Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@11:31:56 GMT

تعطیل شدن برخی از پروژه‌های نیمه تمام شهری

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۹۱۵۱

تعطیل شدن برخی از پروژه‌های نیمه تمام شهری

ابوالفضل قناعتی گفت: حسابرسی‌ها در شورای شهر تهران به‌ صورت دقیق انجام شده و این طور نیست که در برخی از دوره‌ها تخلفات فاحش در نحوه حسابرسی‌ها صورت گرفته باشد.

وی افزود: در شورای چهارم شهر تهران به صورت شرکت به شرکت و معاونت به معاونت کار حسابرسی‌ها را انجام دادیم و هرگاه که تخلفی احصا شد در کمترین زمان ممکن به تخلف رسیدگی و مقدمات برخورد با متخلفان فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در خصوص موضوعات مطرح شده از سوی شهردار پایتخت در رابطه با هزینه‌های فاقد صورت گرفته در دوره شورای سوم شهر تهران اظهار کرد: محمدعلی نجفی، شهردار تهران پیش از این اعلام کرده بود که تنها طی دو سال و زمانی که محمود احمدی‌نژاد شهردار تهران بوده، هزینه‌های فاقد در شهرداری بسیار قابل توجه بوده و پس از آن اعلام شد که رئیس وقت شورای شهر اجازه بررسی این تخلفات در صحن علنی شورای شهر را نداده است.

تخلفات مالی در سال‌های گذشته شهرداری قابل توجه نبوده است

قناعتی ادامه داد: بدون شک تخلفات مالی گسترده در ادوار مختلف صورت نگرفته و اگر چنین شده باشد بدون شک نمایندگان مردم تهران به این تخلفات رسیدگی کرده‌اند.

وی در خصوص قوانین تعیین‌شده به منظور مردود اعلام کردن حسابرسی‌ها در شهرداری تهران تصریح کرد: براساس قانون، چارچوب و ضوابطی تعیین شده که هرگاه اعضای شورای شهر با تخلفات مالی گسترده مواجه شوند می‌توانند حسابرسی را مردود علام کرده و درخواست بررسی مجدد را ارائه دهند.

شورای پنجم به موضوع هزینه‌های فاقد ورود پیدا نمی‌کند

عضو سابق هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون بررسی هزینه‌های فاقد طی سال‌های ۸۲ تا ۸۴ در شورای پنجم شهر تهران اذعان کرد: شهردار تهران اعلام کرده که طی سال‌های ۸۲ تا ۸۴، رقمی معادل ۳۲ میلیارد تومان هزینه فاقد صورت گرفته است، اما شورای شهر به دلیل تصمیم رئیس وقت شورا، به این موضوع نپرداخته است.

قناعتی تاکید کرد: بدون شک در این برهه زمانی، اعضای شورای پنجم شهر تهران به موضوع هزینه‌های فاقد در سال‌های دور نپرداخته، زیرا برنامه‌های مهم تری در شهر تهران وجود دارد که لازم است به آن‌ها پرداخته شود.

وی بیان کرد: نپرداختن به موضوع هزینه‌های فاقد آنطور که اکنون مطرح می‌شود نبوده و این موضوع ماجرای خاصی نداشته است.

هیچ مقام مسئولی اجازه اظهار نظر در رابطه با املاک نجومی را ندارد

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوعات مطرح شده پیرامون املاک نجومی و ارائه این املاک به برخی از افراد اظهار کرد: پیش از این از سوی مقامات قوه قضائیه اعلام شد که تا بررسی نهایی نتایج پرونده املاک نجومی، هیچ مقام مسئولی اجازه اظهار نظر و ارائه اطلاعات در رابطه با املاک نجومی را ندارد.

قناعتی ادامه داد: در شرایطی که به‌طور صریح اعلام شده که مسئولان نباید در رابطه با واگذاری املاک نجومی به برخی افراد در شهرداری اظهارنظر کنند، اما شهردار تهران از برخی زوایای پنهان املاک نجومی خبر داده است.

وی با دعوت اعضای شورای پنجم شهر تهران و مسئولان شهرداری پایتخت به رعایت قوانین و مقررات خاطرنشان کرد: مسئولان شهرداری و شورای شهر را به رعایت قانون دعوت کرده و از آن‌ها درخواست می‌کنم که اجازه دهند مسئولان قوه قضائیه بررسی‌های خود در رابطه با املاک نجومی را به اتمام برسانند.

مسئولان شهری اطلاعات مرتبط با املاک نجومی را در اختیار قوه قضائیه قرار دهند

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به درخواست صورت گرفته از متولیان شهر تهران مبنی بر ارائه اطلاعات مرتبط با املاک نجومی به مسئولان قوه قضائیه اظهار کرد: پیش از این از سوی مسئولان قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور از متولیان شهر و اعضای شورا درخواست شده بود که اگر اطلاعات جدیدی در رابطه با املاک نجومی دارند این اطلاعات را در اختیار قوه قضائیه قرار دهند.

قناعتی افزود: بدون شک بسیاری از اطلاعات اکنون در اختیار مسئولان قوه قضائیه قرار داشته، اما کوچکترین سرنخی نیز می‌تواند در این پرونده به مسئولان قوه در شفاف‌سازی موضوعات کمک کند.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از مباحث مطرح شده پیرامون تخلف برخی از مسئولان شهری در پرونده املاک نجومی تصریح کرد: هنوز جرم بسیاری از افرادی که اسامی آن‌ها در پرونده املاک نجومی مطرح شده بود به اثبات نرسیده و مجرم اعلام کردن این افراد به هیچ وجه اتفاق پسندیده‌ای نیست.

مصوبه جدیدی در شورای شهر تهران به تصویب نمی‌رسد

وی در خصوص دستورجلسات شورای پنجم شهر تهران اذعان کرد: تنها یکی از وظایف اعضای شورای شهر پیگیری نقاط ضعف شورا‌های قبلی بوده و در موارد دیگر شورا باید به منظور رفع نیاز‌های شهر برنامه‌ریزی کند.

قناعتی ادامه داد: متأسفانه اکنون شاهد هستیم که شورای پنجم تمام وقت خود را صرف مشخص کردن ضعف‌های مصوبات قبلی شورا کرده و هیچ مصوبه جدیدی در پارلمان پایتخت به تصویب نمی‌رسد.

لزوم پرداختن مدیریت شهری به موضوع آلودگی هوا

عضو سابق هیئت رئیسه شورای شهر تهران در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های باقیمانده در شورای شهر پایتخت تصریح کرد: در شرایطی که وارد فصل سرما می‌شویم برنامه‌ریزی برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک در شهر تهران باید به اولویت نخست نمایندگان مردم در شورا تبدیل شود، اما متأسفانه در این رابطه تاکنون برنامه‌ریزی خاصی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در شورای چهارم شهر تهران نیز مصوبات متعددی در راستای کاهش آلودگی هوای پایتخت داشتیم، اما به این خاطر که اجرای این مصوبات نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی بود و آن زمان دولت با شهرداری چندان همسو نبودند، آنطور که باید در این حوزه موفق نبودیم.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارتباط مطلوب مسئولان شهرداری با سران دولت اظهار کرد: مسئولان شهرداری که ادعا می‌کنند از جنس دولت بوده و رابطه نزدیکی با مسئولان دولت دارند باید در شرایط بحرانی کنونی درخواست دریافت اتوبوس‌های جدید را ارائه کرده و برای شهرتهران اتوبوس جدید تحویل بگیرند.

طرح مشکلات خط ۷ مترو، پاک کردن صورت مسئله است

وی در رابطه با موضوعات مطرح شده پیرامون مشکلات خط ۷ متروی شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که برخی افراد با طرح مشکلات خط ۷ متروی تهران به نوعی صورت مسئله که همان اتمام خطوط باقیمانده مترو است را پاک کرده و به دنبال این موضوع هستند که به طور کلی شرایط متروی شهر تهران را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند.

قناعتی تأکید کرد: تعطیل کردن خط ۷ متروی تهران هنر نیست و مسئولان فعلی شورای شهر تهران باید برای رفع مشکلات این خط برنامه‌ریزی کنند.

تعطیل شدن برخی از پروژه‌های نیمه تمام شهری

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران از تعطیل شدن برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام شهر تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر گزارش شده که برخی از پروژه‌های نیمه تمام شهر تهران تعطیل و برای اتمام پروژه‌هایی که مبالغ قابل توجهی اعتبار صرف احداث آن‌ها شده، اقدامی نمی‌شود.

وی بیان کرد: ساخته نشدن پروژه‌های ناتمام سبب مستهلک شدن بنا شده و تعداد قابل توجهی کارگر و نیروی متخصص بیکار می‌شوند.

قناعتی با بیان اینکه بدون شک واگذاری کار اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام به آینده، هزینه‌های سنگینی را برای شهرداری تهران به دنبال خواهد داشت تصریح کرد: هر چقدر که شاهد گذر زمان در احداث پروژه‌های نیمه تمام شهری باشیم بدون شک هزینه‌های احداث این پروژه‌ها نیز افزایش می‌یابد و در نهایت شهرداری توان اتمام پروژه‌ها را نخواهد داشت.

احیای بافت فرسوده در دستور کار شهرداری قرار گیرد

عضو سابق هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اقدامات شهرداری در حوزه بافت‌های فرسوده تصریح کرد: اکنون که شاهد هستیم مقدمات حضور شهردار تهران در دولت فراهم شده است باید رایزنی‌هایی به منظور نوسازی بافت فرسوده در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: حجم قابل توجهی از مناطق شهر تهران را بافت‌های فرسوده تشکیل داده و نیاز است برای نوسازی این بافت و یا احیای مجدد آن، برنامه‌ریزی شود.

۵ هزار اتوبوس گازسوز و دیزلی در انتظار اورهال

قناعتی با ارائه آماری از تعداد اتوبوس‌های گازسوز و دیزلی شهرتهران خاطرنشان کرد: ۳ هزار اتوبوس گازسوز و ۲ هزار اتوبوس دیزلی در شهر تهران در حال تردد بوده که اکنون زمان اورهال کردن آن‌ها سر رسیده است.

عضو سابق هیئت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: ۴ سال قبل با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای هر اتوبوس مبلغ ۳۵ میلیون تومان در نظر گرفته شد و در طرح اورهال کردن اتوبوس‌ها شاهد نوسازی ۳ هزار اتوبوس در شهر تهران بودیم.

وی اظهارکرد: در این برهه زمانی باید برای ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی و یا اورهال کردن اتوبوس‌هایی که سن فرسودگی آن‌ها فرا رسیده برنامه ریزی شده و این اقدام در دستور بررسی اعضای شورای شهر قرار گیرد.

باقی ماندن ۵۰ طرح و لایحه در شورای شهر

قناعتی در خصوص طرح‌های باقی مانده از شورای چهارم شهر تهران خاطرنشان کرد: برخی طرح‌ها و لوایح در شورای چهارم شهر تهران به سرانجام نرسیده بود و اعضای شورای شهر تهران موظف هستند که رسیدگی به این طرح‌ها را در دستور کار قرار دهند.

عضو سابق هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر اعضای شورای شهر قصد تصویب تمام طرح‌ها و لوایح را هم نداشته باشند، اما موظف هستند به موضوعات باقی مانده، در کمیسیون‌های تخصصی خود بپردارند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد طرح و لایحه از شورای چهارم شهر تهران باقی مانده است اذعان کرد: حدود ۵۰ طرح و لایحه در شورای شهر تهران باقی مانده بود و برخی از این طرح‌ها و لوایح، موضوعاتی بود که اعضا مدت زمان زیادی را به آن‌ها اختصاص داده بودند.

قناعتی در خصوص انتقادات مطرح شده به برخی از طرح‌ها و لوایح موجود در شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: پیش از مطرح شدن یک طرح یا لایحه در شورای شهر تهران، کمیسیون‌های تخصصی زمان زیادی را صرف بررسی موضوع می‌کنند و نمی‌توان به یکباره طرح‌ها و لوایح باقی مانده را نادیده گرفت.

کاهش سرفاصله قطار‌های مترو الزامی است

عضو سابق هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش واگن‌های مترو تهران اذعان کرد: آنطور که مسئولان شرکت بهره برداری مترو تهران اعلام کرده اند، قرار است واگن‌های جدید وارد ناوگان حمل و نقل ریلی شهر تهران شوند.

وی تاکید کرد: در این شرایط بدون شک وضعیت سرفاصله قطار‌ها در خطوطی که مسافر زیادی دارند تا حدود زیادی بهبود یافته و مشکلات در این زمینه کمتر می‌شود.

قناعتی با اشاره به اعتراضات شهروندان از سرفاصله نسبتا زیاد قطار‌ها در برخی از خطوط مترو تهران تصریح کرد: در برخی از خطوطی که به تازگی افتتاح شده اند، سرفاصله قطار‌های مترو نسبتا زیاد است و در این شرایط شهروندان نسبت به وضعیت اعتراضاتی را مطرح می‌کنند.

عضو سابق هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که واگن‌های جدید وارد این خطوط شده تا کار جا به جایی شهروندان با سهولت بیشتری انجام شود.

حمل و نقل عمومی باید با محوریت مترو توسعه یابد

وی با تاکید بر لزوم توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت مترو اذعان کرد: یکی از موضوعاتی که از سال‌های گذشته تاکنون به آن پرداخته شده، توسعه حمل و نقل عمومی است، اما در این راستا نیز باید به بهره مندی از حمل و نقل عمومی با محوریت مترو توجه شود.

قناعتی بیان کرد: تا زمانی که شهروندان تهرانی برای مسیر‌های کوتاه خود نیز از خودور‌های شخصی استفاده می‌کنند، مشکل ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران به قوت خود باقی خواهد ماند.

اخذ عوارض از خودرو‌های شخصی در بسیاری از کلانشهر‌های دنیا

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با مباحث مطرح شده پیرامون اخذ عوارض از خودور‌های شخصی برای تردد در ساعات پیک تصریح کرد: شهرداری تهران اگر به دنبال اخذ عوارض از خودرو‌هایی است که در ساعات پیک، در سطح شهر تهران تردد می‌کنند باید برنامه جامعی را طراحی کرده و در این برنامه باید از نظرات کارشناسان بهره گرفته شود.

وی تاکید کرد: بدون شک این طرح در بسیاری از کلانشهر‌های دنیا نیز اجرایی می‌شود و رانندگانی که با خودرو شخصی خود اقدام به تردد در سطح شهر می‌کنند باید تفاوتی با سایر شهروندان داشته باشند.

قناعتی با بیان اینکه " فراهم کردن امکانات، لازمه اجرایی شدن شعار حذف خودرو‌های تک سرنشین است" اظهارکرد: اگر بحث حذف خودرو‌های تک سرنشین از سطح شهر تهران را مطرح می‌کنیم باید به این موضوع توجه داشته باشیم که لازمه این کار، توسعه حمل و نقل عمومی است.

عضو سابق هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: تا زمانی که شهروندان برای استفاده از اتوبوس دقایق زیادی را در صف منتظر بمانند و در مترو با فشردگی زیاد همراه شوند، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به اولویت آن‌ها تبدیل نشده و استقبالی از این وسایل نمی‌کنند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان اینتر به زودی با طارمی دیدار می‌کنند

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از برخی رسانه‌های ایتالیایی به نقل از MSN؛ قرار بود مهدی طارمی در تست پزشکی تیم فوتبال اینتر میلان حضور پیدا کند، اما روند قراردادی او با باشگاه پورتو به شکلی بود که تا کنون این اتفاق نیفتاده است.   باشگاه اینتر اصرار دارد تمام برنامه‌های نقل و انتقالاتی طبق برنامه زمانبندی پیش برود و مهدی طارمی باید به زودی در تست پزشکی اینتر شرکت کند. بعد از قهرمانی اینتر در سری آ ایتالیا مسئولان این باشگاه قصد دارند در دیدار حضوری با طارمی در مورد زمان حضور او در این باشگاه گفتگو کنند و توافق نهایی را انجام دهند.   زیلنسکی نیز دیگر خرید باشگاه اینتر است که‌ای روال زمانبندی در مورد او و تمام خرید‌های اینتر انجام خواهد شد. مهدی طارمی با حضور در باشگاه اینتر سالانه ۳.۵ میلیون یورو خواهد بود و ۲ ساله وقابل تمدید تا یکسال است.

دیگر خبرها

  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • پروژه‌های نیمه تمام راهسازی دشتستان تکمیل می شوند
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • مسئولان اینتر به زودی با طارمی دیدار می‌کنند
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • رگبار شدید باران در استان تهران/ افزایش دما در تمام نقاط کشور