Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:41:53 GMT

سه واقعه 13 آبان تجلی پیام عاشورا است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۸۳۶۲

سه واقعه 13 آبان تجلی پیام عاشورا است

کرمان - ایرنا - مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به سه واقعه 13 آبان گفت: این سه واقعه تجلی پیام عاشورا و لبیک به هل من ناصر ینصرنی در روز عاشورا است.

به گزارش ایرنا، مهدی صدفی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت 13آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 افزود:سه رخداد مهم از جمله سالروز تبعید امام، کشتار دانش آموزان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار در نگاه و رویکرد ملت ایران فقط یک شعار نیست بلکه به عنوان یک فرهنگ استکبارستیزی و نماد ایستادگی، مقاومت و فریاد حق طلبی در مقابل نظام های استکباری است.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار کرد: بر اساس فرمایشات امام راحل (ره) یکی از اهداف و فلسفه بعثت انبیا نیز مبارزه با استکبار، ظلم و بی عدالتی است و امروزه به عنوان یک باور دینی به این مهم نگاه می شود.
وی تصریح کرد: هر کدام از سه واقعه 13 آبان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود و یکی از پیام های مهم این سه واقعه، مبارزه با مستکبران عالم و مقابله با ظلم و بی عدالتی است و ریشه این پیام ها در فرهنگ قرآنی و فرهنگ عاشورای حسینی (ع) است.
وی تصریح کرد: ملت ایران با برپایی راهپیمایی 13 آبان در صددند در راستای تقویت روحیه استکبار ستیزی حرکت کنند و جنایات و بدعهدی های آمریکا را تبیین کنند.
صدفی تاکید کرد: آمریکا هرگز خواهان رفاه، امنیت، آسایش، اقتدار نظام و آزادی ملت ایران نبوده و این مهم را نمی خواهد.
وی به 120 مورد توطئه و جنایات آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در مورد ایران اسلامی اشاره و تصریح کرد: هر کدام از این توطئه ها شامل برنامه ها و اتفاقات زیادی است.
وی افزود: تجلیل و تکریم از دانشجویان و دانش آموزان به عنوان پیشگامان انقلاب اسلامی و تبیین اندیشه های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در برنامه های محوری 13 آبان گنجانده شده است.
وی به برنامه های 13 آبان طی سال جاری در استان کرمان اشاره کرد و گفت: این برنامه ها در سال جاری به صورت متمایز از سالهای قبل برگزار می شود و یکی از دلایل تفاوت ها سخنان ترامپ و برانگیخته شدن حس و خشم انقلابی مردم است.
وی تاکید کرد: اقدامات آمریکا و نظام استکباری و سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا موجب تمایز راهپیمایی 13 آبان خواهد شد.
صدفی گفت: ترامپ با ایراد سخنان سخیفانه خود می خواست عکس العمل ملت ایران را آزمایش کند و حرکت رئیس جمهوری آمریکا با عکس العمل همه اقشار مردم و مسئولان روبرو شد حتی هم پیمانان آمریکا نیز در رابطه عکس العمل نشان دادند.
وی افزود: هر زمانی که در مقاطع مختلف شاهد تندروی و بد خلقی نسبت به نظام جمهوری اسلامی از سوی بیگانان بودیم ملت ایران با سلایق مختلف اعلام مخالفت کردند و نمونه آن را در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم.
وی اظهار کرد: مجدد در 13 آبان سال جاری غیرت و خشم انقلابی به مدد این ملت خواهد آمد و موجب می شود این حرکت ها همبستگی بیشتر شود.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه 13 آبان متعلق به قشر خاص نیست بلکه متعلق به همه ملت ایران است گفت: این ملت با همه کمبودها و تحریم ها همواره در صحنه حضور داشته و دارند.
وی بیان کرد: اقشار مختلف مردم نهادها و دستگاه های اجرایی استان کرمان آمادگی خود را برای برگزاری آیین 13 آبان اعلام کرده اند.
وی با بیان اینکه یکی از توطئه های اخیر آمریکا اهانت و توطئه دشمن نسبت به سپاه پاسداران به عنوان نهادی ارزشی است اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوان توانمند نظام جمهوری اسلامی و پاسدار امنیت و اقتدار نظام است لذا ملت ایران در 13 آبان حمایت خود را از سپاه پاداران انقلاب اسلامی نیز اعلام می کنند.
صدفی با بیان اینکه برنامه های مختلف در قالب متفاوت در 13 آبان سال جاری در استان کرمان برگزار می شود گفت: برنامه هایی در دانشگاه ها در قالب بصیرت افزایی پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: مسابقه مقاله نویسی، انشا، معلومات عمومی، ویژه برنامه های کودکان و نوجوانان در قالب نمایش، فیلم داستان، مسابقات، میزگردها، جلسات تخصصی با حضور کارشناسان و برنامه های تولیدی و مستند از صدا و سیما در 13 آبان برگزار خواهد شد.
وی به برپایی نمایشگاه های تخصصی جنایات آمریکا، ویژه برنامه های مساجد و برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های تبیینی در مساجد نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری دعای ندبه، برگزاری مجالس مذهبی به یاد شهدای دانش آموز و شهدای انقلاب، چاپ کتاب ویژه نامه و بروشور با عنوان توطئه و بدعهدی های آمریکا، بهره گیری از فضای مجازی و مستندهایی از جنایات استکبار جهانی فضاسازی محیطی در شهر و ایستگاه های فرهنگی و راهپیمایی به عنوان برنامه های 13 آبان در کرمان نام برد.
صدفی به برگزاری راهپیمایی 13 آبان با حضور اقشار مختلف مردم در استان کرمان طی سال جاری اشاره و تصریح کرد: راهپیمایی از چهارراه طالقانی از ساعت 9 صبح تا میدان شورا برگزار خواهد شد و راهپیمایان در پایان در مقابل حسینیه ثارالله تجمع خواهند کرد.
وی ادامه داد: در طول مسیر راهپیایی ایستگاههای فرهنگی و هنری و ویژه برنامه های کودکان و نوجوانان ایستگاه سرود و سلامت پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: قرائت قطعنامه و سخنرانی نیز در محل تجمع راهپیمایان در میدان شورا قرائت خواهد شد.
13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی و تبعید حضرت امام خمینی (ره) و روز دانش اموز است.
خبرنگار: نجمه حسنی* انتشار دهنده: بهنام احمدی *
3029/ 5054

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس

مراسم گرامیداشت سالگرد شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ چهل‌وچهارمین سالگرد شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس، امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت، با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، معاون سیاسی استاندار خراسان‌جنوبی، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، امام جمعه طبس، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم در محل وقوع این واقعه (مسجد شکر طبس) برگزار شد.

افتتاح سایت اینترنت همراه در محوطه مسجد شکر، اجرای سرود، خاطره گویی و روایتگری شاهدان عینی واقعه صحرای طبس، سخنرانی همسر شهید محمد منتظر قائم و رونمایی از ۵۰ پوستر طراحی شده در رویداد ملی «افول ابرهه» از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مراسم است.

به گزارش ایمنا، چند فروند هواپیما و بالگرد نظامی آمریکا که به جهت انجام عملیات خرابکارانه و آزادی گروگان‌های آمریکایی وارد ایران شده بودند، پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ بر اثر طوفان شن در صحرای طبس از بین رفتند و عملیات آمریکایی‌ها با عنوان «پنجه عقاب» با شکست مواجه شد.

صحرای طبس در فاصله ۱۳۰ کیلومتری محور طبس - یزد قرار دارد و پنجم اردیبهشت هر سال به همین مناسبت مراسمی با حضور مردم و مسئولان در محل مسجد شکر طبس (محل وقوع واقعه) برگزار می‌شود.

کد خبر 747500

دیگر خبرها

  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا