Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- خواننده راک گفت: این روزها کارهایی منتشر می‌شود که از نظر من اشکال دارد شاید افراد زیادی مرا مورد هجمه قرار دهند اما واقعیت این است که من موزیسین هستم و فرق موسیقی خوب و بد را می‌فهمم.

امید غفاریان خرم نوازنده موسیقی در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره آخرین فعالیت های کاری خود گفت: مشغول رایزنی برای نشر و پخش آلبومم با نام "سیب آرزو" هستم و کارهای جدیدم را آهنگسازی و تنظیم می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو قطعه جدید به نام های سرکوب و تکرار ساخته ام که اگر بتوانیم این قطعات را به آلبوم اضافه کنیم
بسیار خوب می‌شود اما چنانچه این اتفاق رخ ندهد در آلبوم بعدی یا به‌عنوان تک ‌قطعه منتشرش می‌کنیم. در کنار این فعالیت به آموزش سازهای مختلف اعم از پیانو ، گیتار و تدریس تئوری های موسیقی و سولفژ مشغول هستم.


وی افزود: آلبوم "سیب آرزو" بدون اضافه شدن قطعات جدید 10 قطعه دارد که 6 قطعه آن با کلام و 2 قطعه دیگر بی‌کلام است، 3 قطعه از این 6 قطعه، 8 سال پیش آهنگسازی و تنظیم شده است. این آلبوم شامل قطعات "یک روز آفتابی"،‌ "سیب آرزو"، "فرقی نداره"، "به سمت رویا"، "امروز مال منه" و "فصل آخر" است و 2 کار "سرکوب" و "تکرار" هم به احتمال زیاد به آن اضافه می‌شود و 2 کار بی‌کلام هم با نام "بهارانه" و "کائنات" برای این آلبوم در نظر گرفته شده است.

غفاریان خرم درباره سبک آلبوم "سیب آرزو" و هدفی که گروهش دارند اظهار کرد: سبک البوم جدیدم کلاسیک راک است یعنی آلبومی است که از نظر من تمام عناصر موسیقی فاخر راک را دارد. در جامعه‌ای که مردم و تهیه‌کنندگان به سمت موسیقی اشتباه رفته‌اند ما قصد داریم موسیقی را در سبکی متفاوت تولید کنیم و این کار بسیار سختی است اگرچه من ایمان دارم که این موسیقی در این سبک طرفداران بسیار زیاد و طیف خاص خود را دارد. تعداد افرادی که موسیقی فاخر و متفاوت به‌ویژه راک، سافت‌راک و کلاسیک راک را دوست دارند کم نیست. ما قصد داریم در میان موسیقی‌هایی که می‌دانیم چه وضعیتی دارند، شنیده شویم، کنسرت داشته باشیم و طرفداران ما از کار ما لذت ببرند و این کار سخت است چرا که باید بتوانیم شایستگی‌های موسیقی خود را به اسپانسر بشناسانیم تا او مجاب به فراهم کردن بستر برای ما شود.

این موزیسین درباره موضوع آلبوم "سیب آرزو" بیان کرد: این آلبوم راجع به امیدواری،‌ زندگی خوب و ایده‌آل است. اینکه آدم‌ها به خواسته‌ها و آرزوهایشان برسند و بعد از مرگ نام و اثری نیک از آنها باقی بماند، بنابراین برای رسیدن به این مرحله باید تلاش کنند.

غفاریان خرم درباره تاریخ انتشار آلبوم خود تأکید کرد: تاریخ دقیق انتشار آلبوم یکی از روزهای هفتم تا دهم آذر در قالب اولین نمایشگاه تخصصی صنعت و هنر موسیقی خواهد بود. در این نمایشگاه صنعتی‌ها، واردکننده‌ها و فروشندگان انواع آلات موسیقی حضور دارند. این نمایشگاه توسط شرکت پیانو هفت به مدیریت کامبیز منصوری که کار آلبوم "سیب آرزو" را نیز بر عهده دارد برگزار می‌شود.


موزیسین گروه علی زند وکیلی درباره چگونگی رونمایی آلبوم خود گفت: در قالب یک استارت‌اپ یک اجرا خواهیم داشت که 3 قطعه از قطعات آلبوم را با گروه اجرا خواهیم کرد و بعد از آن جشن امضای آلبوم برگزار می‌شود که امیدواریم بعد از آن اتفاقات خوبی برایمان رخ دهد.

وی درباره فعالیت کاری در عرصه نوازندگی خود گفت: 4 سال است که با گروه علی زند وکیلی همکاری می‌کنم و به‌عنوان پیانیست و گیتاریست افتخاری برای من است که در کنار علی زند وکیلی و دیگر دوستان فعالیت دارم. بعد از محرم و صفر کنسرت‌های این گروه شروع خواهد شد همچنین بعد از رونمایی آلبوم "سیب آرزو" اولین اجرای خود را در نظر دارم و امیدوارم بتوانم آن را در جشنواره موسیقی فجر هم اجرا کنم، برای اجرای کنسرت در تهران هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امیدوارم به‌خوبی پیش رود.

غفاریان خرم درباره زمان برگزاری کنسرت خود اظهار کرد: تاریخ و سالن برگزاری مشخص نیست اما در ماه‌های دی و بهمن و اسفند حداقل یک اجرا را در هر ماه خواهم داشت که برگزاری آن هم با شرکت پیانو هفت است.

این خواننده درباره وضعیت این روزهای موسیقی توضیح داد: وضعیت عجیبی حاکم است از یک طرف موسیقی‌های بی‌کلام خوب اجرا می‌شود اما می‌بینیم در موسیقی بی‌کلام یک نفر یک شبه عکسِ روی بیلبوردهای شهر می‌شود آن هم در شرایطی که همه می‌دانیم این اتفاق چگونه افتاده است.

وی ادامه داد: آثار موسیقی باید فاخر باشد، می‌توان یک کار ساخت که راک، سنتی، پاپ، جاز باشد ولی فاخر هم باشد. بی‌کلام یا باکلام باشد ولی تنظیم خوب و موزیک خوب داشته باشد اما این روزها کارهایی منتشر می‌شود که تنظیم دو قطعه باهم یکی است و صدای خواننده در قطعات شبیه هم است، این از نظر من اشکال دارد شاید افراد زیادی مرا مورد هجمه قرار دهند اما واقعیت این است که من موزیسین هستم و فرق موسیقی خوب و بد را می‌فهمم. بخشی از این ایراد به تهیه‌کنندگان ما مربوط است چون به‌جای مسئولیت فرهنگی که روی دوش آن ها در کنار هنرمندان است صرفاً به فروش یک آلبوم فکر می‌کنند، در کنار هنرمندان موسیقی که باید متوجه مسئولیت فرهنگی خود باشند اصحاب رسانه نیز کارهای خوب را پوشش دهند اما خبرنگار و عکاس به سراغ کسانی می‌روند که صرفاً‌ خوب می‌فروشند و همان‌ها به مردم ارائه می‌شود بنابراین مردم هم به همان سمت می‌روند.

غفاریان خرم ادامه افزود: در این میان برخی سبک‌ها مثل سنتی، جاز، تلفیقی،‌ راک کمتر دیده می‌شوند و باید دست و پا بزنند تا ادامه حیات دهند. فکر می‌کنم که لازم است که همه ما کمک کنیم که سطح فرهنگی موسیقی خود را بالا ببریم و سعی کنیم آثار فاخر و با ارزش بسازیم، به مردم یاد دهیم که گوش خود را به موسیقی فاخر عادت دهند، هر ملودی که ساخته می‌شود و بی‌ارزش و بی‌محتواست گوش ندهند و برای روح خود ارزش قائل شوند.


وی در ادامه تصریح کرد: این وضعیت موسیقی حدود نزدیک به 10 سال است که حاکم است در حالی‌که افرادی در این عرصه فعالیت داشتند که ارزشمند بودند و موسیقی‌ها و موزیک‌های خوب از آنها شنیده می‌شد.

این موزیسین در خصوص اعضای گروه خود در آلبوم "سیب آرزو" اظهار کرد: 3 نفر از دوستان برای این کار ساز زدند. یک قطعه بهارانه که تلفیقی است و تار و کمانچه دارد، تار آن را سحاب اعلم و کمانچه را سینا اعلم انجام دادند. قطعه به سمت رویا را رامتین اتابکی و باقی سازها اعم از پیانو، گیتار الکتریک، گیتار آگوستیک و همچنین آهنگسازی قطعات هم اعم از میکس و مستر را خودم انجام دادم و تمامی قطعات در استودیوی شخصی من ضبط شده است.

غفاریان خرم خاطرنشان کرد: انتشار یک آلبوم خوب، کنسرت خوب و بهره بردن تمامی کسانی که در موفقیت کاری من سهیم هستند آرزوی من است و تمام تلاش خود را می‌کنم که به‌عنوان آهنگساز برجسته معرفی شوم. به موسیقی متن فیلم علاقه دارم و دوست دارم روزی در اسکار موسیقی متن فیلم برنده شوم. من تمام تلاش خود را در این راه می‌کنم تا قسمت چه باشد.

 


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تار و پود فرش پردیس به بازار فروش گره خورده است

بانوان کارآفرین و بافنده فرش و گلیم در پردیس با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان هستند تا از این عرصه دلسرد نشوند، مهمترین مطالبه بانوان قالی‌باف اختصاص محلی به عنوان بازار فروش است.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073533 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله
  • تار و پود فرش پردیس به بازار فروش گره خورده است
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله | ربع‌سکه در صدر تقاضا
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال