Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کشیدن نقاشی برای کودکان و رنگ آمیزی تصاویر، یکی از راه حل‌هایی است که والدین می‌توانند برای یادگیری و آشنایی بیشتر کودکان با حروف الفبا و یا اعداد به کار گیرند.

نقاشی در مهد‌های کودک و یا دبستان‌ها یکی از مسیر‌هایی است که معلمان نیز برای بهتر یادگرفتن بچه‌ها انجام می‌دهند و با رنگ آمیزی و شباهت حروف به اشیاء و حیوانات کودکان را با دنیای الفبای فارسی و اعداد آشنا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول سال تحصیلی همیشه یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها، بخصوص والدینی که تازه فرزندان خود را به مدرسه فرستاده‌اند، نقاشی و یا تصویرگری برای کودکان است.

شما در ادامه این گزارش می‌توانید، تصاویری از نقاشی با حروف الفبای فارسی را مشاهده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

عکس‌هایی از نقاشی با حروف الفبای فارسی

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرم‌دره و کوچه‌باغ‌هایی که قدرت خدا را نقاشی می‌کنند

ایسنا/زنجان خرم‌دره شهرستانی با حاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان است که کوچه باغ‌های سحرانگیزش سالانه مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند.

ایران عزیز ما در دل خود مناطق بسیار زیادی را جای داده که همین موضوع سبب شده گوشه به گوشه کشورمان از جاذبه‌های توریستی و گردشگری فراوانی برخوردار باشند؛ جاذبه‌هایی که باید سال‌ها برای دیدن و شناختن آنها وقت گذاشت‌ و از زیبایی‌های منحصر به فرد آن برای آیندگان نوشت.

هر جایی از کشورمان جاذبه‌ای مخصوص خود دارد؛ برخی مناطقی با آثار باستانی، برخی با سبک زندگی خاص، برخی با گویش‌ها و پوشش‌های متفاوت و برخی نیز با طبیعت زیبا و دل‌انگیز شناخته می‌شوند.

همزمان با ایام نوروز که تنور دید و بازدید و مسافرت‌ها داغ است، استان زنجان و شهرستان‌های آن می‌تواند مقصدی جذاب و زیبا برای گردشگران باشد. استانی چهار فصل با طبیعتی زیبا و دل‌انگیز و آثار باستانی که هر یک به تنهایی یک تاریخ را یدک می‌کشند.

یکی از شهرستان‌های بکر و زیبای استان زنجان شهرستان خرم‌دره است؛ شهرستانی که به برکت وجود رودخانه کبیر همیشه در طول حیات خود از مناطق دیدنی و سرسبز استان زنجان به شمار می‌رود، شهرستانی که از آن به عنوان شهری با تمدن هشت هزار ساله و شهری استوار بر جاده ابریشم یاد می‌شود.

خرم‌دره شهر کوچه‌باغ‌های فریبنده

در کنار بناها و آثار تاریخی که در این شهرستان وجود دارد طبیعت زیبای خرم‌دره نیز طرفداران بسیاری دارد وجود این طبیعت زیبا سبب شده است که بیشتر خرم‌دره را با نام کوچه باغ‌هایش بشناسند کوجه‌باغ‌هایی که از تابستان سرسبز، پاییز برگ‌ریزان، بهار پر از شکوفه و زمستان برفی‌اش نمی‌توان گذشت.

کوچه‌باغ‌های خرم‌دره به قدری زیبا، روزی‌بخش و پر از آرامش هستند که می‌توان فارغ از غوغای جهان ساعت‌های زیادی را آنجا سپری کرد و زندگی بخشیدن به اطراف و سبز ماندن را از طبیعت آن یاد گرفت طبیعتی که هر روز تصویری از زیبایی بی‌نهایت را نقاشی می‌کند.

نگین سبز زنجان را بیشتر بشناسیم

شهرستان خرم‌دره در قسمت جنوبی استان زنجان قرار دارد که از شمال به استان قزوین و از شرق به شهرستان ابهر و از غرب به سلطانیه و از جنوب به شهرستان خدابنده می‌رسد؛ شهرستانی پر از جاذبه و زیبایی که نمی‌توان از کنار آن ساده گذشت.

خرم‌دره شهری با فرهنگ و تمدنی هشت هزار ساله وجاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز با ۹۰ تپه و اثر تاریخی است در کنار کشتزارها و باغ‌های میوه که با دستان پرتوان اهالی شهر و روستاهای خرم‌دره ایجاد شده بیشتر خیابان‌های خرم‌دره به دلیل انبوهی درختان، در سایه هستند و در فصول چهارگانه به تابلوهای زیبای طبیعی تبدیل می‌شوند که بیش از بیش قدرت خداوند سبحان را به رخ انسان می‌کشند مواهبی که دست به دست هم داده تا خرم‌دره به نگینی سبز برای زنجان تبدیل شود.

از جاذبه‌های بکر و دیدنی این شهرستان می‌توان به باغ‌های وسیع میوه به ویژه محمود آباد، جاده بین مزارع داسداران، کوچه باغ‌های قدیمی، جنگل‌های شاه‌باغی، ارتفاعات همجوار الوند، پلاس و ویستان، دریاچه کوچک سدهای خلیفه‌لو و شویر، مسجد بهمن حجت کاشانی و غار بهمن حجت کاشانی به عنوان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی اشاره کرد.

آثار به ثبت رسیده خرم‌دره می‌توان به تپه خالصه، تپه داستاران، تپه آرانج، قیزلر قلعه‌سی، آینه‌لر داشی، محوطه گوره‌چال، قبرستان سوکهریز، تپه سینداران، محوطه قینرجه، محوطه کرم‌بلاغی، محوطه خرابه‌لر، محوطه آخارباخار، درمان تپه سی و تپه نصیر آباد اشاره کرد.

این شهرستان همچنین دارای تپه‌ها و محوطه باستانی است و بر اساس یافته‌ها و نتایج کاوش‌های باستان‌شناسان در تپه خالصه کشف دو تدفین در زیر کف منازل که یکی از آن‌ها به یک نوزاد تعلق دارد و خمره‌ای است، به همراه کشف معماری با استفاده از مصالح چینه و خشت خام، ابزارهای سنگی و استخوانی، توکن‌ها و ژتون‌های گلی، پیکرک‌های حیوانی گلی و مهره‌های سنگی از جمله مهم‌ترین یافته‌های کاوش اولیه در تپه هستند.

در تپه خالصه با یک استقرار دائم و روستایی متعلق به ۸۰۰۰ سال قبل مواجه هستیم که تاکنون این کاوش‌ها در داخل محدوده روستای دوره نوسنگی در حال انجام است و کاوش برای دسترسی به لایه‌های زیرین مورد نیاز است.خرم‌دره که در حدود یک کیلومتری جنوب این شهر واقع شده است نشان می‌دهد که مردم این دیار در هشت هزار سال پیش، از فرهنگ و تمدن پیشرفته برخوردار بوده‌اند.

حمام یان‌یان در ساحل رودخانه کبیر و در منتهی‌الیه سمت شمالی شهر خرم‌دره قرار گرفته که امروزه با گسترش شهر به سمت جاده ترانزیت، در مرکز آن قرار گرفته است. نزدیکی حمام به رودخانه، احتمالا به منظور دفع فاضلاب و یا استفاده از آب رودخانه بوده است.

بنای تاریخی حمام «یان‌یان» در مرکز شهر و در میان بافت سنتی در حاشیه‌ رودخانه‌ کبیر و ضلع غربی خیابان سردار جنگل قرار گرفته است این بنا با ۲۱۰ مترمربع وسعت با سبک معماری حمام‌های دوره‌ صفوی اما در ابعاد کوچک‌تر بنا گشته است.

این بنا شامل فضاهایی چون هشتی ورودی، پای‌شوی خانه، گرماخانه، نظافت‌خانه، خزینه ‎‌های آب سرد و آب گرم و گلخن است و تاریخچه‌ ساخت این بنا متعلق به اواخر دوره‌ قاجاریه بوده و تا حدود ۲۵ سال گذشته نیز استفاده می‌شده است.

در آستانه سال نو و برای خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به مسافران نوروزی از بناهای تاریخی شهرستان برای بازدید مسافران آماده‌سازی شده و فضای شهری نیز با کاشت گل‌های زینتی، رنگ‌آمیزی جداول و نظافت شهری به استقبال نوروز رفته‌اند.

در راستای خدمات‌دهی مطلوب به مسافران نیز نظارت بر تاسیسات گردشگری شهرستان خرم‌دره تشدید شده است که در این رابطه رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خرم‌دره، می‌گوید: در ایام نوروز نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی، واحدهای پذیرایی بین‌راهی، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و مجتمع پذیرایی منفرد، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی تشدید می‌شود.

نقی رجبی می‌افزاید: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان تسهیلات مورد نیاز برای بهبود تأسیسات گردشگری استان را بر اساس ضوابط در اختیار فعالان این عرصه قرار می‌دهد. 

وی ادامه می‌دهد: ارتقای خدمات‌رسانی به مردم در بخش‌های مختلف و تأسیسات گردشگری استان در دستور کار قرار گرفته است. گردشگران در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز اقامتی و پذیرایی می‌توانند با سامانه ملی ۰۹۶۲۹ تماس حاصل کنند تا در اسرع‌وقت به موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خرم‌دره و کوچه‌باغ‌هایی که قدرت خدا را نقاشی می‌کنند
  • یونیسف: کودکان در شمال غزه از گرسنگی و تشنگی می‌میرند
  • (ویدئو) نقاشی دیواری جدید بنکسی در لندن
  • فال ابجد امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • واشنگتن پست: بایدن گرفتار جنگی شده که آن را نمی خواهد
  • ایده‌های جالب برای عیدی دادن به کودکان
  • فال ابجد امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • آلاینده های سمی هوا عامل تحریک حملات آسم در کودکان
  • فال ابجد امروز یک‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
  • خشونت اینترنتی علیه کودکان در انگلیس