Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@08:04:03 GMT

سکته مغزی و زمان طلایی درمان+ فیلم

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۴۶۰۶

‍‍‍‍‍‍

به گفته متخصصان مغز و اعصاب برخی روشهای درمانی باید بدون درنگ پس از شروع علائم سکته آغاز و تاخیر در آن موجب بروز عواقب جبران ناپذیر برای فرد خواهدشد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، سکته مغزی زمانی رخ می‌دهد که یک لخته خونی موجب انسداد شریان‌ خون‌رسان به مغز شود و یا یک رگ خونی در مغز پاره شده و خونرسانی به بخشی از مغز متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سکته مغزی سلول‌های مغز به تدریج شروع به مردن می‌کنند. به گفته متخصصان، پس از وقوع سکته باید بیمار بدون درنگ به نزد متخصص مغز و اعصاب رسانده شود تا به سرعت اقدامات اولیه برای بهبودی آغاز شود. آمار شیوع سکته مغزی در دنیا 16 الی 30 تن در یکصدهزار نفر است و در ایران این آمار 170 نفر در یکصدهزار نفر گزارش شده است.   دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان انتخابات هند مشخص شد

کمیسیون انتخابات هند اعلام کرد انتخابات سراسری این کشور در ماه‌های آوریل و می در هفت مرحله برگزار خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، «راجیو کومار» رئیس کمیسیون انتخابات هند در یک کنفرانسی خبری اعلام کرد انتخابات سراسری این کشور در 19 آوریل (31 فروردین 1403) آغاز شده و مرحله نهایی آن (هفتمین مرحله) در اول ژوئن (12 خرداد 1403) بر برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، 968 میلیون نفر واجد شرایط رأی دهی در انتخابات هند خواهند بود و نتایج آن قرار است چهارم ژوئن (16 خرداد 1403) اعلام شود.

نظرسنجی‌ها پیروزی حزب بهاراتیا جاناتا (بی‌جی‌پی) تحت رهبری نارندرا مودی و متحدان آن را پیش‌بینی می‌کند. در این صورت این سومین دوره قدرت بی‌جی‌پی خواهد بود که برای این حزب بی‌سابقه است.

بیش از 24 حزب مخالف، از جمله حزب «کنگره»، یک بلوک ائتلافی به نام «ایندیا» (متحدین همه‌شمول توسعه ملی هند) تشکیل داده‌اند تا در این انتخابات به مصاف بی‌جی‌پی برود.

مجلس سفلی هند 543 کرسی دارد و هر حزب یا ائتلاف برای تشکیل دولت به 272 نماینده نیاز خواهد داشت.

بی‌ جی‌پی، تحت رهبری مودی، در انتخابات سال 2019 برنده رقم خیره‌کننده 303 کرسی شد. این حزب می‌گوید که امسال قصد تسخیر حداقل 370 کرسی را دارد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افزایش آمار شهدای فلسطینی به ۳۱۷۲۶ تن/ ثبت ۸ کشتار گسترده در غزه
  • شاخص اهدای عضو در غرب خراسان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۰۱ میلیون مترمکعب رسید
  • زمان انتخابات هند مشخص شد
  • هزار روز اول تولد، زمان طلایی پیشگیری از بیماری هاست
  • جواد مانی پیشکسوت رادیو درگذشت
  • جواد مانی درگذشت
  • چرا تصور تمدن بدون پیاز سخت است؟!
  • راهکاری ساده برای جلوگیری از سکته مغزی
  • بیش از ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار فقره چک در دی ماه مبادله شد