Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پس از گذشت ده‌ها سال از ترور «جان اف کندي» رئيس جمهور سابق آمريکا، آرشيو ملي آمريکا 2891 سند مربوط به اين پرونده را منتشر کرد.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان، پايگاه دبکافايل طي گزارشي نوشت: روز جمعه 27 اکتبر آرشيو ملي آمريکا 2891 سند مربوط به ترور جان اف‌کندي در سال 1963 را پس از ده‌ها سال منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبکا مي‌نويسد هزاران سند که پيش از اين از دسترس مردم آمريکا دور نگه داشته شده و بخشي از آنها اسناد سازمان سيا، اف.بي.آي و ديگر سازمان‌هاي آمريکا بوده است هيچ مدرک جديدي در تأييد اين مطلب که روسيه و يا يک سازمان جنايي «لي هاروي اسوالد» را براي ترور رئيس جمهور آمريکا مأمور کرده است، ارائه نداد.
در ادامه اين گزارش آمده است: اين احتمال وجود دارد که برخي از شواهد گمشده در اطلاعات طبقه‌بندي شده‌اي که هنوز منتشر نشده‌اند يافت شود که دست داشتن روسيه در اين ترور را نشان دهد.
اين پايگاه خبري مي‌نويسد: اکنون اين مسئله آشکار شده است که تنها 30 دقيقه پيش از وقوع اين قتل يک فرد ناشناس با يکي از روزنامه‌هاي محلي انگليس تماس گرفته و هشدار داده که اين روزنامه خود را براي اخباري بسيار مهم آماده کند. آيا MI6 اين تماس ناشناس را پيگيري کرده است؟ و اگر اين کار را انجام داده نتايج تحقيقات چه بوده است؟
بر اساس اين گزارش رئيس جمهور 46 ساله آمريکا، توسط لي هاروي اسوالد که از نظاميان سابق نيروي دريايي آمريکا بوده به قتل رسيده و کميسيون «وارن» که چند روز بعد از اين حادثه تشکيل شد در پايان تحقيقات خود اعلام کرده که هاروي اسوالد به تنهايي اقدام به اين عمل کرده است اما با اين حال گروهي از مردم آمريکا توضيحات رسمي درباره قتل کندي را نمي‌پذيرند.
کارشناسان بر اين عقيده هستند که انتشار مجموعه تازه اسناد مربوط به قتل کندي که حدود پنج ميليون پرونده و مدرک برآورد شده، تا مدتها به بحث‌ها درباره اين حادثه دامن خواهد زد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی آر تی عربی، بشار اسد در مصاحبه تلویزیونی اظهار داشت آمریکا در رأس غرب از درگیری بین فلسطین و اسرائیل بهره می‌برد و هرج و مرج روزافزون را زیر نظر دارد. 

رئیس جمهور سوریه گفت «وقتی که می‌گوییم آمریکا‏، مقصودمان کل غرب است، زیرا غرب کاملا تحت تسلط آمریکا است. آمریکا از هر درگیری استفاده می‌کند، سپس کنار می‌ایستد و هرج و مرج روزافزون را مشاهده می‌کند و در انتظار لحظه‌ای است که بتواند ضربه قاطعانه را وارد کند.»

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد آمریکایی‌ها از هر درگیری استفاده می‌کنند. به گفته وی، سیاست آمریکا مبتنی بر اصل «تفرقه بینداز و حکومت کن» است.

بشار اسد همچنین گفت «این روش آنها برای همینه و البته نوعی باج خواهی است. چنین رفتاری غیر اخلاقی است. آمریکا هر نوع درگیری را به بیماری مزمن خطرناک مانند دیابت یا سرطان تبدیل می‌کند و معمولا طرف‌هایی که درگیر هستند، بهای درگیری را پرداخت می‌کنند.»

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد واشنگتن در قبال منافع کسانی که شرکای آن محسوب می‌شوند، اهمال کاری می‌کند و از دلار به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بهره می‌گیرد، زیرا همه کشور‌های جهان اکنون نگاهشان به سمت چین است. 

بشار اسد افزود «اکنون همه کشور‌های جهان از جمله غرب و آمریکای لاتین، شروع به توسعه روابط با چین کرده اند و این طبیعی است، زیرا آمریکا در قبال کسانی که فرض بر این است که شرکای آن باشند، نیز اهمال کاری می‌کند و به شکل گسترده از دلار به عنوان سلاحی برای اعمال فشار سیاسی بهره می‌گیرد.»

وی ادامه داد برای مثال، آمریکا به این موضوع اهتمامی ندارد که بالا رفتن نرخ بهره به افزایش تورم و در نتیجه افزایش سطح بیکاری در کشور‌های شریک آن منجر می‌شود. 

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد بسیاری از کشور‌ها اکنون به این نتیجه رسیده اند که آمریکا دوست آنها نیست و آن کشور‌هایی که خود را شریکی برای آمریکا می‌دانستند، به این نتیجه رسیده اند که واشنگتن حتی در غرب هم شرکایی ندارد. 
وی در ادامه گفت دوستی یا شراکت به معنای وجود منافع مشترک است، اما آمریکا فقط به منافع خاص خود اهتمام می‌ورزد. در نتیجه، امکان ندارد که روابط با این کشور باثبات یا امن باشد. 

بشار اسد تاکید کرد در غرب هیچ سیاستمداری باقی نمانده است که وی بخواهد با او گفتگو کند و نمی‌توان هیچ یک از آنها را مردان حکومت نامید. 

وی افزود «دیگر سیاستمداران معاصر به شکل راهبردی تفکر نمی‌کنند؛ بلکه مشکلات کنونی فراروی خود را حل می‌کنند و دیگر مسئول سخنان خود نیستند. اکنون اوضاع به گونه‌ای است که امکان دارد هر توافقنامه‌ای لغو شود و روز بعد، از زیر آن شانه خالی کنند. با توجه به مسائلی که بیان شد، قاطعانه می‌گویم در حال حاضر هیچ سیاستمداری در غرب وجود ندارد که بخواهم با وی گفتگو کنم. اکنون در غرب حتی یک سیاستمدار وجود ندارد که بتوان وی را مرد حکومت نامید. آنها از زمان رونالد ریگان رئیس جمهور اسبق آمریکا و مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق انگلیس ناپدید شده اند.»

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد «سرمایه داری به تدریج شروط خود را تحمیل می‌کند و کشور‌ها به شرکت‌ها و رؤسای کشور‌ها به رؤسای شرکت‌ها تبدیل شده اند. آنها بر اساس اقتصاد رفتار می‌کنند. امکان ادغام شرکت‌ها و به اسم سود، اجرای عملیات برای تسلط و ورشکسته کردن دیگران وجود دارد.»

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی رتبه ایران و پاکستان + فیلم
  • اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان جهاد دانشگاهی برای تسهیل در صدور اسناد
  • ۸۰ درصد از اراضی موقوفه تثبیت و مستند سازی شده است
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳