Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@09:29:30 GMT

چطور توالت رفتن را به کودک آموزش دهيم؟

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۷۲۹۳

چطور توالت رفتن را به کودک آموزش دهيم؟

خبرگزاري آريا -
آموزش توالت رفتن به کودک را بايد زماني شروع کنيد که هم شما و هم کودک آمادگي آن را داشته باشيد. شما بايد براي دست کم سه ماه وقت و انرژي بگذاريد تا کودک براي توالت رفتن آموزش دهيد.

زماني کودک آماده آموزش توالت رفتن است که خيس شدن يا کثيف شدن کهنه را دريابد يا بتواند بگويد که مي‌خواهد سر لگن بنشيند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين وضعيت معمولا هنگامي رخ مي‌دهد که کودک شما 18 تا 24 ماهه باشد. با اين حال ممکن است تا 2.5 تا سه سالگي کودک هنچنان نياز به پوشک کردن داشته باشد.
به کودک اجازه دهيد ادرار و مدفوع خود را در توالت ببيند. بگذاريد کودک با سيفون توالت بازي کند. قبل از آموزش توالت رفتن به کودک، يک لگن بچه در محيط بازي کودک بگذاريد تا کودک با لگن بچه آشنا شود.
به کودک اجازه دهيد با مشاهده و لمس کردن با لگن آشنا شود. به او بگوييد لگن مال اوست و اجازه دهيد کودک با لباس کامل مانند صندلي روي لگن بنشيند. به او اجازه دهيد هر وقت خودش خواست از روي لگن بلند شود تا اين کار او را خسته نکند.
بعد از اينکه کودک به نشستن روي لگن عادت کرد، او را بدون لباس و پوشک روي لگن بنشانيد تا کودک به نشستن بدون لباس روي لگن عادت کند.

همچنين خالي کردن لگن به درون توالت و کشيدن سيفون آن را به او نشان دهيد. بعد از اينکه کودک با کشيدن سيفون توالت و نشستن بر لگن احساس راحتي کرد،‌ مي‌توانيد شروع به آموزش دادن دفع در لگن به او کنيد.
شلوارهاي گشاد که به راحتي از پاي کودک خارج مي‌شود،‌ به او بپوشانيد.
هر وقت که کودک اعلام کرد که نياز به رفتن به توالت دارد،‌ او را روي لگن بنشانيد.
هنگامي که کودک احساس نياز به ادرار کردن يا اجابت مزاج دارد، ممکن است حالت صورتش تغيير کند يا کاري را که داشت انجام مي‌داد، ‌متوقف کند. به غير از توجه به اين نشانه‌ها،‌ کودک را در فواصل منظم مثلا هر يک ساعت نيم تا 2 ساعت روي لگن بنشانيد.
هنگامي که کودک روي لگن نشسته است،‌ پهلوي او بمانيد. حرف زدن با کودک يا قصه خواندن براي او کمک مي‌کند تا او آرامش پيدا کند.
هنگامي که کودک خودش به توالت مي‌رود،‌ او را تشويق کنيد. اما اگر کودک دفع انجام نداد،‌ او را سرزنش نکنيد. در مقابل كودك شكيبا باشيد.
هنگامي که کودک ياد گرفت چگونه از لگن استفاده کند، مي‌تواند استفاده از توالت فرنگي را هم به او آموزش دهيد.
ممکن است اين مراحل آموزشي تا سه ماه طول بکشد.مهم اين است كه شما بردبار و حامي كودك خود باشيد. نبايد زمانيكه اشتباهي از كودك سر زد، او را نتبيه كنيد.
چنانچه كودك در مدت سه ماه توالت رفتن را ياد نگرفت، با پزشك خانوادگي مشورت كنيد محتمل‌ترين دليل در مورد اينکه کودک‌تان استفاده از لگن را ياد نمي‌گيرد، ‌اين است که هنوز آمادگي براي آموزش توالت را ندارد و بايد صبر کنيد تا بزرگتر شود.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ دردناک ۲ کودک در رودخانه ماشکید سراوان

به گزارش صدای ایران به نقل از صدا و سیما،دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان درپی وقوع سیلاب غرق شدند.


دیگر خبرها

  • مرگ تلخ یک کودک در رودبار
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • ببینید | شهادت ۵ فلسطینی از جمله دو کودک در در رفح
  • عکس/ کودک کشی در غزه همچنان ادامه دارد (۱۶+)
  • لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • مرگ دردناک ۲ کودک در رودخانه ماشکید سراوان