Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: توجه ویژه به کمیت به خصوص ساخت حوزه های علمیه در نقاط کشور نباید سبب غفلت از ارتقای مسائل آموزشی و کاهش کیفیت در سطوح علمی طلاب شود.
وی ادامه داد: روحانیون نه تنها باید خود را به عالی ترین سطوح علوم اسلامی تجهیز کنند، بلکه باید با استفاده از تجهیزات روز دنیا به خصوص در فضای مجازی داشته های علمی خود را بسط داده و نیاز مخاطبان را با مفاهیم علمی و معنوی در شبکه های اجتماعی تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: هم اینک که به برکت تلاش ها و مجاهدت های امام راحل در عصر انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم باید بتوانیم اصول و مبانی علوم اسلامی را به بهترین شکل ممکن در جامعه جاری کنیم.
وی اظهار کرد: عاشقان مکتب اهل بیت (ع) در تمام نقاط جهان چشم به حوزه های علمیه ایران اسلامی به خصوص حوزه علمیه قم دوخته اند و طلاب حوزه های علمیه کشور باید با اشاعه علوم اسلامی و سیره اهل بیت (ع) در جامعه جهانی، دشمنان نظام اسلامی نا امید کنند.
آیت الله اعرافی اضافه کرد: حوزه های علمیه برخاسته از بطن مردم است و طلاب و روحانیون وظیفه دارند با سبک زندگی متعارف و خضوع منحصر به فرد خود، به مردم نزدیک شده و نسبت به حل مشکلات جامعه نقش آفرینی کنند.
وی مردمی بودن را اساس حوزه های علمیه دانست و بیان کرد: ملت انقلابی و مومن ما با روی باز آرمان های امام راحل را پذیرفتند و به برکت این درایت و تیز هوشی، امروز ایران اسلامی به عنوان قطب مذهب مقدس تشیع در جهان شناخته می شود، بنابراین روحانیون وظیفه دارند در هر شرایطی پشتیبان این ملت فهیم باشند.
مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد : اینکه روزی معارف الهی و اصول اسلام ناب محمدی و همچنین سیره اهل بیت (ع) از قم به همه جهان ارسال شود، پیش از انقلاب اسلامی متصور نبود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران این اتفاق افتاده و ما باید ضمن شکرگذاری به درگاه خداوند در راستای حفظ این موهبت الهی تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه حوزه های علمیه در نقاط مختلف کشور وظیفه دارند برنامه های راهبردی برای اشاعه فرهنگ و تولید اندیشه اسلامی تدوین کنند افزود: طلاب و روحانیون باید در هر زمینه ای پاسخگوی اقشار مختلف جامعه به خصوص دانشجویان و دانش آموزان باشند.
وی گفت: دشمنان نظام اسلامی افکار و اندیشه های ضد اسلامی را از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به ما تحمیل می کنند بنابر این طلاب و روحانیون وظیفه دارند با تولید محتوا در فضای مجازی برای خنثی سازی توطئه های دشمنان، گام های اساسی بردارند.
آیت الله اعرافی ادامه داد: ارتقای سطح علمی حوزه های علمیه نیازمند تدوین برنامه های راهبردی بلند مدت و حرکت هماهنگ است که باید در دستور کار قرار گیرد.
وی اضافه کرد: طلاب و روحانیون باید اثربخشی خود را در دو سطح داخل و خارج از حوزه های علمیه تقسیم کرده و در داخل حوزه تحقیق، پژوهش و مباحث اسلامی را به بهترین شکل ممکن دنبال کنند و در خارج از حوزه و جامعه نیز داشته های علمی خود را در راستای گسترش معنویت و برقراری ارتباط با جوانان با هدف مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان به کار بگیرند.
مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: طلاب با الگوگیری از سیره اهل بیت (ع) و همچنین علمای بزرگ دینی و فرهنگی از قبیل امام راحل و شهید مطهری باید بتوانند در افکار جوانان تاثیرگذاری و جامعه را به سمت و سوی معنویت هدایت کنند.
وی اضافه کرد: حوزه های علمیه استان مرکزی به خصوص شهر اراک باید پشتیبان این شهر باشند و بسیاری از طلاب نقاط مختلف کشور و حتی جهان را پذیرش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نیز گفت: طلاب و روحانیون باید با برقراری ارتباط با اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان ونوجوانان نسبت به کاهش انواع آسیب های اجتماعی گام بردارند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: امام راحل با مجاهدت های شبانه روزی خود شرایطی را برای ما ایجاد کردند که بیش از 400 سال انتظار آن را می کشیدیم و در راه اسلام فقاهت شهدای بزرگی همچون شهید مدرس، شیخ فضل الله نوری و شهید مطهری را تقدیم کردیم بنابراین باید قدردان این شرایط باشیم و با تمام وجود در راستای گسترش اسلام تلاش کنیم.
وی وجود حوزه های علمیه منفعل را بلای جان اسلام دانست و گفت: گسترش اسلام ناب محمدی و سیره اهل بیت (ع) تکلیف اصلی حوزه های علمیه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه اراک اظهار کرد: حوزه های علمیه استان مرکزی باید پایگاهی برای نقاط مختلف کشور باشند چرا که با ظرفیت های ارزشمندی که در سال های اخیر در حوزه های علمیه این استان به خصوص شهر اراک ایجاد شده، می توان حتی طلاب خارجی را نیز پذیرش کرد.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی رئیس حوزه های علمیه استان مرکزی نیز در این آیین گفت: کیفی سازی و پیشرفت علمی، برقراری ارتباط با طلاب استان مرکزی مقیم دیگر شهرها و همچنین راه اندازی پایگاهی در حوزه علمیه قم، مهمترین برنامه های حوزه های علمیه این استان است.
در این آیین از تلاش های 13 ساله حجت الاسلام و المسلین سید علی حسینی پور به عنوان رئیس حوزه های علمیه استان مرکزی تجلیل و حجت الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی به عنوان رئیس حوزه های علمیه کشور معرفی شد.
بیش از پنج هزار طلبه برادر و خواهر در 28 مدرسه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می کنند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است

آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب یکی از دلایل مقابله صهیونیست ها و استکبار جهانی با ایران اسلامی را تضعیف اسلام و امت اسلامی دانست و اظهار داشت: هیچ یک از قدرت های بزرگ و کوچک جهانی نمی توانند مشاهده کنند که اسلام به عنوان یک قدرت اثر گذار در جهان بشریت باشد و به همین جهت به عناوین مختلف با اسلام دشمنی می کنند.

آیت الله استادی، افزود: حال امت ، علما و اندیشمندان جهان اسلام چه وظایفی در این میان دارند؛ باید آگاهانه و با هوشیاری کامل و دقیق، وظایفی که دارند را به خوبی انجام دهند و آسیب ها را به خوبی رصد کرده و بشناسند.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم، عنوان کرد: یکی از عوامل تضعیف مسلمین نزاع واختلاف است؛ در گذشته نیز هر گونه جنگ ، خونریزی و درگیری های لفظی و تنش آفرین ریشه در اختلاف داشته است این در حالی است که این وضعیت به نفع هیچ یک از طرفین نبوده است بلکه دشمنان سود برده اند.

وی ادامه داد: صهیونیسم بین الملل و دشمنان اسلام هیچ دلسوزی نداشته و موجودیت اهل سنت و شیعه را به ضرر خود می دانند لذا از هز راه و مسیر که بتوانند اسلام را تضعیف کنند وارد می شوند.

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، تصریح کرد: حکام کشورهای عربی و اسلامی منطقه توجه نمایند که مصداق آب به آسیب دشمنان ریختن شکل نگیرد و با بی توجهی موجب تضعیف اسلام و تقویت دشمان نشوند.

وی در پایان تاکید کرد: باید به آنچه که اسلام ، قرآن و پیامبر خواسته اند توجه کرد و با برادری ، الفت و دوستی در کنار یکدیگر همدلی و اخوت برقرار نماییم و از هرگونه تنازع و اختلاف و جنگ دوری کرده که در واقع امری عقلانی است زیرا که جهان اسلام با وحدت موفق خواهد بود.

 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است