Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: آن روز برای خرید به بازار رفته بودم که ناگهان مردی جوان مقابلم قرار گرفت. او گفت که قصد خرید طلا برای مادرش را دارد. گفت که مادرش پیر و ناتوان است. به من التماس کرد که همراهش به مغازه طلافروشی که همان جا بود، بروم و در خرید طلا به او کمک کنم. وقتی با التماس‌هایش مواجه شدم دلم به رحم آمد و با او همراه شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

زنان جوان وقتی با التماس‌های مردی که مدعی بود، می‌خواهد برای مادرش طلابخرد مواجه می‌شدند به او اعتماد کرده و برای نظردادن وارد طلافروشی می‌شدند.

مرد جوان اما با برداشتن قطعه‌ای طلا خود را به پشت ویترین می‌رساند و در چشم برهم زدنی ناپدید می‌شد. متهم که به این شیوه برای زنان زیادی دردسر درست کرده بود سرانجام به دام پلیس افتاد.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، عصر روز 25 مرداد ماه امسال بود که صاحب یکی از طلافروشی‌های پاساژ 15 خرداد در بازار Store تهران به مأموران کلانتری 113 بازار خبر داد که همدست یک سارق را داخل مغازه‌اش دستگیر کرده است. وقتی مأموران پلیس در محل حاضر شدند صاحب طلافروشی زن جوانی را به آنها تسلیم کرد. او گفت: لحظاتی قبل این زن همراه مردی حدوداً 40‌ساله وارد مغازه‌ام شد. آن مرد گفت که قصد خرید یک دستبند یا گردنبند به قیمت 4 یا 5 میلیون تومان را دارد.
من هم چند دستبند مقابل آنها گذاشتم. در حال وزن کردن یکی از دستبندها بودم که آن مرد یکی از دستبندها را که 4 و نیم میلیون تومان قیمت داشت، برداشت و مغازه را ترک کرد. برای یک لحظه او را پشت ویترین دیدم، اما ناگهان غیبش زد. من فکر می‌کردم که آن مرد، شوهر این زن است. وقتی درباره او سؤال کردم، گفت که اصلاً آن مرد را نمی‌شناسد. من حرفش را باور نکردم به خاطر همین به پلیس زنگ زدم و حالا از این زن شکایت دارم. 
بعد از مطرح شدن شکایت، مأموران پلیس زن جوان را بازداشت کردند و پرونده برای رسیدگی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد. زن جوان وقتی مورد تحقیق قرار گرفت در توضیح ماجرا گفت: آن روز برای خرید به بازار رفته بودم که ناگهان مردی جوان مقابلم قرار گرفت. او گفت که قصد خرید طلا برای مادرش را دارد. گفت که مادرش پیر و ناتوان است. به من التماس کرد که همراهش به مغازه طلافروشی که همان جا بود، بروم و در خرید طلا به او کمک کنم. وقتی با التماس‌هایش مواجه شدم دلم به رحم آمد و با او همراه شدم. وقتی وارد شدیم درخواست دستبند داد و فروشنده هم چهار دستبند روی پیشخوان گذاشت. آن مرد از فروشنده خواست که قیمت هر کدام از دستبندها را به او اعلام کند. فروشنده هم مشغول وزن کردن دستبندها شد که آن مرد در چشم برهم زدنی یکی از دستبندها را برداشت و از مغازه بیرون رفت. زن جوان گفت: من آن مرد را نمی‌شناسم و خودم هم از او شکایت دارم. 
شکایت‌های مشابه
تحقیقات درباره پرونده در جریان بود تا اینکه گزارش‌های مشابهی به مأموران پلیس اعلام شد. همه شاکیان به پلیس اعلام کرده بودند که مردی حدوداً 40‌ساله همراه زنان جوان وارد طلافروشی شده و به همین شیوه اقدام به سرقت Stealing طلا کرده است. مشخصاتی که شاکیان از سارق طلا به پلیس داده بودند حکایت از این داشت که متهم همان سارق تحت تعقیب پلیس است.
ماجرا از زبان یک شاکی دیگر
یکی از شاکیان در توضیح ماجرا گفت: من برای خرید لوازم آشپزخانه به خیابان ناصر خسرو رفته بود. در حال عبور بودم که مردی خودش را به من رساند و گفت که مادرش به تازگی از سفر زیارتی برگشته و می‌خواهد برایش دستبند طلا بخرد. او با التماس از من خواست برای خرید به او کمک کنم که برای رضای خدا درخواستش را قبول کردم. او من و فروشنده طلا را فریب داد و با سرقت دستبندی گرانقیمت فرار Escape کرد و من حالا گرفتار شده‌ام. 
شناسایی متهم
در حالی که هر روز شکایت‌های تازه‌ای به پلیس گزارش می‌شد مأموران پلیس با بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند که چهره متهم را شناسایی کنند. بعد از به دست آمدن تصویر متهم بود که زنان فریب خورده و صاحبان طلافروشی آن مرد را به عنوان سارق طلا شناسایی کردند. 
بازگشت سارق به محل سرقت
در شاخه دیگری از تحقیقات، تصویر متهم در اختیار طلافروشی‌های بازار قرار گرفت تا در صورت مشاهده متهم پلیس را از ماجرا با خبر کنند. بررسی‌ها در این باره جریان داشت تا اینکه عصر روز شنبه، چهارم آبان‌ماه یکی از طلافروشان پاساژ 15خرداد که متهم اولین سرقت خود را در آنجا رقم زده بود به مأموران پلیس خبر داد که سارق به همان شیوه قصد سرقت طلا دارد. بعد از این تماس بود که مأموران پلیس به سرعت خود را به محل رسانده و متهم را بازداشت کردند.
اعتراف به سرقت‌های طلایی
متهم در اولین بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد و تأیید کرد که زنان فریب خورده نقشی در اجرای سرقت‌ها نداشته‌اند. سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی قاضی صادر شده و کسانی که به این شیوه در دام متهم گرفتار شده‌اند، می‌توانند برای طرح شکایت به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان پانزدهم خرداد – جنب کلانتری 113 بازار مراجعه کنند. 

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۷۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت دوچرخه از چند محله و آپارتمان در سطح شهر کرمان، ماموران کلانتری ۲۱ با بررسی میدانی محل وقوع سرقت‌ها و تجسس‌های بعدی، متهم دخیل در این سرقت‌ها را شناسایی و این فرد را هنگام پرسه زدن در یکی از محله‌های شهر دستگیر کردند.

وی افزود: این متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به انجام ۲۳ فقره سرقت دوچرخه و فروش آن‌ها به یک مالخر اعتراف کرد که در ادامه طی هماهنگی قضائی، ماموران فرد مالخر را نیز در مخفیگاهش غافلگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان تصریح کرد: فرد مالخر نیز به خرید و فروش ۲۳ دستگاه دوچرخه سرقتی اقرار کرد که شمار زیادی از این دوچرخه‌ها کشف و با تحویل آنان به مال باختگانی که عمدتا کودک و نوجوان بودند، باعث خوشحالی مجدد آنان شدیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • متهم به ۴۶ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد
  • ترفند وحشتناک این متهم برای اخاذی از زنان در اینستاگرام ؛ جزئیات ماجرا را ببینید | ویدئو
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • قتل هولناک پدر به دست دختر جوان | همکاری ۲ پسر در اجرای نقشه قتل | متهم: پدرم با زندگی من در خانه مجردی مخالف بود!
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • راز مرگ پسر ۲۲ ساله گمشده برملا شد