Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مسئول برگزاري مراسمات اربعين گفت: 55 سخنران و مداح جهت حضور در 40 موکب با 800 ساعت مراسم برنامه‌ريزي شده تا زائرين اربيعن بتوانند از اين عزاداري‌ها فيض معنوي بيشتري ببرند. به گزارش گروه رسانه هاي خبرگزاري تسنيم، علي‌اکبر مداحي در نشست خبري خود با اصحاب رسانه در مورد مهمترين برنامه‌هاي کميته مراسمات اربعين گفت: در سال گذشته بالغ بر يک ميليون زائر در مراسمات 40 موکب اربعين در طول 10 روز شرکت کردند که در مجموع 560 مراسم برگزار شد به طوري که در برخي موکب‌ها 2 و در برخي موکب‌ها 3 مراسم برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: پيش‌بيني ما برگزاري مراسم سخنراني و مداحي در 40 موکب است.
مسئول برگزاري مراسمات اربعين تصريح کرد: تاکنون 55 سخنران و مداح برجسته کشوري قول حضور در مراسمات اين کميته را به ستاد اعلام کردند، به طوري که قرار است اين مراسمات در شهر نجف، شهر کربلا، مسير نجف به کربلا و شهرهاي سامرا و کاظمين برقرار شود.
وي اظهار داشت: زائرين مشرف شده به راهپيمايي اربعين با حضور در اين مراسمات و سخنراني‌ها از فيض و معنويت اربعين بهره ببرند تا اين سفر آنها کامل‌تر شود.
مداحي افزود: اين کميته، مسئول برگزاري مراسم زائرين ايراني اربعين را برعهده دارد.
وي درباره موکب‌هاي اصلي برگزارکننده اين مراسمات گفت: 2 موکب اصلي در صحن حضرت زهرا(س) و موکب مسجدالحکيم در شهر نجف، مراسمات سخنراني و مداحي را به صورت ويژه برگزار خواهند کرد، ضمن اينکه چهار موکب هم در شهر کربلا شامل موکب حباب‌الرضا، حسينيه قمي‌ها، موکب شباب‌الرضا و موکب جنب کنسولگري ايران در اين شهر ويژه‌برنامه‌هاي سخنراني و مداحي را اجرايي خواهند کرد.
مسئول برگزاري مراسمات اربعين درباره برگزاري مراسمات سخنراني و مداحي در 11 موکب اصلي مسير نجف به کربلا، گفت: موکب امام رضا(ع) در عمود 285، موکب علي‌بن موسي‌الرضا(ع) در عمود 707، موکب ميثاق با شهدا در عمود 728، موکب ريحانة‌الحسين در عمود 880، با مداحي سيدمجيد بني‌فاطمه و سخنراني حجت‌الاسلام پناهيان بعد از نماز ظهر ، موکب صاحب الزمان در عمد 828، موکب احباب‌الرضا در عمود 840، موکب حضرت معصومه(س) در عمود 1080، موکب خدام‌الحسين در عمود 1120 که مربوط به دانشجويان است و حجت‌الاسلام پناهيان بعد از نماز مغرب سخنراني خواهد کرد و موکب سيدالشهداء در عمود 1404 اين 11 موکب اصلي هستند.
وي خاطرنشان کرد: زائران اربعين بهتر است براي ارتباط بهتر و دقيق‌تر به کانال تلگرامي کميته برگزاري مراسمات اربعين به آدرس arbaeen _marasemat@ مراجعه کنند، ضمن اينکه آدرس ستاد اين کميته هم در خيابان شارح‌القزويني روبه‌روي هتل جوارح، هتل بياره واقع است.
وي با بيان اينکه تنها 20 سخنران از بين 40 سخنران دعوت شده به مراسم دعوت ما را لبيک گفتند، افزود: گلايه جدي از آنهايي که دعوت کميته برگزاري مراسم اربعين را نپذيرفته‌اند وجود دارد.

مداحي گفت: با همکاري خبرگزاري فارس، 2 موکب در شهر کربلا جنب کنسولگري سابق و موکب مستقر در عمود 592 در مسير نجف به کربلا ميزبان اهالي رسانه است.
وي تصريح کرد: تاکنون 35 مداح و 20 سخنران دعوت اين کميته را لبيک گفتند، ضمن اينکه حدود 1200 ساعت برنامه سخنراني و مداحي از 10 سفر تا اربعين پيش‌بنيي شده است، اين در حالي است که سال گذشته 560 مراسم توسط اين کميته برگزار شد و امسال اميدواريم که اين تعداد به 800 مراسم برسد.
مسئول برگزاري مراسمات اربعين خاطرنشان کرد: هيأت رزمندگان در مرز شلمچه و مهران موکب‌هايي را براي پذيرائي از زائران اربعين در نظر گرفته، خاطرنشان کرد: به دليل اشتياق فراوان مردم براي سفر سريع‌تر به کربلا، ماندگاري زائرين براي حضور در مراسم سخنراني به حداقل ممکن مي‌رسد، اما اگر درخواست جدي براي برگزاري مراسمات و سخنراني و مداحي داشته باشيم، مي‌توانيم برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام دهيم، لذا مردم مي‌توانند درخواست‌هاي خود را به ادمين کانال مذکور و همچنين به شماره 20009516 پيامک کنند.
مداحي افزود: 900 شعبه هيأت رزمندگان در کل کشور ويژه برنامه‌هاي فرهنگي خاصي در راهپيمايي اربعين دارند.
وي تأکيد کرد: نه در سال گذشته و نه در سال جاري هيچ‌گونه بودجه دولتي براي برگزاري مراسمات اربعين استفاده نکرده‌ايم، ضمن اينکه سال گذشته 300 ميليون تومان از طريق جمع‌آوري نذورات مردم به اين کميته، مراسمات برگزار شد و سال جاري هم همين رقم کمک‌هاي مردمي جمع‌آوري شده است.
مداحي گفت: با اطلاع بنده، زيرساخت‌هاي لازم براي زائرين اربعين آماده نيست، لذا اميدوارم که دولت در اين زمينه جدي‌تر وارد ميدان شود، چرا که هيچ کار فرهنگي بالاتر از روضه امام حسين(ع) و عزاداري براي سيدالشهدا و مکتب اهل‌بيت نيست.
وي در پايان خاطرنشان کرد: ناذرين و خيرين مي‌توانند کمک‌هاي خود را به اين کميته از طريق شماره تلفن#1314*780* (ستاره هفت هشتاد ستاره سيزده چهارده مربع) واريز کنند.
منبع: فارس
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه

دریافت 54 MB کد خبر 6089193

دیگر خبرها

  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • نوحه‌خوانی مداح مشهور عرب درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل!
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)