Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-16@23:29:54 GMT

صدور ۴۰ هزار روادید پیاده‌روی اربعین در فارس + فیلم

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۲۰۶۶

صدور ۴۰ هزار روادید پیاده‌روی اربعین در فارس + فیلم

‍‍‍‍‍‍

تاکنون ۴۰ هزار روادید برای پیاده‌روی اربعین در استان فارس صادر شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیرحج و زیارت استان فارس گفت: تاکنون ۷۵ هزار نفر در استان برای پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد ۵۵ هزار نفر از استان فارس و ۲۰ هزار نفر از استان بوشهر هستند.
علیرضا زینلی با بیان اینکه تاکنون ۴۰ هزار روادید برای زوار اربعین حسینی در استان فارس صادر شده است ، افزود: روادید‌ زائران به صورت انفرادی صادر می‌شود ، لذا از متقاضیان درخواست می‌شود با به همراه داشتن دو قطعه عکس و گذرنامه  به دفاتر مجاز زیارتی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد : ثبت‌نام افراد تنها از طریق ۱۴۰ دفتر مجاز زیارتی که توسط حج و زیارت اعلام شده است، انجام می‌شود و نیاز به مراجعه مردمی به کنسولگری نیست.
زینلی با بیان این که صدور ویزای زائران کربلا تا ایام اربعین ادامه دارد، توصیه کرد : متقاضیان ، ثبت‌نام خود را در سامانه سماح در اسرع وقت انجام داده و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند.
در سال های اخیر استان فارس پس از تهران بیشترین تعداد ثبت نامی را برای پیاده روی اربعین حسینی داشته است . دانلود دانلود تصاویر

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند

سید عزت‌الله ضرغامی امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل موزه ملی ایران برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم به حوزه گردشگری توجه ویژه‌ای دارد و در جدیدترین اقدام، دولت با لغو روادید ۳۳ کشور دنیا موافقت کرد که یک گام بزرگ برای حوزه گردشگری به حساب می‌آید.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: البته پیشنهاد ما لغو روادید با ۶۰ کشور بود که در دولت با لغو روادید با ۳۳ کشور موافقت شد. با این لغو روادید‌های انجام شده در حقیقت امکان سفر نیمی از مردم دنیا به ایران بدون دریافت روادید فراهم شده است.

او اضافه کرد: متاسفانه برخی از رسانه‌های خارجی با دنبال کردن پروژه ایران‌هراسی به دنبال جلوگیری از رشد و توسعه و رونق گردشگری هستند. ما با مسئله‌ای به نام ایران‌هراسی روبه‌رو هستیم و گردشگری می‌تواند با این پدیده مقابله کند.

۱۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی بیمه شدند

ضرغامی ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی در دولت سیزدهم کار‌های بسیار خوبی انجام شده است. با موافقت دولت خوشبختانه بیمه ۱۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی پیگیری شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: همچنین با دستور رئیس‌جمهوری مقرر شد در ورودی تمامی شهر‌های کشور بازارچه صنایع‌دستی ایجاد شود. این در حالی است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در مراکز فرهنگی تحت اختیار این وزارتخانه و نیز پایگاه‌های ملی و جهانی فروش صنایع‌دستی انجام شود.

ارتباط ما با کمیسیون فرهنگی از جنس همفکری است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین با اشاره به برپایی نشست با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و قدردانی از رئیس و اعضای این کمیسیون خاطرنشان کرد: ارتباط و همکاری ما با کمیسیون فرهنگی مجلس از جنس همفکری است و خوشبختانه همکاری‌های خوبی باهم داریم.

در این نشست همچنین معاونان وزارت میراث‌فرهنگی و نیز رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به بیان نظر و ارائه گزارش پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • مناطق گردشگری کرمان از طریق رسانه های روسیه معرفی شوند
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
  • صدور ۷۱هزار پروانه ساختمانی نهضت ملی مسکن فارس
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • صدور هشدار قرمز دریایی در هرمزگان
  • صدور ۷۱ هزار پروانه ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن در فارس