Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایشگاه بزرگ صنایع تولیدی داخلی با حضور تولیدکنندگان سه ولایت در شهر مزارشریف، گشایش یافت.

این نمایشگاه با حضور ده‌ها تولیدکننده در بیشتر از چهل غرفه برگزار شده است و در آن مواد تولیدی، صنایع دستی و فرآورده‌های تجارتی به نمایش گذاشته می‌شوند.

آرش یونسی، رئیس اتاق‌های تجارت بلخ، با ابراز خوشنودی از برگزاری این نمایشگاه، آن‌را گامی موثر در زمینۀ ارتباطات بین تاجران، گسترش سرمایه‌گذاری، عقد قرارداد میان نهادهای تجاری و ظرفیت‌سازی برای اقتصاد کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه، تاجران سه ولایت بلخ، سمنگان و جوزجان صنایع تجاری، صنایع دستی و مواد تولیدی شان را به نمایش گذاشتند.

تاجران در این نمایشگاه، نبود امنیت کامل در کشور را مانع بر سر راه تولید و رشد اقتصاد دانستند. محمد صابر حازم و معصومه سلطانی دو تن از تولید کنندگان و تاجران شرکتت‌کننده در این نمایشگاه تأکید کردند که شرایط امنیتی، پنجاه درصد از توانایی‌ها و فرصت‌ها را از آن‌ها گرفته است و برای رشد اقتصاد، دولت باید بتواند امنیت مناسب را در محلات تأمین کند.

این تاجران، برگزاری نمایشگاه‌های تولید و زراعتی را برای رشد اقتصاد محلی و یافتن بازار برای تولیدات تاجران کشور بسیار مفید خواندند و از برگزاری این نمایشگاه ابراز خرسندی کردند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۵۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود

نادر سحرخیز رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر گفت: یازدهمین جشنواره شکوفه‌های "بهارنارنج" با هدف معرفی و جذب گردشگران در ۲۹ اردیبهشت ماه در پردیس موزه‌ای بنیاد رامسر برگزار می‌شود.

او افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، شناساندن بیشتر فواید شکوفه‌های بهار نارنج، شادی‌آفرینی برای مردم بومی و شناخت پتانسیل‌های محلی است.

سحرخیز فراهم سازی شرایط مناسب برای تولید و استفاده از تجربه‌های موفق چشنواره‌های از این دست در نقاط مختلف استان و کشور را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: نمایشگاه لوازم قدیمی کشاورزی، صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی، تولیدات عمومی دفع آفات، نمایشگاه کتاب نویسندگان رامسر، طراحی و گرافیک دانشجویان و دانش‌آموزان، نمایشگاه عکس، اجرای موسیقی سنتی، سرنانوازی، دهل و نقاره، عرضه و تولید مربا و عرق بهار نارنج، طبخ غذا‌های محلی و شیرینی سنتی تولید شده از بهار نارنج، ارایه صنایع‌دستی رامسر، از جمله برنامه‌هایی است که در یازدهمین چشنواره شکوفه‌های بهاری برنامه‌ریزی شده است.

او افزود:در این مراسم از افراد موفق و فعال در سه حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تقدیر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه