Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس اداره آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو در رابطه با مقدار سرب موجود در لوازم آرايشي غير مجاز هشدار داد.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، مصطفي اسماعيلي در يک برنامه زنده تلويزيوني گفت: در حال حاضر شاهد هستيم که ميزان قابل توجهي از لوازم آرايش موجود در سطح کشور را لوازم آرايش قاچاق و غير استاندارد تشکيل مي‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در اين رابطه لازم است مردم نسبت به خريد لوازم آرايش و محصولات آرايشي و بهداشتي حساسيت بيشتري به خرج دهند.
رئيس اداره آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو با انتقاد از فروش محصولات بهداشتي و آرايشي غير مجاز و غير استاندارد در بسياري از خطوط مترو و معابر عمومي اظهارکرد: اکنون شاهد فروش لوازم آرايش غير مجاز و غير بهداشتي در سطح معابر و همچنين خطوط مترو هستيم که براي جلوگيري از اين روند تاکنون اقداماتي از سوي دستگاه‌هاي مربوط انجام شده است.
اسماعيلي در رابطه با اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا در رابطه با جلوگيري از ورود کالاي قاچاق بهداشتي و آرايشي به کشور تصريح کرد: با اقدامات مطلوب ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خريد و فروش محصولات آرايشي و بهداشتي غير مجاز در بازار بسيار کمتر شده است.
وي با اشاره به دلايل ورود کالاي بهداشتي و آرايشي قاچاق به کشور اذعان کرد: شرايط کشور به گونه‌اي است که ورود محصولات غير مجاز امري غير قابل پيگيري است و علت آن نيز گستردگي مرز‌هاي آبي و خاکي کشور است.
رئيس اداره آرايشي و بهداشتي سازمان غذا و دارو با ارائه توصيه‌اي به شهروندان خاطرنشان کرد: درخواست ما اين است که شهروندان براي خريد محصولات بهداشتي و آرايشي به داروخانه‌ها و يا مراکز داراي تاييده اصناف مراجعه کنند.
اسماعيلي از وجود بيش از اندازه سرب در برخي از لوازم آرايشي غير مجاز خبر داد و گفت: به طور طبيعي در محصولات آرايشي نظير رژ لب، ريمل، کرم پودر و ... مقداري سرب وجود دارد، اما در محصولات غير مجاز، ميزان سرب بيش از حد استاندارد است.
ميزان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ فارسی گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران نیروی انتظامی مراغه در حین گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون باری فوتون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودروی مذکور تعداد ۷۵ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بود را کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان مراغه با اشاره به اینکه کارشناسان امر ارزش تقریبی این محموله را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با عوامل قاچاق از شهروندان خواست موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان