Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: در شرایط کنونی جامعه، علاوه بر آموزش‌ هایی که افراد جامعه در مراکز آموزشی مختلف از آن برخوردار شده و برای زندگی اجتماعی و مشاغل آماده می‌ شوند، همگی افراد، به آموزش‌ هایی نیاز دارند که اصطلاحاً آموزش‌ های همگانی یا عمومی نامیده می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شرط لازم برای رعایت هنجار‌های رسمی و غیررسمی توسط عناصر هر جامعه‌ ای را یادگیری و آموختن هنجار‌های حاکم بر آن جامعه عنوان کرد وافزود: انتظار بروز رفتار‌های مناسب و صحیح در هر جامعه ای، از طریق آموزش‌هایی برآورده می‌شود که همه عناصر آن جامعه را تحت پوشش قرار دهد.

سرهنگ باقری گفت: هرچه بروز رفتار یا واکنش مورد نظر برای متولیان یک جامعه از اهمیت بیشتری برخوردار باشد، ضرورت استفاده از آموزش همگانی در آن جامعه نیز بیشتر می‌ شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه نیروی انتظامی بعنوان متولی نظم و امنیت باید از ظرفیت‌های آموزشی موجود در ایجاد امنیت و ارتقاء احساس امنیت در جامعه استفاده کند، افزود: رویکرد پلیس در ایجاد امنیت پایدار مبتنی بر جامعه محوری و استفاده از نقش ارزنده مشارکت متولیان امر آموزش در تقویت امنیت عمومی است.

سرهنگ باقری، ارائه مطالب آموزشی به منظور ارتقاء فرهنگ خود کنترلی در آحاد جامعه را از مهمترین رویکرد نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: با شناخت جامعه هدف و نیاز سجی انجام شده و ایجاد فرایند‌های لازم برای پرداختن به این موضوعات با ارائه بیش از سه هزار مورد برگزاری جلسه آموزشی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که جامعه با آن مواجه است، گام‌های موثری برداشته شد.

وی با اشاره به تاثیر آموزش‌های ابتدایی در ایجاد فضای اجتماعی مطلوب جامعه، افزود: معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با حضور در مراکز آموزشی هدف از جمله مراکز پیش دبستانی، دبستانی و دبیرستان‌ها به برگزاری ۹۰۴ مورد جلسه آموزشی اقدام کرده است که در مجموع بیش از ۱۳۳ هزار نفر از دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی از این آموزش‌ها بهره‌مند شده اند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، ارائه نکات آموزشی و هشداری به منظور جلب مشارکت مردم در ارتقاء فرهنگ خودپایی و خود کنترلی در آحاد جامعه را از دیگر اهدف این طرح برشمرد و گفت: معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با حضور در مساجد، مجامع آموزشی، ادارات، صنوف و مشارکت در برگزاری همایش‌ ها و سمینار‌های علمی در شش ماه نخست امسال به برگزاری هزار و ۶۳۵ جلسه آموزشی اقدام کرده است که در این راستا ۶۴ هزار و ۲۱۰ نفر از آموزش‌ های همگانی پلیس بهره‌مند شدند.

سرهنگ باقری افزود: پلیس با انتخاب و اجرای برنامه‌ های فرهنگی و آموزشی با استفاده از شیوه‌های نوین کاهش آسیب‌ های اجتماعی به تولید محتوا‌های آموزشی در قالب ۱۸۲ مورد نمایشگاه، ۲۳۴ مورد تولیدات چاپی و ۱۴۸ مورد اجرای مسابقات با مضامین فرهنگی و آموزشی اقدام کرده است.

انتهای پیام/ م

آموزش همگانی پیش شرط لازم برای رعایت هنجار‌های اجتماعی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند

سردار یحیی الهی در همایش اصناف و بازاریان خرم آباد که به منظور حمایت از طرح عفاف و حجاب در سالن جوزه هنری شهرستان خرم آباد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا و با اشاره به هدف قرار گرفتن اصل نظام و دستاورد‌های آن از سوی دشمنان، پایبندی مردم به اصول انقلاب و حفظ حجاب را مهمترین وصیت شهدا خواند و خاطرنشان کرد: تذکر لسانی و امر به معروف وظیفه همه است.

وی ضمن تقدیر از همراهی و همکاری اصناف و بازریان در اجرای طرح‌های انتظامی و پشتیبانی از پلیس و نقش بی بدیل آنان در امنیت روانی جامعه گفت: اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت و آرامش جامعه در طول تاریخ بوده اند.

فرمانده انتظامی استان لرستان عفاف و حجاب را خواست و مطالبه به حق مردم عنوان کرد و گفت: دشمن با جنگ روانی و هزینه‌های زیاد به دنبال کم رنگ جلوه دادن تلاش‌های فعالان عرصه عفاف و حجاب است و با ترویج و القاء فرهنگ غرب می‌کوشد ارزش‌های والای انقلاب عظیم اسلامی ما را از بین ببرند که مردم و مسئولین می‌بایست هوشیاری لازم را در این زمینه داشته باشند و تک تک زنان و مردان ما این حیله دشمن را شناخته و با آن مبارزه می‌کنند.

وی از عفاف و حجاب به عنوان مهمترین ارزش فرهنگی و اجتماعی، که جامعه اسلامی ایران با دیگر جواع بشری متمایزمی کند نام برد و عنوان کرد: ما در کنار بازار و تجارت خانه هایمان اولین چیزی که بنا می‌کردیم مساجد بودند و این نشانه تدین و تعصب دینی و باور اعتقادی بازاریان ما بود و هیئت‌های مذهبی که در بازار‌های ما شکل گرفت نتیجه دین باوری اصناف بازاریان بود.

سردار الهی در ادامه گفت: حجاب و عفاف یک انتخاب همیشگی در بین زنان و مردان غیرتمند این استان و ایران زمین بوده و این فرهنگ همیشگی و دیرینه است و ما مفتخریم در هر جای ایران و لرستان قدم می‌گذاریم و حاضر می‌شویم با سربلندی و گردنی افراشته از فرهنگ و تمدن خودمان دفاع و صحبت می‌کنیم و یکی از موضوعات و ویژگی‌های مهم این فرهنگ غنی در استان و کشورمان عفت و پاکدامنی و زندگی عفیفانه است که الحمدالله رب العالمین ما به برکت نظام جمهوری اسلامی این امر مهم را در کانون گرم خانواده هایمان شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی استان لرستان با اشاره به این که به حمد خدا در لرستان در حوزه عفاف و حجاب مشکل خاصی نداریم گفت: بد حجابی و کم حجابی در استان ولایتمداری، چون لرستان کمش هم زیاد است، لذا انتظار می‌رود همگان بخصوص خانواده‌ها و اصناف و بازاریان با امر و نهی از منکر موارد هرچند کوچکی که می‌بینند تذکر دهند و مار را در این امر مهم یاری نمایند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • تقدیر فرماندار دشت آزادگان از فرماندهی انتظامی شهرستان
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کهنوج
  • شناسایی باند‌های فحشا و تجارت جنسی/ طرح نور هوشمند می‌شود