Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - انتشار تصوير نصب "کاشي ماندگار" بر سردر منزل پدري رئيس جمهور با حضور رئيس سازمان ميراث فرهنگي و استاندار سمنان، با بازخورد منفي افکار عمومي مواجه شده است.
سرويس سياست مشرق - روزانه مي‌توان از لابه‌لاي گزارش‌ها و عناوين خبري رسانه‌هاي مکتوب و حتي غير مکتوب، نکات قابل‌توجهي استخراج کرد؛ موضوعاتي که مي‌تواند براي مخاطبين قابل‌استفاده و محوري براي تحليل باشد، در گزارش روزانه "ويژه‌هاي مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها براي مخاطبين عرضه خواهد شد؛ با «ويژه‌هاي مشرق» همراه شويد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

********* تحريم ها رکورد زد،سرِ برجام سلامتدر روزهاي گذشته، مجلس نمايندگان آمريکا با 423 رأي موافق و 2 رأي مخالف- يعني با هماهنگي کامل دموکرات ها و جمهوري خواهان- طرحي را عليه برنامه موشکي ايران تصويب کرد.علاوه بر اين در روز 9 آبان، قانون کاتسا (مادر تحريم ها يا همان سياه چاله تحريم ها) اجرا مي شود.اما اين موضوع بسيار مهم توسط روزنامه هاي زنجيره اي اصلاح طلب سانسور شد. در اين ميان تنها يکي دو روزنامه آن هم با ملاحظات بسيار، اين اتفاق را پوشش دادند.در همين رابطه، روزنامه آرمان در مطلبي با عنوان «تحريم‌هاي جديد کنگره عليه‌ ايران با حفظ برجام» نوشت:« آمريکا از همه توان خود براي به بن‌بست کشاندن برجام و تحت فشار قرار دادن ايران بهره مي‌برد. حتي اگر اين فشارها از طريق اعمال تحريم‌هاي غير هسته‌اي باشد تا به خيال خود ايران را از پا در آورد و او را وادار به خروج يکجانبه از برجام کند. به همين دليل کنگره آمريکا روز پنجشنبه در پاسخ به عدم تاييد پايبندي ايران به برجام، ضمن حفظ توافق هسته‌اي تحريم‌هاي جديدي عليه‌ ايران با هدف توقف برنامه موشکي کشورمان به تصويب رساند».
سانسور تحريم هاي ضد ايراني در روزنامه هاي اصلاح طلب در حالي است که اين جماعت در سال 94، با بزک برجام تاکيد مي کردند که «تحريم ها به تاريخ پيوست» و «صبح بدون تحريم» فرا رسيد و تحريم ها فروپاشيد!بعدها مدير مسئول روزنامه زنجيره اي شرق اعتراف کرد که براي عبور از سد افکار عمومي، برجام را بزک کرديم.فلسفه اصلي مذاکرات هسته اي اين بود که به ازاي محدوديت هاي گسترده توان هسته اي ايران، تمامي تحريم ها لغو شود. بر همين اساس آقاي روحاني-تيرماه 94- اعلام کرد که تمامي تحريم ها در دي ماه 94 بالمره لغو خواهد شد و نه تعليق!اما براساس مستندات متعدد، برجام از ابتدا به توافقي يکطرفه تبديل شد. دولت ايران-برخلاف روال توافقات بين المللي- تعهدات خود را تمام و کمال انجام داد و وقتي دست ايران از توان هسته اي خالي شد، تازه اجراي تعهدات طرف مقابل آغاز شد. آمريکا که هيچ سپرده اي در دست دولت آقاي روحاني نداشت، به راحتي برجام را نقض کرد. اين روال تا جايي پيش رفت که مسئولان ارشد دولت و اعضاي تيم مذاکره کننده هسته اي به صراحت اعلام کردند که آمريکا متن و روح برجام را به صورت فاحش نقض کرده است.انفعال دولت يازدهم و دوازدهم در مقابل نقض فاحش برجام توسط آمريکا، واشنگتن را گستاخ تر کرد. بر همين اساس در پسابرجام نه تنها تحريم ها به تاريخ نپيوست، بلکه با تمديد قانون آيسا و تصويب مادر تحريم ها، زيرساخت آن قوي تر شد. در حال حاضر «هسته اي رفت و تحريم ها پابرجا ماند»، اما روزنامه هاي اصلاح طلب همچنان تاکيد دارند که ما بايد يکطرفه به تعهدات خود پايبند باشيم تا خاطر کدخدا! مکدر نشود. درست است که تحريم ها رکورد زد اما سرِ برجام سلامت!** تملق اطرافيان رئيس جمهور،خاطرات دولت سازندگي را زنده کرد!روزنامه بهار در گزارشي با عنوان «ماندگاري به کاشي نيست» نوشت:«خبر نصب "کاشي ماندگار" بر سردر منزل پدري رئيس جمهور موجب حيرت بسياري از حاميان و مخالفان روحاني شده است. حاميان روحاني تصور نمي کردند منصوبان منتخبشان در سازمان ميراث فرهنگي،تملق و چاپلوسي را به اين حد برسانند که يکي از کاشي هاي ماندگار را بر سردر منزل پدري رئيس جمهور در شهرستان سرخه، محل تولد حسن روحاني نصب کنند... براساس يکي از نکاتي که ذيل تعريف "کاشي ماندگار" آمده است مي خوانيم " با توجه به ضرورت رضايت شخصيت يا بستگان و يا مالکان محل سکونت قبلي شخصيت، تنها در صورت رضايت مالکان محل، کاشي ماندگار امکان نصب را پيدا خواهد کرد". براين اساس نمي توان اين توجيه را پذيرفت که روحاني از چنين رويدادي بي خبر بوده است و همين موضوع نقد و ابهام را نسبت به اين اتفاق دوچندان مي کند که چطور ممکن است که آقاي روحاني با اين ميزان از سوابق سياسي نسبت به تاثير چنين رخدادي ناآگاه باشند؟! کمي که به گذشته بازمي گرديم شاهد آن هستيم که در دولت سازندگي نيز چنين وقايعي که از جنس تملق بود، کم نبود و به دفعات رخ مي داد و در نهايت نيز سبب خدشه دارشدن شخصيت رئيس جمهور وقت شد. با نگاه به چنين اتفاقاتي اين نگراني وجود دارد که شباهت هاي حسن روحاني با مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني جنبه هاي منفي شخصيت هاشمي در دوران سازندگي از جمله ايجاد فضا براي متملقان را هم شامل باشد و اين کاشي ماندگار آغازي باشد بر اشتباهات ماندگار ديگر!».
گفتني است انتشار تصوير نصب "کاشي ماندگار" بر سردر منزل پدري رئيس جمهور با حضور رئيس سازمان ميراث فرهنگي و استاندار سمنان، با بازخورد منفي افکار عمومي مواجه شد.متاسفانه اين اقدام در دولت آقاي روحاني مسبوق به سابقه است. براي نمونه در جشني در سرخه با عنوان «روحاني تنها نيست»- خرداد 94- ‌ که اتفاقا يکي از معاونين رئيس‌جمهور نيز حضور داشت، از تنديس آقاي روحاني رونمايي و عنوان شد که در يکي از ميادين سرخه نصب خواهد شد. چندي بعد و با اعتراض‌هاي صورت گرفته، مسئول جشن مصاحبه‌اي کرد و به جاي پذيرش‌اشتباه گفت آنچه رونمايي شده تنديس نبوده و يک کار حجمي و پرتره از رئيس‌جمهور است!اين قبيل اقدامات از سوي مقامات دولتي در حالي است که مردم با مشکلات متعدد دست به گريبان هستند.** انفعال دولت در مقابل دبّه کردن توتال ادامه داردروزنامه دولتي ايران در مطلبي به نقل از «امير حسين زماني‌نيا» معاون وزير نفت با عنوان «تدارک20 ميليارد دلار قرارداد جديد نفت و انرژي» نوشت:«ايران پس از اجراي توافق هسته‌اي، سهم خود را از بازار جهاني انرژي تقريباً پس گرفته است. نخستين قرارداد جديد نفتي ايران در دوران پساتحريم ميان شرکت ملي نفت و يک کنسرسيوم بين‌المللي به رهبري توتال فرانسه براي توسعه فاز11 پارس جنوبي در تيرماه امسال امضا شد. بر اساس اين قرارداد، کنسرسيومي به رهبري توتال ايجاد شده است که شاخه بين‌المللي شرکت ملي نفت چين و پتروپارس ايران اعضاي ديگر آن را تشکيل مي‌دهند...پيش بيني ما اين است که ايران در سال آينده ميلادي قراردادهاي جديدي به ارزش بيش از 20 ميليارد دلار در حوزه نفت و انرژي امضا کند».
متاسفانه دولت و رسانه هاي دولتي، از بيان واقعيت درخصوص قرارداد توتال امتناع مي کنند.اين در حالي است که براساس گزارش رويترز، «پاتريک پويانه» مديرعامل شرکت بدسابقه توتال در روزهاي گذشته در اظهارنظري تأمل برانگيز گفت:«توتال درباره قرارداد پارس جنوبي با ايران هنوز سرمايه‌گذاري نکرده است و تا آخر سال ميلادي جاري در اين‌باره تصميم خواهد گرفت. پويانه تصريح کرد در صورت تصميم آمريکا مبني بر خروج شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري، حتي اگر ايران و فرانسه نيز به اين توافق وفادار بمانند، توتال از ايران خارج خواهد شد. اين شرکت در حال بررسي عواقب تصميمات ترامپ است و در صورتي که راهي قانوني براي ماندن در ايران پيش روي اين شرکت نباشد، به طور قطع از ايران خارج خواهد شد. حتي در صورتي که ايران به برجام پايبند بماند و اتحاديه اروپايي، چين و روسيه نيز تصميم بگيرند برجام بدون حضور آمريکا به کار خود ادامه دهد، باز هم آمريکا تحريم‌هاي يکجانبه‌اي عليه ايران وضع خواهد کرد که در اين صورت توتال از ايران خارج خواهد شد. توتال در حال بررسي گزينه‌هاي موجود است و همه چيز به تصميم کنگره آمريکا درباره تحريم مجدد ايران و نوع تحريم‌هاي احتمالي که از سوي آمريکا عليه ايران وضع خواهد شد، بستگي دارد. ما قراردادي در ايران امضا کرده‌ايم. اگر بتوانيم پيش برويم، پيش خواهيم رفت و اگر نتوانيم، توقف خواهيم کرد. راه و رسم کسب‌وکار همين است».مدير عامل توتال در ادامه در اظهارنظري غيرمسئولانه گفت:«خروج از قرارداد با ايران در شرايط فعلي ريسک مالي اندکي براي توتال خواهد داشت چراکه تا به حال سرمايه‌گذاري صورت نگرفته و در پايان سال جاري ميلادي (2 ماه آينده) اين تصميم‌گيري انجام خواهد گرفت».لازم به ذکر است که پيش از اين نيز در سال 79 توافقنامه‌اي بين ايران و توتال براي توسعه فاز 11 پارس جنوبي امضا شده بود اما به دليل بهانه‌گيري‌هاي مداوم اين شرکت فرانسوي در موضوعاتي مانند رقم قرارداد، اين توافقنامه هيچ‌گاه تبديل به قرارداد نشد و توسعه اين فاز پارس جنوبي هشت سال به تاخير افتاد و در نهايت توتال در سال 87، به بهانه ريسک بسيار زياد سرمايه‌گذاري در ايران، دبّه کرد واز صنعت نفت و گاز کشورمان خارج شد.** اعتراف اصلاح طلبان به رفتار باجگيرانه اروپاروزنامه شرق در مطلبي نوشت:« ]يکي از نقاط[ ضعف اروپا، روشن‌نبودن نحوه واکنش شرکت‌هاي اروپايي در قبال اعاده تحريم‌هاي هسته‌اي عليه ايران است. اين احتمال دور از ذهن نيست که حتي در صورت مواضع قاطع اروپا عليه چنين اقدامي، شرکت‌هاي اروپايي به راه خود بروند و نخواهند حضور خود در بازار ١٩تريليون‌دلاري آمريکا را به مخاطره اندازند».
کارشناسان معتقدند که به لحاظ راهبردي، منافع بلندمدت کشورهاي اروپايي طرف برجام بيش از ايران به آمريکا گره خورده است و لفاظي‌هاي آنها در دفاع از برجام، خيلي زود رنگ مي‌بازد.«حسين راغفر» کارشناس اقتصادي حامي دولت پيش از اين گفته بود:«اروپايي‌ها نشان دادند با يک تهديد آمريکا به سهولت راضي مي‌شوند تمام شرکت‌هاي خود را از ايران جمع کنند و بروند. اين امر طبيعي نيز هست، آمريکا همواره همه شرکت‌ها را در مقابل دوراهي انتخاب ميان همکاري با خود يا ايران مي‌گذارد. هر چند اقتصاد آمريکا آينده روشني ندارد، اما حداقل تا چند دهه آينده يکي از بزرگ‌ترين اقتصادهاي جهان خواهد بود و بازار مصرف سودآور و باثبات‌تر اين کشور، مي‌تواند براي هر فعال اقتصادي جذاب باشد. اروپايي‌ها نيز با آگاهي از اين ماجرا به شکل باج‌گيرانه‌اي با ايران برخورد مي‌کنند. مثلاً انتظار فرانسه اين است که بازسازي اقتصاد خود را با انرژي ارزان ايران و امتيازهاي مالي سنگين پيش ببرد».«داوود هرميداس‌باوند» نيز –شهريور 96 - در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود:«اين نکته را بايد در نظر داشت که همراهي نسبي اتحاديه اروپا با ما در هر وضعيتي ادامه پيدا نمي‌کند. بنابراين اگر آمريکا بخواهد تحريم‌هاي يک‌جانبه مضاعف خود را عليه ما فعال کند، بسياري از شرکت‌هاي اروپايي ترجيح مي‌دهند که خودشان را به دردسر نيندازند. آنها مي‌آيند، مذاکره و تفاهم مي‌کنند اما در مرحله اجرا متوقف مي‌شوند».** رکود بازار مسکن ادامه داردروزنامه قانون در مطلبي نوشت:«افزايش قيمت مسکن و از طرف ديگر افزايش اجاره‌بها، مستاجران را در شهرهاي بزرگ به قشري تبديل کرد که مدت‌ها خيال خانه دار شدن را در ذهن نپرورانند. متاسفانه مسکن به‌عنوان يک کالاي مصرفي و در عين حال ضروري نقش بسزايي در پيچيده‌کردن مقوله ازدواج در جوامع شهري بازي مي‌کند».
گفتني است در حالي که رکود بازار مسکن، مالکان را به سمت دريافت اجاره بيشتر سوق داده، برخي آمارها از 40 درصد گران‌تر شدن اجاره‌بها مي‌گويند.به طور طبيعي زماني که بازار مسکن در رکود باشد و رونق در اين بازار اتفاق نيفتد عموما گرايش مالکان به سمت اجاره و رهن افزايش پيدا مي‌کند. اين باعث مي‌شود فشار بسياري به مستاجران وارد شود. در سال‌هاي اخير کاهش توليد مسکن و حداقل توليد را داشته‌ايم که همين امر به افزايش اجاره بها دامن زده است.
کارشناسان مي‌گويند اگر بازار مسکن رونق مي‌گرفت و دولت و وزير راه با مسکن مهر لجبازي نمي‌کردند، از طريق اين رونق مي‌شد 200 شاخه شغلي صنعتي و اقتصادي ديگري را نيز فعال کرد.است.در حال حاضر مسکن اجتماعي نيز تنها روي کاغذ اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دقیقی و ادامه تمرینات ویژه برای استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

سعید دقیقی که به خوبی از اهمیت این بازی چه برای شمس آذر و چه آینده سرمربیگری‌اش آگاه است، بعد از پیروزی ارزشمند مقابل فولاد خوزستان اکنون تمرینات تیمش را برای دیدار مقابل استقلال با انگیزه زیادی دنبال می‌کند.

شمس آذر طی دو بازی سال جدید موفق به شکست ذوب آهن و فولاد خوزستان شده است تا از نظر جایگاه جدولی نیز شرایط مناسبی از آن خود کند. با این حال این تیم اکنون باید خود را مهیای دیدار سخت مقابل صدرنشین لیگ در استادیوم آزادی کند.

شمس آذر در بازی رفت و یک دیدار تماشایی در شرایطی برابر استقلال به تساوی ۲-۲ دست یافت که یک پنالتی بحث برانگیز و اشتباه باورنکردنی خط دفاعی در آن بازی زمینه ساز دو گل استقلال شده بود تا آن‌ها کار سختی برای جبران و به تساوی کشاندن بازی داشته باشند. اکنون، اما در شرایطی که شمس آذر مقابل تیم‌های بالانشین ملوان، سپاهان، تراکتور توانسته برد‌های ارزشمندی کسب کند، چشم به این جدال و نتیجه درخشان در آن دوخته است.

سعید دقیقی نیز برخلاف شایعات و حواشی شکل گرفته، تمام تمرکز خود را روی این جدال و کسب نتیجه در این بازی حساس قرار داده و باید دید در استادیوم آزادی قادر خواهد بود نتیجه غافلگیر کننده‌ای مقابل جواد نکونام و استقلال ثبت کرده و لیگ را بیش از گذشته تحت تاثیر عملکرد خود قرار دهد یا خیر.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • دقیقی و ادامه تمرینات ویژه برای استقلال
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند