای دارای قابلیت گردشگری سوسهاب خلخال اظهار داشت: تاکنون در سطح استان اردبیل 10 روستای هدف گردشگری و دارای بافت باارزش به ثبت رسیده که از این تعداد 50 درصد در شهرستان خلخال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از انتخاب 6 روستای استان اردبیل برای ثبت به عنوان روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت باارزش در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: از این تعداد روستا دو مورد مربوط به شهرستان خلخال بوده که تلاش می‌کنیم با تصویب در مرکز کشور زمینه معرفی هر چه بیشتر این روستاها را فراهم آوریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل از پیشنهاد معرفی روستای سوسهاب خلخال به عنوان روستای هدف گردشگری به نهادهای متولی در مرکز کشور خبر داد و افزود: برای اینکه بتوانیم طرح توسعه این روستا را عملیاتی کنیم باید دو هکتار از اراضی منابع طبیعی که پوشش گیاهی ندارند برای ایجاد بناهای جدید به روستا اضافه شوند.

فرماندار شهرستان خلخال نیز در این بازدید از آسفات راه روستای سوسهاب خبر داد و گفت: برای این پروژه 91 میلیارد ریال هزینه شده تا 10 کیلومتر از این محور 14 کیلومتری تا تقاطع جاده خلخال به هشتجین نوسازی و آسفالت‌ریزی شود که چهار کیلومتر باقیمانده این مسیر نیز امسال با اعتبار چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی بهسازی می‌شود.

فریدون بابایی بیان کرد: با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر شاخص بهره‌مندی اهالی روستاهای شهرستان خلخال از راه ارتباطی آسفالت ارتقا و افزایش یافته به طوری که میانگین شاخص راه آسفالت روستایی در شهرستان خلخال از 25 درصد به 45 درصد در چند سال اخیر افزایش یافته است.

انتهای پیام/

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم هزار دف کردستان (عکس)

مراسم هزار دف، عصر جمعه ( ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) با حضور جمع زیادی از مردم و مسئولان ودف نوازانی از سراسر کشور در روستای گردشگری و تاریخی پالنگان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین عرفانی، دف‌نوازان با قرار گرفتن بر روی پشت بام خانه‌های پلکانی روستا و دف نوازی، نوای عرفانی مولودی خوانی سرمی دهند.

روستای پالنگان که به بهشت پلکانی کردستان شناخته می شود، یکی از روستاهای هدف گردشگری از توابع شهرستان کامیاران با طبیعت زیبا و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد بوده که امروز در مسیر جهانی شدن قرار گرفته است.

عکس: سید مصلح پیرخضرائیان- محمد مهدی پورعرب

مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بازگشت یک خواننده به کشور پس از 38 سال اجتماع بزرگ دف نوازان در پایتخت دف جهان

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • طرح جامع گردشگری سردابه تدوین می‌شود
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • سرشاخه‌کاری درختان گردو در خلخال
  • اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل محدود است
  • مراسم هزار دف کردستان (عکس)
  • مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان (عکس)