Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا تمهيدات درنظر گرفته شده براي زائران غيرايراني و افغانستاني در ايام اربعين را تشريح کرد.
به گزارش جام نيوز، سرهنگ عليرضا صمدي در خصوص تمهيدات پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا براي اتباع خارجي و خصوصاً افغانستاني‌هاي مقيم ايران براي حضور در راهپيمايي عظيم اربعين حسيني اظهار کرد: در حال حاضر همکاران ما در پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا با سه گروه اتباع خارجي در ارتباط هستند که براي ايام اربعين حسيني قصد خروج از ايران و ورود به کشور عراق را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس پليس گذرنامه و مهاجرت ناجا با بيان اينکه دسته نخست اتباع ساکن کشور ايران که گذرنامه معتبر دارند بايد حتماً پس از اخذ ويزا از مرز شلمچه وارد کشور عراق شوند گفت:‌ دومين گروه که بيشترين جمعيت را دارند، اتباعي هستند که گذرنامه معتبر نداشته ولي ساکن ايران هستند که با توجه به جمعيت اين دسته از اتباع خارجي که اکثريت افغانستاني هستند، مذاکراتي با طرف عراقي انجام شد و و مقرر شد سندي براي اين اتباع صادر شود و آن‌ها با اين سند صادره،‌ مبادرت به اخذ ويزاي کشور عراق و خروج از کشور از مرز شلمچه کنند.
وي ادامه داد: دسته ديگري از اتباع نيز هستند که کشور ايران را به عنوان مسير تردد خود به عراق انتخاب مي‌کنند که عمده اين افراد نيز اتباع کشور پاکستان و افغانستان بوده و آن‌ها نيز لازم است براي خروج از ايران و ورود به کشور عراق به مرز شلمچه مراجعه کنند.
صمدي با بيان اينکه در اربعين سال گذشته بيش از 80 هزار تن از اتباع خارجي از کشورمان وارد عراق شدند افزود: از هفته گذشته روند مراجعه اتباع به دفتر کفالت در استان‌هاي مختلف به منظور اخذ مجوزهاي لازم براي گرفتن ويزاي عراق و خروج از کشور آغاز شده است و تا امروز براي 111 تن از اتباع خارجي، سند و مجوزهاي لازم در دفاتر کفالت صادر شده است.
به گفته رئيس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا، مرز شلمچه تنها مرزي است که براي خروج اتباع غيرايراني از کشورمان به منظور ورود به کشور عراق در نظر گرفته شده است و اتباع غيرايراني به هيچ وجه نمي‌توانند از مرزهاي ديگر ايران و عراق به کشور عراق سفر کنند.
تسنيم
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده توقیف خودروی اتباع خارجی غیرمجاز

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان در هفتمین جلسه کارگروه توقیف خودرو اتباع خارجی غیر مجاز که جهت بررسی ۸۸ پرونده متخلف و اعمال قانون مطابق شیوه نامه برگرفته از مصوبه شعام برگزار شد، بیان کرد: طی سال جاری ۸ کارگروه در جهت رسیدگی به پرونده های تسهیل دهندگان عبور غیرقانونی اتباع خارجی در این اداره کل برگزار شده است که خروجی این جلسات در رسیدن به امنیت پایدار در استان قطعأ مؤثر است.

مدیرکل اتباع سیستان گفت متاسفانه نتایج نامطلوب اقدام تسهیل کنندگان عبور غیرقانونی اتباع نه تنها استان مرزی سیستان و بلوچستان، بلکه عمق کشور را هم تحت تأثیر قرار داده است. 

وی افزود مقرر شده است به جهت تقویت اقدامات این کارگروه در سال آتی و ارتقاء آمار های کمی و کیفی آن، ضمن شناسایی سرشبکه های تسهیل کنندگان ترانزیت اتباع خارجی و ایجاد گشت های بازرسی در مسیرهای پر تردد اتباع خارجی غیرمجاز از جمله حوزه استحفاظی شهرستان گلشن، هزینه کلیه متخلفان و عوامل دخیل در این امر هم افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تنها طرح قانونی برای اتباع خارجی طرح جذب، مدیریت منابع مالی و سپرده گذاری است
  • تنها طرح قانونی برای اتباع و مهاجرین خارجی طرح جذب، مدیریت منابع مالی و سپرده گذاری است
  • بازگرداندن اتباع خارجی غیر مجاز در استان فارس
  • تروریست‌ها در عراق از اشغالگران آمریکایی دستور می‌گیرند
  • برگزاری جلسه ساماندهی اتباع خارجی استان قزوین
  • بررسی پرونده توقیف خودروی اتباع خارجی غیرمجاز
  • ورود مهاجران افغانستانی به ایران بیشتر از خروج آن‌ها است
  • ورود مهاجران افغانستانی به ایران بیشتر از خروج آنها است
  • بررسی پرونده توقیف خودروی اتباع خارجی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • گردان‌های حزب الله عراق: آمریکایی‌ها قصد خروج از کشور ما را ندارند