Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو سابق هيئت رئيسه شوراي شهر تهران در رابطه با هزينه‌هاي فاقد در سال‌هاي دور شهرداري تهران و املاک نجومي توضيحاتي را ارائه کرد.
ابوالفضل قناعتي در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان گفت: حسابرسي‌ها در شوراي شهر تهران به‌ صورت دقيق انجام شده و اين طور نيست که در برخي از دوره‌ها تخلفات فاحش در نحوه حسابرسي‌ها صورت گرفته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در شوراي چهارم شهر تهران به صورت شرکت به شرکت و معاونت به معاونت کار حسابرسي‌ها را انجام داديم و هرگاه که تخلفي احصا شد در کمترين زمان ممکن به تخلف رسيدگي و مقدمات برخورد با متخلفان فراهم شد.
عضو سابق شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص موضوعات مطرح شده از سوي شهردار پايتخت در رابطه با هزينه‌هاي فاقد صورت گرفته در دوره شوراي سوم شهر تهران اظهار کرد: محمدعلي نجفي، شهردار تهران پيش از اين اعلام کرده بود که تنها طي دو سال و زماني که محمود احمدي‌نژاد شهردار تهران بوده، هزينه‌هاي فاقد در شهرداري بسيار قابل توجه بوده و پس از آن اعلام شد که رئيس وقت شوراي شهر اجازه بررسي اين تخلفات در صحن علني شوراي شهر را نداده است.
تخلفات مالي در سال‌هاي گذشته شهرداري قابل توجه نبوده است
قناعتي ادامه داد: بدون شک تخلفات مالي گسترده در ادوار مختلف صورت نگرفته و اگر چنين شده باشد بدون شک نمايندگان مردم تهران به اين تخلفات رسيدگي کرده‌اند.
وي در خصوص قوانين تعيين‌شده به منظور مردود اعلام کردن حسابرسي‌ها در شهرداري تهران تصريح کرد: براساس قانون، چارچوب و ضوابطي تعيين شده که هرگاه اعضاي شوراي شهر با تخلفات مالي گسترده مواجه شوند مي‌توانند حسابرسي را مردود علام کرده و درخواست بررسي مجدد را ارائه دهند.
شوراي پنجم به موضوع هزينه‌هاي فاقد ورود پيدا نمي‌کند
عضو سابق هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص مباحث مطرح شده پيرامون بررسي هزينه‌هاي فاقد طي سال‌هاي 82 تا 84 در شوراي پنجم شهر تهران اذعان کرد: شهردار تهران اعلام کرده که طي سال‌هاي 82 تا 84، رقمي معادل 32 ميليارد تومان هزينه فاقد صورت گرفته است، اما شوراي شهر به دليل تصميم رئيس وقت شورا، به اين موضوع نپرداخته است.
قناعتي تاکيد کرد: بدون شک در اين برهه زماني، اعضاي شوراي پنجم شهر تهران به موضوع هزينه‌هاي فاقد در سال‌هاي دور نپرداخته، زيرا برنامه‌هاي مهم تري در شهر تهران وجود دارد که لازم است به آن‌ها پرداخته شود.
وي بيان کرد: نپرداختن به موضوع هزينه‌هاي فاقد آنطور که اکنون مطرح مي‌شود نبوده و اين موضوع ماجراي خاصي نداشته است.
هيچ مقام مسئولي اجازه اظهار نظر در رابطه با املاک نجومي را ندارد
عضو سابق شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به موضوعات مطرح شده پيرامون املاک نجومي و ارائه اين املاک به برخي از افراد اظهار کرد: پيش از اين از سوي مقامات قوه قضائيه اعلام شد که تا بررسي نهايي نتايج پرونده املاک نجومي، هيچ مقام مسئولي اجازه اظهار نظر و ارائه اطلاعات در رابطه با املاک نجومي را ندارد.
قناعتي ادامه داد: در شرايطي که به‌طور صريح اعلام شده که مسئولان نبايد در رابطه با واگذاري املاک نجومي به برخي افراد در شهرداري اظهارنظر کنند، اما شهردار تهران از برخي زواياي پنهان املاک نجومي خبر داده است.
وي با دعوت اعضاي شوراي پنجم شهر تهران و مسئولان شهرداري پايتخت به رعايت قوانين و مقررات خاطرنشان کرد: مسئولان شهرداري و شوراي شهر را به رعايت قانون دعوت کرده و از آن‌ها درخواست مي‌کنم که اجازه دهند مسئولان قوه قضائيه بررسي‌هاي خود در رابطه با املاک نجومي را به اتمام برسانند.
مسئولان شهري اطلاعات مرتبط با املاک نجومي را در اختيار قوه قضائيه قرار دهند
عضو سابق شوراي شهر تهران با اشاره به درخواست صورت گرفته از متوليان شهر تهران مبني بر ارائه اطلاعات مرتبط با املاک نجومي به مسئولان قوه قضائيه اظهار کرد: پيش از اين از سوي مسئولان قوه قضائيه و سازمان بازرسي کل کشور از متوليان شهر و اعضاي شورا درخواست شده بود که اگر اطلاعات جديدي در رابطه با املاک نجومي دارند اين اطلاعات را در اختيار قوه قضائيه قرار دهند.
قناعتي افزود: بدون شک بسياري از اطلاعات اکنون در اختيار مسئولان قوه قضائيه قرار داشته، اما کوچکترين سرنخي نيز مي‌تواند در اين پرونده به مسئولان قوه در شفاف‌سازي موضوعات کمک کند.
عضو سابق شوراي اسلامي شهر تهران با انتقاد از مباحث مطرح شده پيرامون تخلف برخي از مسئولان شهري در پرونده املاک نجومي تصريح کرد: هنوز جرم بسياري از افرادي که اسامي آن‌ها در پرونده املاک نجومي مطرح شده بود به اثبات نرسيده و مجرم اعلام کردن اين افراد به هيچ وجه اتفاق پسنديده‌اي نيست.
مصوبه جديدي در شوراي شهر تهران به تصويب نمي‌رسد
وي در خصوص دستورجلسات شوراي پنجم شهر تهران اذعان کرد: تنها يکي از وظايف اعضاي شوراي شهر پيگيري نقاط ضعف شورا‌هاي قبلي بوده و در موارد ديگر شورا بايد به منظور رفع نياز‌هاي شهر برنامه‌ريزي کند.
قناعتي ادامه داد: متأسفانه اکنون شاهد هستيم که شوراي پنجم تمام وقت خود را صرف مشخص کردن ضعف‌هاي مصوبات قبلي شورا کرده و هيچ مصوبه جديدي در پارلمان پايتخت به تصويب نمي‌رسد.
لزوم پرداختن مديريت شهري به موضوع آلودگي هوا
عضو سابق هيئت رئيسه شوراي شهر تهران در خصوص مهم‌ترين برنامه‌هاي باقيمانده در شوراي شهر پايتخت تصريح کرد: در شرايطي که وارد فصل سرما مي‌شويم برنامه‌ريزي براي کاهش آلودگي هوا و ترافيک در شهر تهران بايد به اولويت نخست نمايندگان مردم در شورا تبديل شود، اما متأسفانه در اين رابطه تاکنون برنامه‌ريزي خاصي صورت نگرفته است.
وي ادامه داد: در شوراي چهارم شهر تهران نيز مصوبات متعددي در راستاي کاهش آلودگي هواي پايتخت داشتيم، اما به اين خاطر که اجراي اين مصوبات نيازمند همکاري تمام دستگاه‌هاي اجرايي بود و آن زمان دولت با شهرداري چندان همسو نبودند، آنطور که بايد در اين حوزه موفق نبوديم.
عضو سابق شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به ارتباط مطلوب مسئولان شهرداري با سران دولت اظهار کرد: مسئولان شهرداري که ادعا مي‌کنند از جنس دولت بوده و رابطه نزديکي با مسئولان دولت دارند بايد در شرايط بحراني کنوني درخواست دريافت اتوبوس‌هاي جديد را ارائه کرده و براي شهرتهران اتوبوس جديد تحويل بگيرند.
طرح مشکلات خط 7 مترو، پاک کردن صورت مسئله است
وي در رابطه با موضوعات مطرح شده پيرامون مشکلات خط 7 متروي شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد هستيم که برخي افراد با طرح مشکلات خط 7 متروي تهران به نوعي صورت مسئله که همان اتمام خطوط باقيمانده مترو است را پاک کرده و به دنبال اين موضوع هستند که به طور کلي شرايط متروي شهر تهران را به گونه‌اي ديگر جلوه دهند.
قناعتي تأکيد کرد: تعطيل کردن خط 7 متروي تهران هنر نيست و مسئولان فعلي شوراي شهر تهران بايد براي رفع مشکلات اين خط برنامه‌ريزي کنند.
تعطيل شدن برخي از پروژه‌هاي نيمه تمام شهري
عضو سابق شوراي اسلامي شهر تهران از تعطيل شدن برخي از پروژه‌هاي نيمه‌تمام شهر تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر گزارش شده که برخي از پروژه‌هاي نيمه تمام شهر تهران تعطيل و براي اتمام پروژه‌هايي که مبالغ قابل توجهي اعتبار صرف احداث آن‌ها شده، اقدامي نمي‌شود.
وي بيان کرد: ساخته نشدن پروژه‌هاي ناتمام سبب مستهلک شدن بنا شده و تعداد قابل توجهي کارگر و نيروي متخصص بيکار مي‌شوند.
قناعتي با بيان اينکه بدون شک واگذاري کار اتمام پروژه‌هاي نيمه‌تمام به آينده، هزينه‌هاي سنگيني را براي شهرداري تهران به دنبال خواهد داشت تصريح کرد: هر چقدر که شاهد گذر زمان در احداث پروژه‌هاي نيمه تمام شهري باشيم بدون شک هزينه‌هاي احداث اين پروژه‌ها نيز افزايش مي‌يابد و در نهايت شهرداري توان اتمام پروژه‌ها را نخواهد داشت.
احياي بافت فرسوده در دستور کار شهرداري قرار گيرد
عضو سابق هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص اقدامات شهرداري در حوزه بافت‌هاي فرسوده تصريح کرد: اکنون که شاهد هستيم مقدمات حضور شهردار تهران در دولت فراهم شده است بايد رايزني‌هايي به منظور نوسازي بافت فرسوده در دستور کار قرار گيرد.
وي افزود: حجم قابل توجهي از مناطق شهر تهران را بافت‌هاي فرسوده تشکيل داده و نياز است براي نوسازي اين بافت و يا احياي مجدد آن، برنامه‌ريزي شود.
5 هزار اتوبوس گازسوز و ديزلي در انتظار اورهال
قناعتي با ارائه آماري از تعداد اتوبوس‌هاي گازسوز و ديزلي شهرتهران خاطرنشان کرد: 3 هزار اتوبوس گازسوز و 2 هزار اتوبوس ديزلي در شهر تهران در حال تردد بوده که اکنون زمان اورهال کردن آن‌ها سر رسيده است.
عضو سابق هيئت رئيسه شوراي شهر تهران ادامه داد: 4 سال قبل با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته براي هر اتوبوس مبلغ 35 ميليون تومان در نظر گرفته شد و در طرح اورهال کردن اتوبوس‌ها شاهد نوسازي 3 هزار اتوبوس در شهر تهران بوديم.
وي اظهارکرد: در اين برهه زماني بايد براي ورود اتوبوس‌هاي جديد به ناوگان حمل و نقل عمومي و يا اورهال کردن اتوبوس‌هايي که سن فرسودگي آن‌ها فرا رسيده برنامه ريزي شده و اين اقدام در دستور بررسي اعضاي شوراي شهر قرار گيرد.
باقي ماندن 50 طرح و لايحه در شوراي شهر
قناعتي در خصوص طرح‌هاي باقي مانده از شوراي چهارم شهر تهران خاطرنشان کرد: برخي طرح‌ها و لوايح در شوراي چهارم شهر تهران به سرانجام نرسيده بود و اعضاي شوراي شهر تهران موظف هستند که رسيدگي به اين طرح‌ها را در دستور کار قرار دهند.
عضو سابق هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران افزود: اگر اعضاي شوراي شهر قصد تصويب تمام طرح‌ها و لوايح را هم نداشته باشند، اما موظف هستند به موضوعات باقي مانده، در کميسيون‌هاي تخصصي خود بپردارند.
وي در پاسخ به اين پرسش که چه تعداد طرح و لايحه از شوراي چهارم شهر تهران باقي مانده است اذعان کرد: حدود 50 طرح و لايحه در شوراي شهر تهران باقي مانده بود و برخي از اين طرح‌ها و لوايح، موضوعاتي بود که اعضا مدت زمان زيادي را به آن‌ها اختصاص داده بودند.
قناعتي در خصوص انتقادات مطرح شده به برخي از طرح‌ها و لوايح موجود در شوراي شهر تهران خاطرنشان کرد: پيش از مطرح شدن يک طرح يا لايحه در شوراي شهر تهران، کميسيون‌هاي تخصصي زمان زيادي را صرف بررسي موضوع مي‌کنند و نمي‌توان به يکباره طرح‌ها و لوايح باقي مانده را ناديده گرفت.
کاهش سرفاصله قطار‌هاي مترو الزامي است
عضو سابق هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور افزايش واگن‌هاي مترو تهران اذعان کرد: آنطور که مسئولان شرکت بهره برداري مترو تهران اعلام کرده اند، قرار است واگن‌هاي جديد وارد ناوگان حمل و نقل ريلي شهر تهران شوند.
وي تاکيد کرد: در اين شرايط بدون شک وضعيت سرفاصله قطار‌ها در خطوطي که مسافر زيادي دارند تا حدود زيادي بهبود يافته و مشکلات در اين زمينه کمتر مي‌شود.
قناعتي با اشاره به اعتراضات شهروندان از سرفاصله نسبتا زياد قطار‌ها در برخي از خطوط مترو تهران تصريح کرد: در برخي از خطوطي که به تازگي افتتاح شده اند، سرفاصله قطار‌هاي مترو نسبتا زياد است و در اين شرايط شهروندان نسبت به وضعيت اعتراضاتي را مطرح مي‌کنند.
عضو سابق هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران افزود: بايد به گونه‌اي برنامه ريزي شود که واگن‌هاي جديد وارد اين خطوط شده تا کار جا به جايي شهروندان با سهولت بيشتري انجام شود.
حمل و نقل عمومي بايد با محوريت مترو توسعه يابد
وي با تاکيد بر لزوم توسعه حمل و نقل عمومي با محوريت مترو اذعان کرد: يکي از موضوعاتي که از سال‌هاي گذشته تاکنون به آن پرداخته شده، توسعه حمل و نقل عمومي است، اما در اين راستا نيز بايد به بهره مندي از حمل و نقل عمومي با محوريت مترو توجه شود.
قناعتي بيان کرد: تا زماني که شهروندان تهراني براي مسير‌هاي کوتاه خود نيز از خودور‌هاي شخصي استفاده مي‌کنند، مشکل ترافيک و آلودگي هواي شهر تهران به قوت خود باقي خواهد ماند.
اخذ عوارض از خودرو‌هاي شخصي در بسياري از کلانشهر‌هاي دنيا
عضو هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران در رابطه با مباحث مطرح شده پيرامون اخذ عوارض از خودور‌هاي شخصي براي تردد در ساعات پيک تصريح کرد: شهرداري تهران اگر به دنبال اخذ عوارض از خودرو‌هايي است که در ساعات پيک، در سطح شهر تهران تردد مي‌کنند بايد برنامه جامعي را طراحي کرده و در اين برنامه بايد از نظرات کارشناسان بهره گرفته شود.
وي تاکيد کرد: بدون شک اين طرح در بسياري از کلانشهر‌هاي دنيا نيز اجرايي مي‌شود و رانندگاني که با خودرو شخصي خود اقدام به تردد در سطح شهر مي‌کنند بايد تفاوتي با ساير شهروندان داشته باشند.
قناعتي با بيان اينکه " فراهم کردن امکانات، لازمه اجرايي شدن شعار حذف خودرو‌هاي تک سرنشين است" اظهارکرد: اگر بحث حذف خودرو‌هاي تک سرنشين از سطح شهر تهران را مطرح مي‌کنيم بايد به اين موضوع توجه داشته باشيم که لازمه اين کار، توسعه حمل و نقل عمومي است.
عضو سابق هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران خاطرنشان کرد: تا زماني که شهروندان براي استفاده از اتوبوس دقايق زيادي را در صف منتظر بمانند و در مترو با فشردگي زياد همراه شوند، استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي به اولويت آن‌ها تبديل نشده و استقبالي از اين وسايل نمي‌کنند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های استان تهران ارزیابی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، هادی رحمتی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین جلسه از سلسله نشست‌های بررسی اقدامات شهرداری‌ها بر اساس گزارش‌های ارزیابی عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های شهرهای تابعه استان تهران خبر داد.

وی با بیان اینکه اولین جلسه با حضور شهردار، معاون و مدیران دوایر شهرداری دماوند برگزار شده است گفت: با توجه به اهمیت ارزیابی عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌ها در شهرستان‌های استان تهران، این جلسات با حضور شهردار و مدیران سایر شهرداری‌های استان نیز پیگیری خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران با تاکید بر ضرورت اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در شهرداری‌ها عنوان کرد: این ارزیابی‌ها با هدف ارتقا سطح کمی و کیفی و افزایش بهره‌وری شهرداری‌های استان انجام می‌شود.

کد خبر 6083892

دیگر خبرها

  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های استان تهران ارزیابی می‌شود
  • زمان مهاجرت ایرانیان ساکن ترکیه فرا رسید؟/ بحران اقتصادی در راه استانبول