Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-29@10:21:20 GMT

امید در دل کارگران بلبرینگ سازی تبریز جوانه زد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۷۱۳۱

امید در دل کارگران بلبرینگ سازی تبریز جوانه زد

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رئیس هیات حمایت از صنایع امروز در جمع مدیران صنعتی بخش خصوصی و دولتی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بلبرینگ سازی یکی از واحدهای خوشنام کشور است که با برند معتبر در سطح ملی و منطقه محصول خود را به بازار عرضه می کرد، گفت: به علت نوسانات ارز و بحران مدیریتی از سال 1391 سیر نزولی خود را طی کرد و جایگاه خود را در صنعت کشور از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهروز ریاحی با اشاره به اینکه این کارخانه به صورت مشروط برای شش ماه تحت پوشش هیات حمایت از صنایع قرار گرفته است، ادامه داد: اختصاص تنخواه 150 میلیارد ریالی با مشکلاتی مواجه بود که با پی گیری استاندار و موافقت سازمان برنامه و بودجه هفته گذشته این میزان تسهیلات دریافت شد و به موجب قانون اعضای هیات اجرایی شرکت منصوب شدند.
وی با اشاره به اینکه تمام اختیارات مدیرعامل به رییس هیات اجرایی شرکت بلبرینگ سازی واگذار شده است، گفت: امروز با حضور استاندار احکام اعضای هیات اجرایی شرکت تقدیم شد.
ریاحی با اشاره به اینکه امروز وجه تنخواه تخصیص یافته برای اداره شرکت بلبرینگ سازی به حساب مشترک سه عضو هیات اجرایی شرکت واریز می شود، اظهارکرد: وجود کارگران شریف و منضبط در کنار مشتریان بالقوه امتیاز این واحد است.
وی با اشاره به اینکه شرکت های موتوژن، پمپ ایران و ایدم می توانند از مشتریان اصلی تولیدات بلبرینگ سازی باشند، گفت: بخشی از معوقه های حقوق کارگران شرکت با تنخواه تخصیصی پرداخت می شود و بقیه برای بازسازی و خرید مواد اولیه مورد نیاز هزینه می شود.
ریاحی با بیان اینکه با تداوم تولید و فروش نگرانی کارگران به طور کامل مرتفع می شود، گفت: برافراشته ماندن پرچم بلبرینگ سازی نیازمند همراهی کارگران است.
رئیس هیات حمایت از صنایع با اشاره به اینکه تعدادی از برندهای معروف کشور در اثر تحریم های دشمنان جایگاه خود را در بازار جهانی از دست دادند، گفت: تداوم فعالیت این واحدها از دغدغه های اصلی دولت است و اختصاص تسهیلات رونق تولید هم در این راستاست.
ریاحی با اشاره به اینکه 240 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال گذشته برای 17 هزار واحد تولیدی کشور پرداخت شد، اعلام کرد: این رقم در سال جاری به 300 هزار میلیارد ریال برای 25 هزار واحد افزایش یافته است.
وی با اشاره به وجود 72 هزار واحد تولیدی در کشور، سوء مدیریت و واگذاری واحدها بدون بررسی اهلیت را از مهمترین دلایل واحدهای مواجه با بحران عنوان کرد.
حسین نجاتی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی هم با قدردانی از مدیران بانک ها و دستگاه های خدماتی طلبکار از شرکت بلبرینگ سازی به جهت استمهال بدهی شرکت و همچنین قطع نشدن بیمه کارگران، گفت: با حمایت صورت گرفته امید می رود در کمترین مدت تولید شرکت به ظرفیت لازم رسیده و توان بازپرداخت بدهی ها حاصل شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه کارگران با صبر و قناعت خود بیشترین نقش را در راه اندازی مجدد بلبریگ سازی داشتند، اظهار امیدوای کرد: با انتخاب مدیری لایق، رونق تولید به این واحد بازگردد.
احد حسینی گفت: مدافع حقوق کارگران هستیم و سعی خواهیم کرد با فعال سازی بلبرینگ سازی، حقوق معوقه کارگران شرکت پرداخت شود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در خانه ملت هم با اشاره به اینکه نیاز بلبرینگ کشور 100 میلیون قطعه و ظرفیت تولید شرکت بلبرینگ سازی تبریز 6 میلیون قطعه است، پیشنهاد کرد: واحدهای صنعتی کشور نیاز خود را از این واحد تامین کنند.
شهاب الدین بیمقدار با اشاره به اینکه بلبرینگ سازی واحد مونتاژی نیست و پتنت(سند تولید) دارد، گفت: این واحد توان تغذیه صنایع نظامی را هم دارد.
رییس هیات اجرایی شرکت بلبرینگ سازی هم با اشاره به اینکه تبریز مهد صنعت و تولید است، گفت: سوء مدیریت ها در صنعت مزمن شده و برند چینی بر روی تولید ما زده می شود.
اللهویردی صفرنژاد ادامه داد: این رویکرد لگدمال کردن برند داخلی و خیانت به تولید ملی است.
وی گفت: به احتمال زیاد یک دوره اورژانسی در شرکت خواهیم داشت اما به همراهی کارگران در برنامه راهبردی تولید شاهد بهبود وضعیت و پایداری تولید خواهیم بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۷۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز + فیلم

رانندگان و مسافران نوروزی از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز گلایه داشتند و معتقد بودند که آسیب‌های جدی این دست‌اندازها به خودروهایشان می‌زند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آزادراه زنجان  - تبریز که یکی از اصلی‌ترین محورهای کشور محسوب می‌شود و شمالغرب کشور را به پایتخت متصل می‌کند، ولی سال‌هاست که از وضعیت خوبی برخوردار نیست و بارها مسئولان دولت قبل و دولت فعلی در زمینه حل این مشکل وعده‌هایی داده‌اند.

اخیراً احمد اسدیان، معاون سازمان بازرسی در نامه‌­ای خطاب به وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت نامطلوب آزادراه زنجان - تبریز بر لزوم بهسازی و ترمیم سطحی آزادراه مذکور در طرحی کوتاه مدت همراه با سایر اقدامات ایمنی که باید در اولویت آن وزارتخانه قرار گیرد، تأکید کرد.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به پایان مدت قرارداد مشارکت شرکت آزادراه زنجان - تبریز وابسته به بانک‌­های ملی، صادرات و رفاه کارگران در تیرماه سال 99 و عدم تعیین تکلیف این مشارکت مبنی بر تحویل پروژه به دولت یا تمدید دوره بهره‌­برداری، تأکید کرد: شرکت مذکور همچنان از شهروندان و مسافران در آزادراه زنجان-تبریز عوارض اخذ می­‌کند.

در این نامه همچنین به این موضوع اشاره شده که شرکت آزادراه زنجان- تبریز به تعهدات قانونی مبنی بر نگهداری و بهسازی پروژه در طول دوره بهره‌­برداری شامل حفظ آسفالت مسیر آزادراه مشابه با کیفیت زمان اتمام دوره ساخت، عمل نکرده که این موضوع موجب افت شدید کیفیت آسفالت آزادراه و به تبع آن نارضایتی شدید رانندگان و مسافران شده است.

با تمام آنچه که گفته شد، با اینکه در فروردین 1403 قرار داریم مالکیت آزادراه زنجان - تبریز مشخص نشده و طبق گفته جعفر قزوینیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان هنوز مالکیت این آزادراه مشخص نشده و همچنان دست سرمایه‌گذار است.

نامه سازمان بازرسی به وزارت راه و شهرسازی در مورد وضعیت نامطلوب آزادراه زنجان - تبریز 

انتقاد بازرس‌کل استان زنجان از وضعیت بد آزادراه زنجان ـ تبریز

قزوینیان گفته است: آزادراه زنجان - تبریز در انحصار شرکت آزادراه‌ها است و هنوز تحویل سازمان راهداری نشده است و عملاً و قانوناً نمی‌توانیم برای بهبود آسفالت این محور هزینه کنیم. خوشبختانه در سفر ریاست جمهور به استان آذربایجان شرقی مصوب شد که آزادراه زنجان - تبریز به دولت تحویل داده شود و در این زمینه پیگیری‌هایی انجام شده و گویا مراحل آخر واگذاری‌ها در حال انجام است ولی فعلاً به طور کامل این انجام نشده است.

ناگفته نماند که در دولت قبل هم، وزیر وقت راه و شهرسازی در سفر به تبریز، در واکنش به گلایه مردم از وضعیت بد آزادراه ، از مردم عذرخواهی کرد.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجتمع‌های تجاری محدوده مرکزی شهر تبریز ایمن سازی می‌شوند
  • گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز
  • بالاخره دولت تسلیم شد؛ آپشن طلایی به حقوق کارگران اضافه شد / متناسب‌سازی حقوق‌ها با تورم ۴۵ درصد
  • گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز + فیلم
  • فرید حاجی: سینمای تاثیرگذار از درون فیلم‌ساز جوانه می‌زند نه سینمای کوتاه و بلند
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • مردم، اتحاد، امید
  • شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • ۷۱۶ دستگاه رمز ارز در تبریز کشف شد