Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ؛ غلامحسین ساقی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت گفت :  با تلاشها و زحمات شبانه روزی کلیه کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی و حمایت و همراهی مسئولین کشوری و استانی و شهرستانی در تابستان سال جاری شهروندان استان در هیچ نقطه ای از شهر ها  دچار کمبود و قطعی آب نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره  کاهش نزولات جوی در سال جاری و کاهش ذخیره آب سد های بارزو و بیدواز در حال حاضر در دو شهر شیروان و اسفراین که بخشی از آب های این شهرها از سد تامین می شد دچار تنش آبی هستیم. همچنین در شهر فاروج کمبود و تنش ابی داریم که در این سه شهر با مدیریت منابع و مخازن در تابستان سال جاری دچار کمبود و قطعی آب نشدیم.

مهندس ساقی افزود: اسفند و فروردین ماه به واسطه نزدیک شدن به تعطیلات نوروز که مصرف آب افزایش می یابد تامین آب و ایجاد منابع آبی جدید را در برنامه کاری خود قراردادیم.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل تنش آبی حفرچاه در شهرفاروج در دست اقدام است ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک حلقه چاه در این شهر حفرشده ولی هنوز وارد مدار نشده و چاه نیز به محض حل مشکل زمین در این منطقه حفاری می شود که درصورت بهره برداری تابستان سال آینده با مشکل خاصی مواجه نخواهیم شد.

ساقی در ادامه از اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار از اعتبارات آب و فاضلاب کشور از محل شهرهای دارای تنش آبی به شهرهای فاروج و صفی آباد خبر داد و گفت : برای شهرهای اسفراین و شیروان نیز از محل اعتبارات استانی و کشوری اقدام شده که از محل اعتبارات استانی با مساعدت استاندار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: مکاتبه ای که با آب و فاضلاب کشور نیز انجام شده قول مساعدت دادند تا 11 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل ردیف شهرهای تنش آبی به این دوشهر اختصاص یابد.

وی از ایجاد مخزن در شهر شوقان و شیروان تا پایان سال جاری و بهره برداری از مخزن شهر پیش قلعه را از دیگر اقدامات انجام شده برای رفع مشکل تنش آبی در این شهرها عنوان کرد.

ساقی تصریح کرد: در نظرداریم با استفاده از روش خرید تضمینی برای انتقال آب از منطقه قره میدان آشخانه به شهرهای آشخانه ، قاضی و شهرآوا  نیز تامین آب کنیم که در همین راستا هم اکنون 3 حلقه چاه حفرشده و یک چاه دیگر نیز حفر خواهد شد که بعد از تکمیل ، مجوز BOT  اخذ و به سرمایه گذار واگذار می شود

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، مهدی رحمدل افزود: ۱۵ هزار و ۶۶۷ نفر از شرکت کنندگان در آزمون مهارتی را بانوان و ۱۹ هزار و ۵۷۷ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به سنجش مهارت ۱۹ هزار و ۸۳۴ نفر از طریق آزمون‌های برخط در استان افزود: پارسال پنج هزار و ۷۷۶ نفر از کارآموزان بخش دولتی، ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر از کار آموزان بخش آموزشگاه‌های آزاد و سه هزار و ۴۷۸ نفر از بخش اصناف در آزمون‌های آنلاین شرکت کردند.
به گفته رحمدل همچنین پارسال ۷۲۹ نفر در آزمون‌های صنایع ساختمان، سه هزار و ۶۴۰ نفر تمدید صنایع ساختمان، ۲۴۱ نفر در آزمون‌های تفاهم نامه و ۴۳۰ نفر در سنجش برای تمدیدتفاهم نامه شرکت کردند.
اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی در ۹ مرکز دولتی به متقاضیان، آموزش مهارت‌های فنی ارایه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • مزارع کلزا در خراسان شمالی
  • بیش از ۶۵۰ هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی پروژه فاصلاب شهرهای شمالی استان بوشهر
  • آب شرب پایدار ۴۲روستای گلپایگان تأمین شد
  • تخصیص ۲۴۰ میلیارد به طرح‌های فاضلاب شهرهای شمالی بوشهر
  • فصل طغیان آفات در کشاورزی خراسان‌شمالی
  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی
  • رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب