Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران در جلسه شورای عشایر استان افزود: در کشت علوفه و باغ هم ظرفیت‌های قابل توجهی در استان وجود دارد که باید برای آن برنامه ریزی شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در استان ردیفی برای عشایر تخصیص داده شده است که برای اجرای برنامه‌ها هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: باید منابع زیست محیطی را حفظ و با تنوع فعالیت‌ها و در نظر گرفتن همه ظرفیت‌ها اقدام کرد.

قندالی بیان کرد: زنجیره تولید گوشت قرمز در اولویت است و با طرح کاهش زمان پرواری و عرصه گیاهان دارویی امیدواریم کار‌های خوبی در بخش عشایر صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در این زمینه طرح پرواری یک میلیون و ۷۰۰ هرار راس دام در بخش عشایر اجرا شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در صنایع دستی که ۳۵ درصد به عشایر تعلق دارد باید این ظرفیت را شکوفا کرد و از این قابلیت برای اشتغال و اقتصاد عشایر بیشترین بهره را برد.

قندالی با بیان اینکه جامعه عشایر چند بعدی است، گفت: شورای عالی عشایر برای رسیدگی به نیاز‌های این گروه توانمند تشکیل شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: یک سند فرابخشی تهیه شده که ۱۳ صفحه آن مربوط به عشایر است.

قندالی افزود: در برنامه ششم هم ظرفیت‌های خوبی برای عشایر ایجاد شده است که باید عملیاتی شود.

قندالی با بیان اینکه در برنامه پنجم نام عشایر به تعدد آمده است، افزود: برای توانمند سازی این افراد پس از تشکیل شورای عشایر در سال ۹۳ در طرح جامع عشایر موضوع ارتقاء سواد، دانش و مهارت و امور بهداشتی درمانی افراد و سایر نیاز‌ها دیده شده است و بستر‌ها را آماده کرده ایم تا به این امور رسیدگی شود.

انتهای پیام/

جلسه شورای عشایر استان قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اعلایی ظهر دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تصریح کرد: یکی از بارزترین ظرفیت‌های موجود در استان قزوین، ظرفیت فرهنگی و دینی ریشه دار قزوین است، وجود تعداد قابل توجهی از چهره‌های شاخص در حوزه علمی، دانشی، فرهنگی، هنری و حوزه ایثار و شهادت نشانه این ظرفیت عظیم است؛ چهره‌هایی که مانند ستاره‌ای می‌درخشند و می‌توانند راهنمای ما باشند.

اعلایی اظهار کرد: توجه جدی تر به حوزه فرهنگ در دستور کار مدیران در سطوح ملی و استانی قرار دارد، در دولت سیزدهم وزن بودجه هزینه شده حوزه فرهنگی نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و با اجرای طرح‌هایی مثل طرح قرارگاه شهید آوینی هم شاهد اقدامات خوبی در جهت حمایت از بودجه فرهنگی و هنری در سطح استان هستیم.

وی افزود: به جهت اهمیت مباحث این حوزه شورایی تحت عنوان شورای تأمین فرهنگی در استان ایجاد و نشست‌های فرهنگی و آسیب شناسانه برگزار می‌شود؛ به دنبال برگزاری این نشست‌ها، رسیدگی به برخی از آسیب‌های فرهنگی جدی احصا شده در استان در دستور کار قرار گرفته است، باید توجه داشت که برخی از آسیب‌های موجود را نمی‌توان به صورت استانی پیگیری کرد چرا که اغلب مسائل فرهنگی که با آن مواجهه هستیم تحت تأثیر مرزهای بیرون از استان هستند، با این حال در حوزه پیشگیری ورود جدی صورت گرفته است.

اعلایی با اشاره به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی شورای کلانی است که تصمیمات آن در جهت تقویت سیاست‌های کشور است و جهت گیری های کلی را نشان می‌دهد، در استان هم سعی بر این است که در جهت تقویت و اجرای این سیاست‌ها و تحقق اهداف و وظایف دستگاه‌های فرهنگی حرکت‌ها سازماندهی شود.

کد خبر 6085735

دیگر خبرها

  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • احیای هفت هزار هکتار گیاهان دارویی در هرمزگان
  • از یافته‌های نوین رادیو دارویی در تراز جهانی رونمایی می‌شود