Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان پسماندهای شهرداری تبریز با اشاره به اینکه دفن زباله روش منسوخ شده ای است گفت: احداث نیروگاه زباله سوز، از فاجعه زیست محیطی در تبریز جلوگیری می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، علیرضا اصغری در سومین کارگاه تخصصی بررسی نیروگاه زباله سوز در تبریز، اظهار کرد: طبق گزارش سازمان محیط زیست، بالای 80 درصد زباله های کشور دفن می شود و نیاز به یک نگرش نو در این زمینه داریم؛ چرا که دفن زباله در کشور، یک فاجعه است و بزرگترین بحران بعد از کم آبی، همین موضوع زباله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا 10، 15 سال آینده، معضلات و مخاطرات زیست محیطی دفن زباله، تبدیل به یک بحران بزرگ خواهد شد، مگر این که برای این فاجعه زیست محیطی، چاره ای بیاندیشیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت های مدیریتی، پس از چهار سال کار و تلاش شبانه روزی در سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز، توانستیم تابوی برخی موضوعات را بشکنیم و خوشبختانه تبریز به قطب اول نیروگاه زباله سوز کشور تبدیل شده است.

اصغری ادامه داد: پس از بررسی شاخص های مدیریت پسماند، تصمیم گرفتیم نیروگاه زباله سوزی در تبریز راه اندازی کنیم و بعد از شهر تبریز، وزارت کشور هشت شهر دیگر را نیز برای این موضوع انتخاب کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز گفت: باکو 600 تن زباله شهری را به 42 مگاوات برق در هر ساعت تبدیل کرده و معتقدم که نگرش سنتی به مدیریت پسماند، جوابگوی کلانشهرها نیست و همه، موافق احداث و فعالیت نیروگاه زباله سوز هستند.

وی بیان کرد: در شهر تبریز، سالانه 150 میلیارد تومان برای زباله هزینه می شود که 50 میلیارد تومان آن، مربوط به هزینه های دفن در مقصد است که با احداث نیروگاه زباله سوز که برای اولین بار در خاورمیانه با همکاری یک شرکت فرانسوی در حال عقد قراردادهای لازم هستیم، می توانیم این هزینه ها را کاهش دهیم.

اصغری با بیان این که زباله تر در تبریز کاهش یافته است، افزود: زباله سوزی در جهان، از 134 میلیون تن فراتر رفته و کاهش حجم زباله، دفع پسماند خطرناک، کاهش بو، کاهش میزان آلاینده های هوا و ...، از جمله مزایای زباله سوزی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)



منبع:پیج farid_majale

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قدرت فیل در سرنگون کردن یک درخت (فیلم) حمله وحشتناک فیل خشمگین به خودروی گردشگران (فیلم) بازی بامزه یک بچه فیل با پرنده‌ها (فیلم)

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • سرنوشت زباله‌های ناشی از رونق انرژی خورشیدی در هند چه می‌شود؟
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان