Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@13:20:27 GMT

چگونه یک نان خوشمزه بپزیم؟

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۷۸۴۹

چگونه یک نان خوشمزه بپزیم؟

مواد لازم:

 

آرد (الک شده): حدود 850 گرم

آب ولرم: یک دوم پیمانه

شکر: 1 ق چ

مایه خمیر فوری: 1 ق س

سفیده تخم مرغ: 2 عدد

روغن مایع: 1 پیمانه + 2 ق س

ماست: یک دوم پیمانه

نمک: 1 ق س

زرده تخم مرغ: 1 عدد

زعفران: 1 ق چ

پودر قند: 1 ق چ

شیر: 2 ق چ

کنجد: به میزان لازم

مواد مورد نیاز درونی

پنیر فتا: 300 گرم

پودر گردو: 3 ق س

سبزیجات (خشک معطر): 2 ق س

روش پخت

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب ولرم، شکر و مایه خمیر را داخل کاسه ای کوچک مخلوط کرده و روی آن را بپوشانید. بعد به مدت 5 دقیقه در دمای محیط استراحت دهید تا مایه خمیر به عمل آید.

2. سفیده تخم مرغ، 1 پیمانه روغن مایع، ماست و نمک را درون کاسه ای ریخته و با مفتول سیمی (همزن دستی) بزنید تا مخلوط شود. بعد مقداری آرد به آن اضافه و مخلوط کنید. سپس مایه خمیر (عمل آمده) را به آن افزوده و مخلوط کنید. سپس بقیه آرد را به تدریج به آن افزوده و مواد را با هم مخلوط کنید تا جمع شده و به صورت خمیری درآید که حالت چسبندگی نداشته باشد. بعد خمیر آماده شده را حدود 7 دقیقه با دست ورز دهید تا یکدست شود.

3. خمیر را داخل کاسه ای که از قبل با 1 قاشق سوپخوری روغن مایع چرب شده، قرار داده و روی آن را با دستمال بپوشانید و به مدت 1 ساعت در دمای محیط استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

4. هوای داخل خمیر را با فرو کردن مشت دست در وسط آن خارج کرده و کمی با دست ورز دهید.

5. با استفاده از وردنه ای خمیر را روی سطح صافی باز کرده و با کاتر گرد 4 سانتی متری برش بزنید.

6. برای تهیه مواد درونی پنیر فتا (یا خامه ای)، پودر گردو (می توانید میزان آن را به دلخواه کم یا زیاد کنید) و سبزیجات خشک معطر (جعفری، گشنیز، ترخون) را با هم مخلوط کنید.

7. از مواد درونی 1 قاشق چایخوری برداشته و در وسط برش های خمیر قرار داده و شبیه گل رز دایره ها را کنار هم قرار داده و به خمیر زیرین وصل کنید (یا می توانید خمیر را به فرم های دلخواه یا مانند قطاب حالت دهید.)

8. گل های آماده شده را با فاصله داخل سینی فر که از قبل با 1 قاشق سوپخوری روغن مایع چرب و با کاغذ روغنی پوشیده شده، بچینید.

9. زرده تخم مرغ، زعفران، پودر قند و شیر را با هم مخلوط کنید و با استفاده از قلم مویی روی خمیر بمالید و روی آن مقداری کنجد بپاشید.

10. سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده، حدود 35 دقیقه قرار دهید تا روی نان طلایی رنگ شود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۷۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)



مواد لازم:

- ران مرغ 500 گرم

- تخم مرغ 1

- آرد گندم 1 لیوان

- نشاسته ذرت 1/2 فنجان

- بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

- نمک 1 قاشق چایخوری

- پودر سیر 2 قاشق چایخوری

- فلفل 1 تن

- پودر فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری

- شکر 1/2 قاشق چایخوری

- آب 1/2 قاشق چایخوری

- 100 میلی لیتر آب

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم) طرز تهیه یک غذای خوشمزه با ۸ خروس توسط آشپز چینی (فیلم) طرز تهیه کوکورچ ترکیه ای با ۲۰۰ متر روده و ۲ کیلو گوشت (فیلم)

دیگر خبرها

  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • کشف چسب مايع غيرمجاز در مانه و سملقان
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)