Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛حجت‌الاسلام محمد نصیری ،مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران،با‌بیان اینکه فراخوان مقاله همایش بین‌المللی منجی موعود اعلام‌شده است، اظهار داشت: این همایش با شعار «السلام علی مهدی‌الامم و جامع‌الکلم» طراحی و تدوین‌شده است.

وی با اشاره به اینکه امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) موعود تمامی امت‌هاست، افزود: برگزاری این همایش در روز نهم ربیع‌الاول برنامه‌ریزی‌شده که در این راستا اقدام به دریافت مقاله، گردهمایی اصحاب اندیشه و نیز حضور بزرگان ادیان و مذاهب رسمی در ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران نظرات موجود در خصوص منجی موعود در ادیان را موردبررسی قرار داد و عنوان کرد: تمامی ادیان و مذاهب رویکرد معنوی گرا داشته و در مسئله عدالت فراگیر جهان به موضوع موعود پرداخته‌اند.

نصیری ادامه داد: تمامی ادیان حضور منجی را به‌منظور قطعید قدرت‌های استکباری و ظلم‌ستیز در دنیا ضروری دانسته و در این راستا برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی با تأکید براینکه محورهای همایش برمبنای رویکردهای ادیان و مذاهب برنامه‌ریزی‌شده است، تصریح کرد: مطالعات تطبیقی منجی موعود در ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی، مطالعات تطبیقی منجی موعود در فرق و مذاهب اسلامی و مطالعات موعودگرایی در عرفان شیعی ازجمله محورهای این همایش به شمار می‌رود.

مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به دیگر محورهای همایش منجی موعود، ادامه داد: سایر محورها شامل مطالعات آسیب‌شناسی موعودگرایی در عصر حاضر، مطالعات ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی موعودگرایی در عصر حاضر و مطالعات موعودگرایی در قرآن(مفهوم‌شناسی، روش‌شناسی و ضرورت) است.

نصیری گفت: یکی از سیاست‌های برگزاری این همایش از سوی مسجد مقدس جمکران وحدت‌گرایی میان ادیان و مذاهب است تا هم‌اندیشی و گفت‌وگو میان ادیان در حوزه موعودگرایی را تحقق بخشد.

وی صلح و دیپلماسی فرهنگی را از نیازهای اصلی بشریت دانست و ابراز کرد: این همایش از تمامی اساتید، طلاب، پژوهشگران و دانشجویان دعوت به عمل می‌آورد تا مقالات خود را تا 25 آبان ماه به سایت www.jamkaran.ir/monji ارسال کنند.

مدیر تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران بابیان اینکه آثار ارسالی در مرحله داوری انتخاب و گزینش می‌شود، عنوان کرد: آثار برتر به‌منظور ارائه در این همایش انتخاب می‌شود، همچنین قرار است مجموعه‌ای از نشست‌ها را در مراکز علمی نظیر دانشگاه قم، مرکز تخصصی مهدویت و مسجد مقدس جمکران در این راستا برگزار کنیم.

نصیری هدف از برگزاری این نشست‌ها را تحقق اهداف همایش منجی موعود برشمرد و بیان کرد: از جمله اهداف این همایش، بحث طرح اندیشه موعودگرایی به‌عنوان گفتمان مشترک بین‌المللی و بین‌الادیانی است، که در این صورت راهبردها و راهکارهای اصلی تحقق تمدن واقعی الهی و انسانی تبیین و استخراج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بررسی نوع نگاه اندیشمندان در این زمینه الزامی و ضروری است، خاطرنشان کرد: ترویج سبک زندگی موعودگرایان و انتظار پویا باید موردبررسی قرارگرفته و در این زمینه تولید علم شود.

انتهای پیام/ح

همایش بین‌المللی منجی موعود در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۹۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

حجت الاسلام احمد لقمانپور افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید والامقام، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

وی گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دیگر خبرها

  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم