Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

   

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد بن سلمان ولیعهد  پادشاه عربستان طی مصاحبه‌ای با رویترز گفت: ما در حال انجام اقدامات لازم برای عرضه اولیه سهام آرامکو در سال 2018 هستیم.

قرار است بر اساس برنامه دولت عربستان موسوم به «چشم‌انداز 2030» که از سوی همین شاهزاده سعودی طراحی شده است، عربستان با فروش برخی شرکت‌های خود و ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ وابستگی خود به درآمدهای نفتی را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محمد بن سلمان هنوز تصمیم‌گیری قطعی درباره نحوه عرضه اولیه سهام آرامکو انجام نشده است ولی به‌طور قطع این سهام در سال 2018 عرضه خواهد شد.

بنا به آنچه سعودی‌ها پیشتر گفته‌اند احتمالاً بخشی از سهام آرامکو در بورس‌های نیویورک، لندن، توکیو و هنگ‌کنگ عرضه می‌شود.

این نکته که هنوز درباره عمده سهام آرامکو در کدام بورس عرضه شود از سوی سعودی‌ها نهایی نشده است، نگرانی‌ها نسبت به تأخیر افتادن این عرضه به پس از سال 2018 را افزایش می‌دهد.

این مقام 32 ساله سعودی تسلط کاملی بر بخش دفاعی، انرژی و اقتصادی عربستان داشته و پیش‌بینی می‌شود هرگونه تصمیم‌گیری درباره اصلاحات اقتصادی و عرضه سهام آرامکو در نهایت توسط محمد بن سلمان انجام شود.

قرار است در اولین اقدام 5 درصد از سهام آرامکو به ارزش تخمینی 100 میلیارد دلار در بازارهای جهانی عرضه شود.

سعودیها ارزش کل شرکت نفت دولتی آرامکو را 2 هزار میلیارد دلار ارزیابی کرده اند.

این شرکت بخش قابل توجهی از ذخایر نفتی عربستان را در اختیار دارد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سایه ترس به بازار؟ هیجان حقیقی ها برای فروش/ حقوقی ها سهام را جمع کردند!

گروه اقتصاد و درآمد: با وجود محدودیت نوسان قیمت سهم ها برای سومین روز متوالی، شاخصهای بازار سهام امروز ریزش داشتند. وضعیت معاملات به گونه ای پیش رفت که 86 نماد صف خرید داشتند و 291 نماد با صف فروش مواجه بودند.

به گزارش جماران، روز گذشته با وجود حواشی زیاد همه بازارها، بورس توانست از مسیر نزولی فاصله بگیرد اما سبز پوشی بازار بیش از یک روز دوام نیاورد و امروز برخلاف روز گذشته که حقیقی ها خریداران عمده بازار بودند، هیجان فروش بر این بخش از بازار غالب بود و  در همین حال، بیشتر شاهد خرید از سوی حقوقی های بازار بودیم. گویی همچنان نااطمینانی ها و ترس مالی بر احوال اقتصادی سهام داران خرد سایه دارد و امروز شاهد ریزش شاخص ها بودیم.

شاخص کل بورس تهران امروز نسبت به روز قبل 0.23 درصد کاهش یافت و با افت 4هزار و 999 واحدی به سطح 220190836 واحد رسید. شاخص کل هم وزن بورس هم با کاهش 2 هزار و 833 واحدی مواجه بود.

امروز تنها لیدرهای گروه فلزات به صف خرید رسیدند و نمادهای «فملی» و «فولاد» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

نمادهای «فملی» و «فولاد» رشد در شاخص بازار ایجاد کردند و نمادهای «شستا»، «فارس»، «وبملت»، «وامید» و «شبندر» هم اثر منفی بر شاخص داشتند.

       

دیگر خبرها

  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بازگشت سایه ترس به بازار؟ هیجان حقیقی ها برای فروش/ حقوقی ها سهام را جمع کردند!
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان